Mikä ihme minussa on vikana?!?
Olen ihastunut yhteen naiseen, joka ei välitä minusta. Aiemmin tosissani tsemppasin täysillä, jotta hän pitäisi musta ja kävin useissa (!) kosmetologihoidoissa ja aloin käydä säännöllisemmin kampaajalla sekä kuntoilla aktiivisesti ja uusin tyylini ja vaatevarastoni. Olen yrittänyt puhua sivistyneesti, asiallisesti ja kohteliaasti. Olin joskus muinoin mallinakin eli en ehkä ole ihan suohirviökään, tosin vihaan ulkonäköäni nykyisin. Olen akateemisesti koulutettu ja ihan ok-työssä. Mikä ÷*/&$£@£#,$&÷£@*@* mussa on vikana?!? Kukaan ei kerro mulle. Prkl.
Kommentit (25)
Tässä jutussa on kyse potilaan ihastumisesta terapeuttiin, eli klassisesta transferenssista. Ap:n kannattasi lukea aiheesta kun tuntuu että hän on täysin tilanteen vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut yhteen naiseen, joka ei välitä minusta. Aiemmin tosissani tsemppasin täysillä, jotta hän pitäisi musta ja kävin useissa (!) kosmetologihoidoissa ja aloin käydä säännöllisemmin kampaajalla sekä kuntoilla aktiivisesti ja uusin tyylini ja vaatevarastoni. Olen yrittänyt puhua sivistyneesti, asiallisesti ja kohteliaasti. Olin joskus muinoin mallinakin eli en ehkä ole ihan suohirviökään, tosin vihaan ulkonäköäni nykyisin. Olen akateemisesti koulutettu ja ihan ok-työssä. Mikä ÷*/&$£@£#,$&÷£@*@* mussa on vikana?!? Kukaan ei kerro mulle. Prkl.
Se että sulla ei ole sun sisällä mitään ja sun arvot on täysin suosta. Kakun ulkonäkö voi olla jees mutta jos sisältö on pahaa tai pilalla niin kakku jää syömättä. Sä olet epävarma tuuliviiri jolla ei ole itsetuntoa sen vertaa että tietäis mikä itse on. Sä olet feikki ja koitat muuntua vaikka miksi sen mukaan mitä sä kuvittelet muiden susta haluavan. Se feikkiys pilaa sun ihmissuhteet. Koita nyt herrantähden kaivaa se sun oma persoonallisuus esiin äläkä koita muotoutua neliöksi vain siksi että kuvittelet jonkun haluavan sut neliönä ympyrän sijaan. Monta kertaa sekin on sulle täällä kerrottu?
Sulla on luetun ymmärtämisessä ongelmia ja oikeanlainen sisäinen motivaatio puuttuu. Susta näkee sen ettet pidä itsestäsi joten miksi kukaan muukaan susta pitäis kun susta huokuu se"vihaan itteeni, anteeks että olen olemassa"-asenne.Sä tsemppaat väärästä syystä. Sun ei pidä tsempata sen takia että JOKU MUU susta tykkäis, vaan siksi että itse koet olevasi sen arvoinen. Mikä asia tuossa on niin vaikeaa tajuta? Koita nyt mennä ittees ja miettiä mikä lapsuuden trauma saa sut vääntymään mutkalle jotta muut susta pitäisivät. KUn se mutkalle vääntyminen ei toimi kun se on feikkiä- kun turhaudut sen toimimattomuuteen alat passiivis-agressiiviseksi ja marttyyriksi. Ja hitto, sekäään ei toimi joten nyt ois aika iskea ongelman juureen ja hoitaa se veks sen sijaan että vietät aikas täällä läpättämässä tyhjää.
Lisäksi olen ihan kyllästynyt siihen että toistat ittees kuin rikkinäinen levy etkä ota ohjeita onkeesi. Nyt sulle on kerrottu, taas kerran.Montako ketjua vielä aattelit aloittaa aiheesta? Lue ne edellisetkin ajatuksella läpi vaikka siellä on ikävääkin tekstiä.
Ulkonäkö tässä on sun viimeinen murhees.
Hei. Mistä tuo terapeutti-juttu tuli. Jos ko. henkilö on terapeuttisi, kerro asia hänelle niinkuin sen näet.
Jos taas ei, sinulle olisi hyvä olla terapeutti. Tuosta ekasta kommentistasi jo selviää, ettei suhteelle luultavasti ole tulevaisuutta. itsekin ymmärrät sen pakonomaisuuden, joka on toistunut aikaisemminkin.
Jotta onnistuisit solmimaan hyvän suhteen, tarvitsisit asioiden käsittelyä. rauhoitu hetkeksi ja etsi joku parisuhdeteraputti tai joku muu ammatti-ihminen.
Tekstisi puhuu kyllä asioita, joista voi selvitä ja päästä yli ja sen jälkeen voi tulla hyvän suhteen aika.
Voi ei. Miksi naiset on taipuvaisia tähän pakkomielteiseen ihastumiseen kun toista ei selvästikään kiinnosta. Muuhun naisena on useampi tulleen ihastunut ja se on todella ahdistavaa. Etenkin se kun ei suostu millään tajuamaan. Se nainen viestii selkeesti että ei kiinnosta, etkä ees tunne sitä! Eikä se halua siinä mielessä tutustua!
Miks helkutissa pitää koko omanarvon tunto rakentaa pintapuolisen ihastuksen varaan!
Jos oot kiinnostunut fyysisen perusteella niin et voi ees tietää toimisiko suhde (paitsi ettei toimi kun toista ei kiinnosta). En voi ymmärtää tällasta oman ihastuneisuuden palvontaa.