Paljonko teillä menee ruokakauppaa kuussa rahaa?
Huhtikuu lopuillaan, mennyt noin 900euroa ruokakauppaan.
Kommentit (29)
6 henkinen perhe ja aina hieman yli tonni. Halpismerkkejä suositaan
2 henkilöä ja 600€/kk tosin enemmän jos ostamme marketista esim hiusvärin tai vaikka luistimia
Suunnilleen tonni, perheessä kaksi aikuista ja kaksi lähes aikuista (17v) poikaa sekä vielä kaksi koiraa.
Ruuat tehdään itse, viikonloppuisin syödään parempaa ja herkkujakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taas yhtään ihmetytä miksi ihmisillä ei riitä rahat, kun kulutetaan näin järjettömät summat ruokaan. Taitaa ihmiset ostella aika paljon kaikkia valmisherkkuja, kuten leivoksia jos saa tuollaiset rahat tuhlattua. Taitaa tosin aika monelle olla tuossa mukana myös kaljat ja tupakat.
Pähkinöitä, siemeniä, avokadoja, pinaattia, rucolaa, hyvää oliiviöljyä, raikkaita marjoaja, soijajoguttia, kanfilettä, kalaa kaikissa muodoissaan...yms. Nmenomaan hyvä ruoka maksaa ja siihen ei meillä opiskellessani ollut varaa. Alkoholin haen Alkosta ja en laske ruokakuluihin.
400-600€, kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta.
Huhtikuussa meni tonni, tämä johtui siitä että olin itse n 3 vkoa reissussa ja mies ja teini olivat ihan vähän shoppailleen kaikkea kivaa vaikka pakastin oli täynnä ruokaa! PIkkusen hatuttaa! Lisäksi meillä oli 1 isommat päivälliset ystäväperheille.
Yleensä menee vähintään 650€, tuolla selviäisi hyvin jos mies ei kävisi lainkaan kaupassa. Ostan lauantaisin viikon ruuat ja sitten mies "täydentää" vähintään 3-4 kertaa viikon mittaan...
Viikolla 3 syöjää mutta 1-2x kuukaudessa vähintään 8 henkeä pöydässä
Meitä on kuusi perheessä ja rahaa menee 600-650 euroa kuukaudessa. Mukana ruoat, juomat, vaipat, shampoot, vessapaperit, pesuaineet ym.
Ja lapsen karkit ja saunalimpparit. En tosiaan erittele ruokakaupasta ostettua oluttasiideriä pois ruokalaskusta.... Menisköhän niihin joku 50/kk ja juhannuksena tuplat. Ja on siinä laskussa lantrinkia viinallekin.
t. 550/kk budjetti