Mitä oireita voi tulla, jos on kissalle allerginen?
Voiko olla pää tukossa koko ajan, nuhaa ja silmät punaiset ja kirvelevät, mutta ei ihottumaa.
Kommentit (6)
No niin, mä rakastan sitä yli kaiken, enkä millään haluaisi siitä luopua. Täytti just 2v. Nyt kuitenkin niin pitkään ollut oireita, joita olen luullut vaan flunssaksi tai sisäilmaa epäillyt, etten tiedä mitä tehdä.
aiemmin oli koira exän kanssa ja sain ihottumaakin. Kissasta en pentuna saanut mitään oireita.
Miten saisi 2-vuotiaan kissan hyvään perheeseen, jos allergia. Pääseekö terveyskeskuksen kautta testeihin?
Just nuo oireet minulla! Olen kovasti kissalle allerginen ja oireet tulee kissataloudessa nopeasti. Alkaa silmien kutinalla, nenä menee tukkoon ja alkaa aivastuttaa, nenää ja nielua kutittaa, silmät menee punaisiksi. Todella sietämätön olo! Tuskin muu auttaa kuin kissasta luopuminen ja todennäköisesti tulet kissatalouksissa oireilemaan. Minulla allergiat lisääntyneet vuosien kuluessa ja asiaa lienee edistänyt pitkä homealtistus töissä.
Joo. Mulla ei tule ihottumaa. Nenä menee tukkoon ja silmät kutisee.
Minulla on joskus silmien kutinaa ja punoitusta sekä aivastelua. Olen elänyt lapsesta asti kissojen kanssa ja sain 44-vuotiaana tietää olevani kissoille allerginen! Tk-lääkäri otatti verikokeen, josta asia selvisi, kun menin valittamaan yskää. Yskä ei kuitenkaan johtunut kissa-allergiasta. Tuosta on nyt 7 vuotta ja kissa on meillä yhä. Ilmeisesti niihin jotenkin siedättyy, vieras kissa aiheuttaa enemmän oireita kuin oma.
Voi. Ei varmaan mitään ihottumaa välttämättä tulekaan. Todella harmi, jos sulla on oma kisu.