Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uudet koulukaverit välttelevät. miksi?

27.04.2017 |

Olen viimeaikoina tutustunut uusiin kiinnostaviin ihmisiin uuden kouluni kautta. Kun olen viettänyt aikaa heidän kanssa (kouluprojektien merkeissä, ruokailussa, vapaa-ajalla), niin meillä huumori kohtaa ja nauramme kippurassa hauskoille jutuille ja nämä henkilöt nauravat aidosti myös mun “vitseille”. Näkemykset kohtaavat myös ihan normikeskustelussa.

Kun joskus olen ehdottanut jotain hengailua yhdessä, niin nää ihmiset viettävät aikaa mieluummin muiden ihmisten kanssa tai keskenään. Feidaavat mun ehdotuksen esim. jättämällä vastaamatta. Jos heillä on jokin suunnitelma, niin eivät pyydä mua mukaan.

Mulla on hyviä ystäviä mun elämässä (en epätoivoisesti etsi kavereita) ja tiedän olevani ihan tarpeeksi “cool” ja kiinnostavaa seuraa. Olen muutaman vuoden näitä ihmisiä vanhempi (+-5v), koska aloitin koulun myöhemmin ja mulla on paljon kokemusta alalta, jota opiskelemme. Monet katsoo mua koulussa ylöspäin, erityisesti nää joiden kanssa tuun myös muutenkin hyvin juttuun.

En ymmärrä, että miksi eivät halua kuitenkaan oikeasti tutustua muhun. Hirveesti kuitenkin suitsutellaan mun tekemisiä ja osaamisia ja sitä miten ihana oon yms. jos ollaan jossain vaikka yhdessä bilettämässä oltu.

Osaako joku selittää tätä muulla, kuin ikäerolla? Omasta mielestä kuitenkin ystävyydessä ja kaveruudessa tärkeintä on, että huumori ja yleiset näkemykset kohtaavat, ei se ikä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti heilläkin on kavereita ja ystäviä koulun ulkopuolellakin, ja toisin kuin sinä, he tajuavat, että ihmisellä voi loppujen lopuksi olla aikaa vain muutamalle ystävälle. Uusien etsiminen tarkoittaa samalla joidenkin vanhojen hylkäämistä. He eivät vain halua sitä.

Toinen asia on, että alla kolmkymppisenä muutaman vuoden ikäero voi olla iso ja se heijastuu helposti myös siihen, mitä kukin vapaa-ajallaan tekee, eli ne sun ehdotukset ei vaan kuulosta kiinnostavilta. Hetken päästä se ei enää haittaa.

Vierailija
2/2 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vitsi vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi