Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ottanut jo tuulipuvun käyttöön tänä keväänä?

Vierailija
27.04.2017 |

Tosi koleita on ollu ulkoilusäät etelässäkin ja vihmoma tuuli vesi- tai räntäsateen kanssa ollut monena päivänä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi aikomukseksi ja ajatuksen tasolle. Muutamana lämpimänä päivänä suunnittelin ulkoilutakin esiin ottamista. Vaan kylläpä taas ilmojen haltija narutti ja talven toi takaisin. Tuleekohan kesä siten  rytinällä ja  kerralla?

Vierailija
2/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin viime viikolla. Ensimmäisellä kertaa oli ihan hyytävä tuuli joka meni ohuesta tuulipuvusta läpi asti. Toisella kertaa alkoi sataa melkein kaatamalla vettä ja räntää ja kun vetinen räntä suli tuuliasun pintaan niin se tietenkin imeytyi läpi ja kastuin läpimäräksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Pitäähän köyhälläkin olla jotain kahisevaa.

Vierailija
4/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista sellaista. En ole omistanut teinivuosien jälkeen.

Vierailija
5/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuulenpitävä kuoritakki, jota olen käyttänyt ulkoilutakkina koko talven. Harvoin niin kylmä on, ettei sillä liikkuessa pärjäisi villapaidan tai fleecen kanssa.

Vierailija
6/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihaalarilla menen edelleen.

Se tuntuu ihan liian kuumalta, kun on käsitelty säänkestäväksi.

Olen pitänyt rajana n kymmentä lämpöastetta, että uskallan kaivaa kevyempää lenkkeilyvaatetta päälle.

Tuulipuku en omista, verkkarit  on se kevyempi vaihtoehtoni.

Jospa sitten ensi viikolla olis sen aika.

Vierailija
7/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuulenpitävä kuoritakki, jota olen käyttänyt ulkoilutakkina koko talven. Harvoin niin kylmä on, ettei sillä liikkuessa pärjäisi villapaidan tai fleecen kanssa.

Entä jos tuulee oikein kovaa ja sataa märkää loskaa niskaan? Mulla ainakin tulee läpi viima ja kosteus.

Vierailija
8/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun tuulipukuja aina haukutaan. Ostin tiukat, vaaleat ja kiiltäväpintaiset legginssit. Niistä näkyy kamelinvarvaskin hienosti ja pakarat.

Vierailija
9/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meillä on paljon liikuntaa tarvitsevia koiria. Tosin en tiedä onko tuo enemmän sadetakki, pitää vettä kuitenkin. Kylmemmällä ilmalla mahtuu villapaita alle.

Vierailija
10/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvihaalarilla menen edelleen.

Se tuntuu ihan liian kuumalta, kun on käsitelty säänkestäväksi.

Olen pitänyt rajana n kymmentä lämpöastetta, että uskallan kaivaa kevyempää lenkkeilyvaatetta päälle.

Tuulipuku en omista, verkkarit  on se kevyempi vaihtoehtoni.

Jospa sitten ensi viikolla olis sen aika.

Mulla ei ainakaan onnistuisi hyppäys suoraan toppapuvusta verkkapukuun. Eihän verkkatakki pidä tuulta ollenkaan ja mulla ainakin pitää olla 15 asetta vähintään ja aurinkoinen kuiva sää ennen kuin verkkareissa pelkiltään lähden ulos.

Vierailija
11/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Pitäähän köyhälläkin olla jotain kahisevaa.

Ei mun nykyaikainen tuulipuku kahise. Kankaan pinta on sileää ja taipuisaa.

Vierailija
12/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mutta eilen piti ottaa talvitakki takaisin.

Vierailija
13/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltin takki löytyy, se riittää ja kengät hylkii vettä. Pukeudun sään mukaan koska olen mukavuudenhaluinen, te saatatte haukkua minua juntiksi, en välitä.

M41

Vierailija
14/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuulee oikein kovaa ja sataa märkää loskaa niskaan? Mulla ainakin tulee läpi viima ja kosteus.

Huppu päähän ja allaoleva fleece pysäyttää tehokkaasti kosteuden hiipimisen läpi. Kerrospukeutumista kannatan muutenkin.

Vierailija
15/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppu päähän ja allaoleva fleece pysäyttää tehokkaasti kosteuden hiipimisen läpi. Kerrospukeutumista kannatan muutenkin.

Mulla oli viime viikolla märässä räntäsateessa päällä huppari ja huppu päässä. Hupparin päällä oli tuulitakki ja myös sen huppu päässä. Suunnilleen puoli tuntia pärjäsin kuivana ja lämpimänä  mutta sitten alkoi kosteus tuntua läpi. Kun vajaan tunnin ulkoilun jälkeen kotona riisuin tuulitakin niin hupparissa oli isot märät läikät hupussa ja rinnuksilla. Hartiat oli läpimärkinä aluspaitaan asti, kaksinkertainen huppu sentään esti hiusten kastumisen.

Vierailija
16/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi aikomukseksi ja ajatuksen tasolle. Muutamana lämpimänä päivänä suunnittelin ulkoilutakin esiin ottamista. Vaan kylläpä taas ilmojen haltija narutti ja talven toi takaisin. Tuleekohan kesä siten  rytinällä ja  kerralla?

Voi tulla hyvinkin.

Vierailija
17/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haltin takki löytyy, se riittää ja kengät hylkii vettä. Pukeudun sään mukaan koska olen mukavuudenhaluinen, te saatatte haukkua minua juntiksi, en välitä.

M41

Tuo on oikea asenne :-)

Vierailija
18/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppapuvulla mennään. Länpökerraston nyt jätin viime viikolla pois. Rukkaset on vielä sekä korvallinen pipa. Kaulurin vaihdoin jo ohuempaan trikoiseen. Aattelin, jos vapuksi ottais välikausipuvun päälle.

Vierailija
19/19 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oliskin tuollainen kuoritakki! Kuorivaatteet vaan ovat aika kalliita. Mun tutulla on kuoritakki ja -housut ja hän on käyttänyt niitä koiralenkeillä koko kevään siitä asti kun lämpötila nousi juuri ja juuri nollan yläpuolelle. Jos mennään yhdessä ulos tuonne viimaan ja sateeseen niin ei ole kahta sanaa kummalla on pitävämpi takki. Mulla menee tuulitakista vesi ja tuuli läpi ja on tosi märkä ja kylmä olo kun taas hänen kuoritakkiin sama sade ja tuuli ei pysty ollenkaan ja hän pysyy kuivana ja lämpimänä. Ja sama juttu tietysti housuistakin.