Apua vähävaraisille.... niin kenelle??
Olen ollut tuolla ryhmässä ja antanut säkkitolkulla vaatteita ja tavaroita "tarpeeseen". Nyt huvikseen kävin "tarvitaan" osastolla ja katselin vähän näitä mammoja jotka siellä pyytää vaatteita yms.
On tatuoinnit, on hiustenpidennykset, tekoripset, koruja, kampaajalla laitettuja lettikampauksia, meikit vimpan päälle, kuvia lapsista hienoissa autoissa hienoissa vaatteissaan jne jne. 90% mammoista on vielä olleet ruoka-aikana kotona vaatekokotarpeista päätellen.
Tunnen itseni tosi köyhäksi näin keskituloisena kun ei ole varaa siihen mihin "köyhillä" on.... Taidan laittaa nuo 4 jätesäkillistä lähes käyttämättömiä vaatteita menemään rajan taakse!
Kommentit (12)
Tuilla elävät olevat pääsäntöisesti rikkaampia kuin alle pari tonnia brutto /kk tienaavat sinkut esim.
Jos olet pahantahtoinen, etkä ile sinut oman tilanteesi kanssa, on ehkä parempi ettet edes teeskentele haluavasi muka auttaa ketään.
Ei se mitään.
Eivät kaikki ole mitään filantrooppeja.
Jep- paskanpuhujia suurimmaksi osaksi, rahaa näille "äideille" tulee ovista ja ikkunoista, silti mikään ei riitä--- ollaan vähän vegaaneja, allergisia, ja ties mitä, ja suuri yleisö menee harhaan: tulee lahjakortteja ruokakauppaan, vaatekauppaan, tulee suoraan kotiosoitteeseen lähetettyjä adidaksen vaatteita, kenkiä ym.
Tiedän tämän, koska olen töissä mielenterveyskuntoutujien laitoksessa, josta on rekisteröitynä Facebookin "apua tarvitsevat" -ryhmään näitä sääliä herättäviä aivonsa juoneita/huumepotilaita, jotka ovat tajunneet laittaa "avunpyyntönsä" tähän ryhmään, ja apua sataa: he kulkevat tuoreimmissa merkkivaatteissa, saavat lahjakortteja kauppoihin ym. JA JUOMINEN YM. SEN KUN JATKUU.
Siinä on kyllä apu, joka ei koskaan kohtaa sitä oikeaa tarvetta.
Samoten nämä, jotka luettelevat, mitkä ruokatarvikkeet ym. heille kelpaavat----ja Suomi-ihminen menee halpaan.D
T. sivusta seurannut
Vierailija kirjoitti:
Jos olet pahantahtoinen, etkä ile sinut oman tilanteesi kanssa, on ehkä parempi ettet edes teeskentele haluavasi muka auttaa ketään.
Ei se mitään.
Eivät kaikki ole mitään filantrooppeja.
Autan mielelläni jos oikeaa tarvetta on.
Kun itse olin nuori äiti kierrätimme kavereiden kesken niin lasten vaatteet kuin turvaisuimet ja luistimetkin yms. Ei haitannut vaikka esikoispojallani oli ensimmäisen vuoden vaaleanpunaisia ja keltaisia vaatteita - ehjiä ja siistejä kun oli.
Kun ei näille oikein kelpaa tavisvaatteet jotka on ostettu ketjuliikkeistä vaikka olisi uudenveroiset?? Pitää juuri olla Rodinia tai Meandia tms...
Pahantahtoinen olen siinävaiheessa kun tunnen itseni kusetetuksi!
ap
Kyllä ap:ta nyt harmittaa, kun almujen vastaaottajissa ei ole yhtään nälkiintymisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap:ta nyt harmittaa, kun almujen vastaaottajissa ei ole yhtään nälkiintymisen merkkejä.
Ei varmaankaan vaadita nälkiintymisen merkkejä, mutta onko se oikea avuntarve, että vaan pysy kaviaarissa ja merkkivaateissa? Varmaan sitä OIKEASTI apua tarvitseviakin on, he eivät vain ole tajunneet tätä facebookin reittiä jonka nuo kusettajat ovat jo vallanneet valehtelulla ja tarinankerronnalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuilla elävät olevat pääsäntöisesti rikkaampia kuin alle pari tonnia brutto /kk tienaavat sinkut esim.
Tälle väitteelle kiinnostaisi saada tilastoja tueksi.
Terv. Tuilla elävä yksinhuoltaja, tuet 880€/kk
Vierailija kirjoitti:
Jep- paskanpuhujia suurimmaksi osaksi, rahaa näille "äideille" tulee ovista ja ikkunoista, silti mikään ei riitä--- ollaan vähän vegaaneja, allergisia, ja ties mitä, ja suuri yleisö menee harhaan: tulee lahjakortteja ruokakauppaan, vaatekauppaan, tulee suoraan kotiosoitteeseen lähetettyjä adidaksen vaatteita, kenkiä ym.
Tiedän tämän, koska olen töissä mielenterveyskuntoutujien laitoksessa, josta on rekisteröitynä Facebookin "apua tarvitsevat" -ryhmään näitä sääliä herättäviä aivonsa juoneita/huumepotilaita, jotka ovat tajunneet laittaa "avunpyyntönsä" tähän ryhmään, ja apua sataa: he kulkevat tuoreimmissa merkkivaatteissa, saavat lahjakortteja kauppoihin ym. JA JUOMINEN YM. SEN KUN JATKUU.
Siinä on kyllä apu, joka ei koskaan kohtaa sitä oikeaa tarvetta.
Samoten nämä, jotka luettelevat, mitkä ruokatarvikkeet ym. heille kelpaavat----ja Suomi-ihminen menee halpaan.D
T. sivusta seurannut
Sama oli muuten 90-luvulla, lama-aikaan, kun Viro itsenäistyi. Minullakin pari perhettä joita pienesti joskus autoin. Vaatimukset sielläkin kasvoi ja kaikenlaista keksittyä tarinaa sai lukea miten oli murtovarkaat tulleet ja vieneet eteisestä kaikki vaatteet ja nyt ei ollut yhtään mitään jäljellä. No kyllähän heti tajuaa että valhetta valheen perään. Menin sitten kirppikselle ja ostin sieltä kaikkein kulahtaneimman puseron ja vanhanaikaisimmat farkut ja lähetin. Odotin vastausta. Oli kuulemma aivan ihanat ja just täydellisen sopivat :D Toisella oli ruostevesi sotkenut ainoan talvitakin ja ei tiennyt miten saisi puhtaaksi. Luuli että lähetän uuden takin. Lähetinkin pullon Tabortia :D tahranpoistoainetta. Myöhemmin kävi ilmi että nuorirouva oli yrittäjänä sekä Virossa että Suomessa. Tuttu vei sitten kerran autolastillisen tavaraa toiselle perheelle. Isäntä makasi sohvalla, ei katsetta nostanut kun vieras kantoi tavaraa tupaan. Meille oli kerrottu että yksinhuoltajaäiti jolla kolme lasta ja koira, kuviakin saatiin. Kyllä me suomalaiset ollaan sinisilmäisiä.
Hei. Köyhät on lihavia, koska syövät ala-arvoista ruokaa. Makkaraa, ranskalaisia jne. Kyllä niillä eväillä pysyy pullukan mitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lihavuus itse asiassa on merkki nälkiintymisestä, energiaa on saatu runsaasti mutta ravintoa ei.
suuri osa näistä "avun tarpeessa" olevista mammoista on xxxl-xxxxxxxxxxxl-kokoisia. eli kyllä mättöä menee....
Joo. Mä olen niitä myös seurannut. Yksi nimi on kaikissa ryhmissä ja avoimesti omien sanojensa mukaan vähävarainen eikä edes ruokaan ole rahaa. Lapset eivät muka saa ikinä mitään eikä pääse mihinkään. Ei ole pitkä aikan kun hänelle kerättiin rahaa bussikortiin ja johonkin risteilyyn buffettirahaa.
Naisen täytyy olla täys idiootti kun katsomalla hänen profiiliaan facebookissa näkee kuvat hänen lapsistaan. Kaikilla mm. Mini Rodinin sisävaatteita, haalareita ja yhdellä on tälläkin hetkellä sellaset takki/housu-yhdistelmät jotka maksaa yli 200€ yhteensä.
Ei sitä rahaa varmaan ole. Osamaksullahan vähävaraisimmat lasten vaatteensa taitaa ostaa, ja jonkun on laskut maksettava ja ruoat ostettava. Mieluusti jonkun perheen ulkopuolisen tahon. ;) =D