Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono äiti, jos päästän 17-vuotiaan isosiskonsa bileisiin, jossa juodaan?

Vierailija
28.04.2017 |

Hänellä ei muuta tekemistä nyt Vappuna ja siskonsa kutsui pippaloihin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nuorten elää elämäänsä ja nauttia siitä sanon minä.

Vierailija
42/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei ole musta tässä ratkaisevin tekijä, ei 17-vuotias välttämättä juuri muutu 18-vuotispäiväänsä mennessä. Se sen sijaan ratkasee miten tyttö on tuohon ikään mennessä kasvatettu ja mitä on jo kokenut. On eri asia laskea luotettava ja fiksut juomatavat omaava tyttö bileisiin, vaikka kenelle vaan se ylilyönti voi joskus sattua. Mutta laskeppa bileisiin sitten ensi kertaa täysin juomisen suhteen kokematon tyttö tai tyttö, jolla on jo huonoa taustaa bileiden ja juomisten suhteen. Jälkimmäisessä tapauksessa tosin voi olla jo vähän myöhästä puuttua tälläkään kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai päästät. Moni muuttaa jo kotoa opiskeluiden takia 16 vuotiaanaa

Vierailija
44/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä vaan. Mutta painota että ei lähdetä haahuilemaan mihinkään ja kotiin yöksi.

Itse sain aina samanikäisenä ja nuorempanakin luvan mennä isomman sisaruksen juhliin, eikä niissä ikinä mitään pahaa sattunut, mutta vaaranpaikkoja oli silloin kun bileistä karattiin kaupugille hillumaan.

Ot: on aikamoista jeesustelua 'opettaa alkoholin sivistynyttä käyttöä lasillisella viiniä' vanhempien kanssa, oletteko koskaan kuulleet että kukaan 18-vuotias nauttisi illanvietossa sivistyneesti yhden lasin VIINIÄ ruoan kanssa :D

Vierailija
45/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs juttu tää on?

Vierailija
46/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole huono äiti, onhan tyttö jo melkein 18. Muistuta kuitenkin että ei pidä juoda liikaa ja hölmöillä.

N21

Melkein joo. Melkein. Jokainen äiti, joka päästää alaikäisen lapsensa bileisiin tietoisena siitä, että aikeissa on käyttää alkoholia (kuka ties kuinka paljon), on huono äiti. Siinä altistaa oman lapsensa sille, mitä liiasta alkoholinkäytöstä voi seurata; seksuaalista hyväksikäyttöä, pahoinpitelyä, nolaamista ja kohta on videot netissä kun tyttö vetelee liivejään auki isosiskon kaveripoikien edessä, pahimmillaan jopa kuolema.

No huh huh mitää jeesustelijoita taas liikenteessä. Onneksi oma äitini luotti minuun enemmän kun olin nuori.

Jeesustelijoita? Eli sinusta lakia voi aina vähän kiertää, ihan pikkasen vaan, kunhan ei jää kiinni?

Ilmeisesti oma äitisi luotti sinuun, ettet vedä överikännejä vaikka kännit veditkin. Minun äitini luotti minuun enkä koskenut alkoholiin bileissä ennen kuin oli sen aika. Kotona sain kyllä lasin viiniä silloin tällöin.

Niin juuri, lakikirja on paska kirja. Kuulostaa erittäin ankealta ja kurjalta Sinun nuoruutesi. Tiedoksesi, useimmissa maailman maissa esim. parin oluen juominen on ihan ok nuorelle. Kuten vaikka saksassa ikäraja on 15v. Saksa on huomattavasti sivistyneempi maa.

Varmasti kaltaistesi henkisten teinien mielestä onkin ihan paska kirja. Sinunlaisesi ihmiset säälittävät minua. "Kuulostaa ankealta ja kurjalta sinun nuoruutesi" kiitos analyysistä, näin ei tosiaan ollut. Minä en katsos ole niitä ihmisiä, jotka tarvitsivat örveltämistä ja sekoiluja paljon puhuttujen "nuoruusmuistojen" saamiseen.

Sinä olet niitä ihmisiä, jotka ovat täysin mielenkiinnottomia laumasieluja, go with the flow-ihmisiä, jotka saivat ensisuudelmansa kännissä, harrastivat ensimmäisen kerran seksiä puolisammuneena, nolasivat itsensä useat kerrat ja nyt sitten voivat sanoa muille, jotka eivät olleet nuoresta lähtien alkoholin suurkuluttajia, että olipa sinulla ankea nuoruus.

Ja kyllä, olen tietoinen alkoholilaista muissa maissa, mm. juuri Saksassa joka on minulle hyvin tuttu maa koska olen täällä jo vuosia asunut. Pidänkin sitä säädäntöä fiksuna, koska siellä nuoret oppivat alkoholinkäyttöä sivistyneesti, eikä örveltämiseen olekaan enää tarvetta.

Vierailija
47/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti polttavat kannabista liian ryyppäämisen sijaan. Alkoholi on hemmetin vaarallista nääs ihmiseläimelle.

Tuota noin, kyllä se pössyttelykin on vaarallista, etenkin jos vetelee grammamääriä ensikertalaisena. Tällaisiakin tyyppejä löytyi nuoruudestani

Maailman historia ei tunne ihmistä joka olisi kuollut kannabisövereihin. Alkoholiin taas kuolee päivittäin ihmisiä. Eikä sitä kukaan polta grammamääriä ensimmäisillä kerroilla edes.

Ei mistään kuolemasta puhuttu, mutta kyllä sillä sairaalakuntoon itsensä voi saada.

Nuoruudessani tosiaan oli parikin tyyppiä, jotka vetivät ensimmäisillä kerroillaan jo kaksi grammaa ruohoa.

Vierailija
48/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä vaan. Mutta painota että ei lähdetä haahuilemaan mihinkään ja kotiin yöksi.

Itse sain aina samanikäisenä ja nuorempanakin luvan mennä isomman sisaruksen juhliin, eikä niissä ikinä mitään pahaa sattunut, mutta vaaranpaikkoja oli silloin kun bileistä karattiin kaupugille hillumaan.

Ot: on aikamoista jeesustelua 'opettaa alkoholin sivistynyttä käyttöä lasillisella viiniä' vanhempien kanssa, oletteko koskaan kuulleet että kukaan 18-vuotias nauttisi illanvietossa sivistyneesti yhden lasin VIINIÄ ruoan kanssa :D

Se ei ole jeesustelua vaan sivistyneiden ihmisten käytäntö. Fakta on, että YKSIKÄÄN nuori ei tunne tarvetta kännäämiseen, jos alkoholin viisasta käyttöä on opeteltu kotona. Alkaa tuntea, miten se vaikuttaa eikä niin, että 14-vuotiaana parin siiderin jälkeen ollaan oksentamassa pahaa oloa parvekkeelta alas ensimmäisten kotibileiden päätteeksi.

Se uutuudenviehätyshän koko alkoholin pointti on. Kielletty hedelmä. Kun siitä ei sellaista tehdä, ei kukaan koe tarvetta örveltämiseen.

Mitä sitten ruoan kanssa pitäisi nauttia? Kirkasta viinaa? Ja minä olen nauttinut tosiaan parikin lasia nimenomaan sitä VIINIÄ sivistyneesti ruoan kanssa. Illanvietosta riippuen, kyllä voin juoda lonkeroa, olutta, martineja yms, mutta kohtuudella.

Vierailija
49/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisit? Jos bileissä muut juo, se ei tarkoita että alaikäisen tarvitsisi siellä juoda.

Ymmärrät varmaan, että alaikäinen tuskin menisi sinne, jos ei olisi aikeissa juoda itsekin.

Meitä on moneksi. Kaikkia ei kaljan kanssa läträys kiinnosta.

Mutta joo, todennäköisempää on että kokeilee.

Sano siskolle että katsoo pikkusiskon perään, ettei joudu kenenkään mukaan eikä sammu minnekään. Ehtona on että siskoa ei jätetä. Tarpeen tullen lähettää kotiin äidin luo.

Vierailija
50/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa nyt ei olisi alaikäisenä juonut alkoholia? Kyllähä sen on fakta että teinit dokaa ja tulee aina dokaamaan vaikka kuinka kiellettäisiin. Itse aloitin juomisen 14 vuotiaana ja hyvin menee.

Vierailija
51/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia kommentteja.

Kyseessä alaikäinen.

Juo siellä kuitenkin.

Kuka vastaa seurauksista?

Muistathan, että jos joutuvat poliisin pyytämään paikalle (tai naapurit pyytävät) syystä tai toisesta niin automaattisesti seuraa lastensuojeluilmoitus mikäli tyttäresi on humalassa.

Minä en päästäisi. Alaikäinen on alaikäinen. Vuoden päästä voi sitten juoda ittensä kanveesiin ja maata jalat levällään pitkin ja poikin. Ihan omaan piikkiin.

Sinähän se varsinainen äitipyhimys olet, kun ainoa huolesi lapsesi juomisessa on se, että siitä koituu SINULLE jotakin seuraamuksia. Että juokoot tyttö itsensä hengiltä, kunhan tekee sen omalla vastuulla!

Vierailija
52/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs 26-vuotias, joka sai käydä bileissä n.16 vuodesta eteenpäin. Kotona opetettiin, että kotiin saa aina tulla ja koska vanhempani eivät olleet naiiveja, tiesivät että saatan muutaman siiderin 17-vuotiaana maistella. Luottivat kuitenkin arvostelukykyyni ja en halunnut rikkoa tätä luottamusta, joten juominen todellakin jäi aina muutamiin lonkeroihin ja bileissäkäyntioikeidet säilyivät. Vanhempanakin juomiseni on hillittyä ja liittyy iloisiin sosiaalisiin tapahtumiin, kun siitä ei perheessämme ole tehty mitään "peikkoa". Joulunakin sain alaikäisenä ruuan kanssa lasin punaviiniä. Useimmiten sellaiset, joilla oli todella tiukka kuri ja ankarat vanhemmat, vetivät pahimpia övereitä ja nykyäänkin ovat aika tuiterissa jos sattuu yöelämässä tapaamaan. En tietenkään voi vetää noihin asioihin suoraa syy-seuraussuhdetta, mutta koska et ikuisesti voi nuortasi pakottamalla kieltää, suosittelen lempeää ohjausta, sillä se todennäköisemmin kantaa myös aikuisikään ja omiin valintoihin!

Vierailija
53/53 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähempi ehdottomuus tuntuu järkevältä. Jos olisi kysytty saako 15 v mennä, olisin sanonut ei. Mutta 17 on melkein 18, tutussa paikassa eikä kylillä. Parempi noin kuin salaa kylillä poikaporukassa, jossa käy huonosti.

Ettekö oo ite ikinä ajanut pikkuisen ylinopeutta tyhjällä tiellä. Laitonta, mutta ei kauhean vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi