13 reasons why
Kuinka moni on katsonut kyseistä Netflix sarjaa ja mitä mieltä olette?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannah teki kärpäsestä härkäsen. Hänelle ei tapahtunut mitään ylitsepääsemätöntä. Olisi odottanut pari vuotta, muuttanut pois, elämä olisi hymyillyt loppuun asti. Mutta ei, piti olla itsekäs herkkä prinsessa.
Clayssa ärsytti se, että hän kuunteli kasetteja lause kerrallaan. Ymmärrän että se oli olennaista sarjan kannalta, mutta hahmon luonteessa se oli ärsyttävää.
En tajua miten sen tumman tytön kauneutta ja cheerleaderiutta hehkutettiin koko ajan, ihan taviksen näköinen, takaumissa ja nykyajassa aina likaisen näköiset hiukset ja silmäpussit.
Muut hahmot vielä mitäänsanomattomampia.
Osittain samaa mieltä. Itseänikin ärsytti Hannah, mutta kyllähän hänelle tapahtui todella kauheita. Oli ollut ulkopuolinen ja juoruilun kohde jo pitkän aikaa, sitten näkee ystävänsä Jessican raiskauksen ja joutuu lopulta itsekin saman pojan brutaalisti raiskaamaksi.
Kaiken tuon lisäksi Hannah kantoi syyllisyyttä Jeffin kuolemasta. Paljon traumatisoivia asioita lyhyen ajan sisään, muutenkin pitkään jatkuneen henkisen pahoinvoinnin päälle.
Onko kukaan katsonut toista tuotantokautta, joka löytyy nyt Netflixistä? Katsoin koko toisen kauden läpi muutamassa päivässä ja pakko sanoa, että oli minusta parempi, kuin 1. tuotantokausi. Ekasta tuotantokaudesta jäi sellainen olo, etten tiennyt, mitä mieltä koko sarjasta oikein olin. Moni kritisoi sitä, että tulee toinen tuotantokausi ja pelkäsivät, että koko sarja menee ihan "pilalle". Minun mielestäni taas tuo toinen tuotantokausi teki sarjasta kokonaisen. Nyt en voisi kuvitellakaan, ettei tuota toista kautta olisi, sillä se syventyi ihan eri tavalla ja eri näkökulmista koko asiaan. Toka kausi oli myös paljon koukuttavampi ja jotkut juonenkäänteet tulivat ihan puskista. Pari kohtaa oli erityisen onnistuneesti ja ammattitaitoisesti toteutettu, tuli jopa ihan fyysisesti huono olo itselleenkin, joka oli ehkä tarkoituskin. Suosittelen katsomaan, vaikkei eka kausi olisi niinkään napannut.
Toisen kauden jälkeen alan olla todella ärsyyntynyt ja kuvottunut sarjaan. Alkuperäinen idea on jo lyöty ihan läskiksi ja sarjasta tulee koko ajan yhä kuvottavampi. En jaksa enää katsoa moista liiaksi mielenterveydellisten ongelmien ja väkivallan kanssa mässäilevää sarjaa.
OMG onko S2 jo tullut?! Tiedänkin mitä teen/tehdään tänä viikonloppuna, ollaan miehen kanssa molemmat koukussa tähän <3
Vierailija kirjoitti:
Huomasiko muut että Hannahin näyttelijässä on todella paljon samaa mitä Saara Forsbergissä.
Sara:
http://static.iltalehti.fi/viihde/ilonaetusaara23216_vi.jpgKatherine:
http://i1.wp.com/ewedit.files.wordpress.com/2017/04/katherine-langford-…
Tämä on häirinnyt hitosti koko ajan. Kuin vähintään hyvin samannäköinen siskonsa olisi tuossa näyttelemässä.
En vaikuttunut toisen kauden lopetuksesta. Odotin ko ajan, että ratkaisu tulisi, väillä teki jo mieki alkaa kelaamaan. Mutta eihän se lopullisestuu ratkea vaan pohjustetaan jälleen seuraavaa kautta. Nuo lähes kaikki nuoret hahmot olisivat terapian tarpeessa. Menee jo yli koko homma.
Pitää ilmeisesti katsoa eka kausi uudestaan, kun en muista yhtään näitä hahmoja ja miten he liittyivät tarinaan. Olen nyt katsonut pari jaksoa toista kautta eikä ole mitään hajua kuka oli esim Justin ja mitä se Jessica hermoilee.
Haluaisin tietää miten itse mielenterveysongelmia, itsetuhoisuutta ja/tai väkivaltaa/seksuaalista hyväksikäyttöä kokeeneet on ottaneet tuon sarjan. Musta se on vaikuttanut lähinnä läimäisyltä poskelle tähän asti.
Mua ärsytti eniten se että paha ei saa palkkaansa!!! Kyllä sitä toivoo jonkinlaista päätöstä sarjalle ja raiskarille tuomio ja sen takia katsoin tämän kauden. Varsinkin kun me jotka kausi 2 katsoimme loppuun tiedämme että tuli lisää asioita millä saada rais kari tuomiolle. Sarjan Kirjoittajat sitten päättivät että ei mitään sellaisia vaan annetaan niitten kiusaajien jatkaa toimintaa ja kukaan ei joudu tilille ja jatkavat elämää kun kiusatut menevät vain syvemmälle mielenterveys ongelmissa.
Kyllähän ne Hannahin ongelmat näin aikuisen silmin voi vaikuttaa pieniltä tai sellaisilta, että niistä yli pääsee. Mutta tässä taas tarvitaan ihmisiltä sellaista kuin empaattisuus ja toisen ihmisen asemaan asettuminen.
Teineille, kun tapahtuu jotain ja varsinkin koulun sisäpuolella niin se on sille teinille koko elämä. Hän ei ajattele, että maailmassa on muutakin kuin koulu ja tämä pieni ympyrä, missä sillä hetkellä elää. Ja jos jotain traagista tapahtuu niin se tuntuu teinistä, että koko elämä on romahtanut.
Hannahille varsinkin sattui sellaisia asioita, mitkä romuttuivat hitaasti hänen "koko elämänsä". Kun viimeinen oljenkorsikin oli käytetty (avun pyytäminen aikuiselta) ja Hannahin(teinin) ymmärryksen mukaan sieltäkin tuli vain syytös, että ehkä häntä ei edes raiskattu niin se oli viimeinen tikki.
Pitäkää huoli lapsistanne. Yrittäkää puhua heille ja yrittäkää nähdä merkit. Teinit ovat hauraassa iässä. Hieman ymmärtämistä kaikilta niin asiat paranee.
Olen nyt katsonut tätä sarjaa ja minulle on jotenkin epäselvää, kuunteliko Bryce ne nauhat vuorollaan. Jos kuunteli, niin miksi antoi ne eteenpäin Claylle? Ja jos ei kuunnellut, mistä tiesi, mitä nauhoilla on, kun ne tulivat julkisiksi? Minä olen ollut koko ajan siinä käsityksessä, että hän ei ole niitä kuullut, mutta kun niitä soitettiin koulun keskusradiossa, hän tiesi kuitenkin tarkkaan, miten isossa pulassa hän on.
Vierailija kirjoitti:
Hannah teki kärpäsestä härkäsen. Hänelle ei tapahtunut mitään ylitsepääsemätöntä. Olisi odottanut pari vuotta, muuttanut pois, elämä olisi hymyillyt loppuun asti. Mutta ei, piti olla itsekäs herkkä prinsessa.
Clayssa ärsytti se, että hän kuunteli kasetteja lause kerrallaan. Ymmärrän että se oli olennaista sarjan kannalta, mutta hahmon luonteessa se oli ärsyttävää.
En tajua miten sen tumman tytön kauneutta ja cheerleaderiutta hehkutettiin koko ajan, ihan taviksen näköinen, takaumissa ja nykyajassa aina likaisen näköiset hiukset ja silmäpussit.
Muut hahmot vielä mitäänsanomattomampia.
Hoikka ja siro.
Vierailija kirjoitti:
Toisen kauden jälkeen alan olla todella ärsyyntynyt ja kuvottunut sarjaan. Alkuperäinen idea on jo lyöty ihan läskiksi ja sarjasta tulee koko ajan yhä kuvottavampi. En jaksa enää katsoa moista liiaksi mielenterveydellisten ongelmien ja väkivallan kanssa mässäilevää sarjaa.
Aloitin ykköskauden ja sitten menin googlettamaan tästä sarjasta. Kun luin ja näin kuvat siitä kakkoskauden brutaalista pojan raiskauksesta, tuli tunne etten ehkä halua nähdä sitä ollenkaan.
Mielestäni sarja on hyvä ja ajatuksia herättävä, jotkut hahmot ovat tosin erittäin vittumaisia ja se ärsyttää
Ymmärtääkseni bryce kuunteli nauhat ja antoi ne claylle, koska niin oli ohjeistettu
Vierailija kirjoitti:
Onko joku jo katsonut 3 kauden?
Olen katsonut kolmannen kauden jo loppuun. Oli koukuttava, koska piti saada tietää, kuka Brycen tappoi. Oli hyvin erilainen kuin aiemmat kaudet, koska Hannahia ei nähty sarjassa lainkaan ja hänet mainittiin melko harvoin. Kertojana oli ihan uusi henkilö.
Jeffin kuolema järkytti enemmän kuin mikään muu sarjassa.
Hannah oli ihan veeitun ärsyttävä marttyyri. En nyt jaksa selittää enempää. Tekopyhä.