Olenko liian vanha alanvaihtajaksi?
Opiskelen ensimmäistä vuotta rakennusinsinööriksi, ja hain tälle kesälle työharjottelupaikkaa ahkerasti. En kuitenkaan sellaista ole saanut eikä ole tullut edes infoa ettei valitettavasti tällä kertaa. Sain kuitenkin määräaikaisen esimiestehtävän logistiikka-alalta, jossa olen työskennellyt aikaisemmin. Periaatteessa kai pitäisi siis olla tyytyväinen, kun liksa kohtuullinen ja työkin suht hyvä. Eikä tarvinnut edes itse hakea, vaan soitettiin ja tarjottiin paikkaa. Tuota ei vain taida saada kikkailtua työharjoitteluksi. Olenkin miettinyt, onko cv:ni liian hyvä ensimmäisen vuoden jälkeiseen haalariharjoittelupaikkaan tjsp? Olen kuullut, että moni kyllä on saanut haalariharjoittelupaikan, toki vastuut yms ei vielä voi olla kummosia. Itselläni takana yli 10 vuoden logistiikka-alan työkokemusta.
M32.
Et todellakaan ole liian vanha alanvaihtajaksi. Anna mennä vaan jos logistiikka kiinnostaa. Työllistyminen on vaikeaa nykyään ja jos työtä tarjotaan alalta joka kiinnostaa, vaikka se ei koulutusta ihan vastaakkaan, niin kannattaa ottaa vastaan.