Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetys ja lääkket?!

24.03.2006 |

kaipaisin teiltä kokemuksia ja neuvoja...

Itselläni on kamala flunssa/kuume/kurkkukipu tauti menossa, ja nyt illalla kun tuntuu että tukehtuu oli lopulta pakko lähteä hakemaan jotain nenäsumutetta. Apteekista kysyin että voinko käyttää kun imetän, ja sanoivat että tätä voin käyttää, lääkkeen nimi oli otrivin.

kotiin tullessa kuitenkin luin ohjeista että imettäessä vain lääkärin luvalla. no, soitin terveyspalvelujen neuvontapuhelimeen ja kysyin asiasta. sanoivat ettei asiasta oikein tiedetä, että mitä imeytyy maitoon ja mitä ei, mutta luultavasti voin ihan hyvin käyttää satunnaisesti. Meillä kuitenkin on aika herkkämasuinen vauva, esim. perunalle allerginen ja puhelimessa kysyin siitäkin ja sanoivat että saattaa tulla jotakin, että seuraa tilannetta.

mitä tekisitte/olette tehneet? kun itsellä on kuitenkin aivan kamala olo ja ei oikein saa nukuttua ja hengitettyä, mutta uskallan riskeerata että jos vauvalle tuleekin jotain? vai voinko ihan hyvillä mielin ottaa lääkettä?

viivi

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles kuinka paljon sitä lääkettä limakalvoillesi suihkautat, siitä osa imeytyy verenkiertoon ja kulkeutuu ympäri kehoasi. Siitä määrästä murto-osa joutuu äidinmaitoon. Pienet määrät saattaa tietysti herkkävatsaisella aiheuttaa oireita, mutta tuskin vaikuttaa mitenkään muuten. Ota vaikka nukkumaan mennessä eikä muulloin, niin saat parhaan hyödyn. Mielipide tietysti tämäkin.

Mä olin raskaana kauheassa flunssassa ja kyselin lääkäriltä mitä tehdä kun parasetamoli (Panadol yms) ei auta mulle, niin kielsi ehdottomasti kaikki muut lääkkeet. Sitten soitin äitiyspolille niin käski ottaa ibuprofeiinia, siis buranaa tms ja sanoi että 600 mg saa ottaa kerralla, ovat kuulemma niin pieniä määriä ettei vielä vaikuta mitenkään sikiöön, kunhan ei ihan jatkuvasti ota kolme kertaa päivässä. Eli asiat taitaa riippua siitä keltä kysyy, mutta luotan äitiyspoliin enemmän kuin terveyskeskuksen lääkäriin.

Maaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla