Kysy mitä vaan viiltelystä paranevalta
Olen ollut noin kolme viikkoa "kuivilla" mutta asia on mielessäni koko ajan. Tällä tavalla voin puhua siitä ja ehkä avartaa joidenkin ihmisten ajatuksia. Saa kysyä (:
Kommentit (9)
Viiltelitkö käsiisi, jos niin miksi? Haluatko että kaikki näkevät haavat/arvet ja voivottelevat miten rankkaa sinulla onkaan?
Itse en ole nyt yli puoleen vuoteen viillellyt ja en oikeastaan mieti sitä edes enää. Tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Miksi viiltelit? Tajuatko syyn vai onko se itsellesikin epäselvä?
Ahdistus oli helpompi kanavoida kipuun kuin sietää epämääräisenä pahana olona. Lisäksi kivun myötä tulee mielihyvähormoneja ja parempi olo. Jossain tilanteissa myös ihan kaipasin kipua, että tuntuisi edes joltain. Siitä tuli sellainen olo että olen elossa kun muuten kaikki oli samaa tunteetonta ja aiheetonta harmautta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Viiltelitkö käsiisi, jos niin miksi? Haluatko että kaikki näkevät haavat/arvet ja voivottelevat miten rankkaa sinulla onkaan?
En viiltele käsiin enkä halunnut kenenkään näkevän jälkiä. Olin todella taitava niiden piilottelussa ja se olikin itselleni asia joka havahdutti. Olen alkoholistin lapsi ja huomasin että arpien piilottelussa on minulle samanlaista taiteilua kuin pullojen piilottaminen on alkoholisteille. Tuntui hirveältä tajuta että minulla on ihan yhtä paha ja vakava riippuvuus kuin alkoholi on alkoholisteille. Meni kuitenkin vielä aikaa että olin valmis hakemaan apua. Pelkäsin niin paljon että viiltely otetaan minulta pois. Se oli todella tärkeä selviytymiskeino ja on edelleen, vaikka en sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole nyt yli puoleen vuoteen viillellyt ja en oikeastaan mieti sitä edes enää. Tsemppiä sulle!
Mahtavaa että pystyit lopettamaan! Antaa toivoa. Kiitos.
Tajuan tuon, että hakee keinoa tuntea jotain.
Itse tykkään viillellä, koska kirkas tuore veri on jotenkin ihan uskomattoman kaunista. Piirtelen kaikenlaisia kivoja kuvioita. En edes tunne itseäni aina niin ahdistuneeksi, pidän viiltelystä muuten vain. Harmi vaan, että arvet pitää piilottaa, en jaksaisi ihmisten kyselyjä niistä :(
-eri kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään viillellä, koska kirkas tuore veri on jotenkin ihan uskomattoman kaunista. Piirtelen kaikenlaisia kivoja kuvioita. En edes tunne itseäni aina niin ahdistuneeksi, pidän viiltelystä muuten vain. Harmi vaan, että arvet pitää piilottaa, en jaksaisi ihmisten kyselyjä niistä :(
-eri kuin ap
En oo ennen kuullut tollasta perustelua. Aika jännä. Mutta onneks ihmiset huolehtii susta vaikka se varmaan ärsyttävää onkin jos oot henkisesti ihan ok.
AP
Miksi viiltelit? Tajuatko syyn vai onko se itsellesikin epäselvä?