Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko säästäneet seuraavaa lasta ajatellen kaikki vauvakamat? (isommalla ikäerolla tehneet)

kahden äiti
26.04.2017 |

Halutaan EHKÄ kolmas lapsi 2-3 vuoden päästä. Ehkä ei. Kuopus on nyt 2v ja pitäisi päättää mitä säilytetään ja mitä ei. Turvakaukalon myin jo eteenpäin, niissä kun uudempi on lähes aina parempi.

Mutta mites kaikki vaatteet? Vauvalelut? Syöttötuoli? Rattaat? En osaa päättää... ei meillä nyt säilytystilojakaan hirveästi ole, mutta mutta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säilytin, vaikka pidin epätodennäköisenä, että vielä tulee lapsia. Jotain olen antanut lainaksi sukulaisille. Nyt sitten tulossa se kolmas ja on jotenkin kätevää, kun kuvittelen, että kaikki valmiina. Mutta kyllä se tosiaan säilytystilaa vaatii.

Vierailija
2/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säilytin vaunut, jotain vaatteita joilla oli tunnearvoa ja äitiyspakkauksen makuupussin koska se oli niin ihana :) ja tietty jotain leluja, vuodevaatteita yms. vauvatavaraa.

Paljon myin ja annoin pois. Ei ollut tietoa milloin suunnitelmissa olisi toinen lapsi.

Lapsille tuli sitten 5v ikäeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no olen äitiyspakkauksen laatikoihin tietysti kerännyt molemmille ne tärkeimmät :) Äp makuupussit, rakkaimmat lelut ja vaatteet...  Mutta sitten on paljon esim. sellaista ihan hyvää käyttövaatetta, millä ei ole mitään tunnearvoa, mutta mitkä olisi vielä ihan käyttökelpoisia. Toisaalta niistä saisi ihan hyvin rahaakin nyt vielä jos myisi pois... mm. popin haalareita yms. 

Rattaatkin on aika tuliterät, niihin tarttisi vaan ostaa vauvakoppa sitten joskus. Toisaalta niiden säilytys vie hirveästi tilaa, ja jos vaikka sen vauvakopan metsästys sitten kävisikin hankalaksi jos mallistot muuttuu tms. 

Mikä tässä äitiydessä muuten on kun kaikki päätöksenteko tuntuu vaikeutuvan?

Vierailija
4/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästin oikeastaan kaiken (en tietenkään rikkinäisiä, täysin kulahtaneita tai erityisen epäkäytännöllisiä tavaroita/vaatteita). Ikäeroa lapsilla on 5 vuotta.

Ottihan sen tavarapaljouden säilyttäminen ajoittain tilanahtauden takia ajoittain pannuun, mutta rahaa, aikaa ja vaivaa säästyi todella paljon, kun vaatteet ja tavarat olivat valmiina.

Vierailija
5/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja enempää ei ole suunnitteilla. Ekalta säästettiin kamoja (ikäeroa 4v, välissä kävi mm.kaukalo mun siskolla lainassa) kun tiedettiin, että toinen haluttaisiin.

Sitä mukaan ollaan pukattu vaatteet, vaunut, kaukalot, sängyt, syöttötuolit, itkuhälyttimet jne. kiertoon, kun ei ole itse tarvittu toisen lapsen jälkeen. Suurena apuna tässä minun veljeni, joka sai vauvan oman kuopuksemme ollessa vuoden ikäinen.

Olen järkeillyt, että käytettynä saa kyllä (ja kierrosta kavereilta) myöhemmin jos tarve tulee. Ja toisekseen mitäpä noita säilyttämään, kun eipä tuota tilaakaan ole koskaan liikaa. Tykkään väljästä varastosta, jossa ei asu unohdettuja ja tarpeettomia yllätyksiä.

Muutaman vauvalelun, vaatteen jne. olen säästänyt pitkin vuosia, mutta siinä kaikki.

Vierailija
6/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten tässä on sekin pointti että kuopus on tyttö, jolle on siis jäätävät määrät kaikkea ihanaa vaaleanpunaista, pinkkiä, liilaa.. En niitä pojalle haluaisi pukea. Mutta jos tulisi toinen tyttö, niin tietysti olisi kätevästi kaikki valmiina. 

ap

Vierailija
7/7 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta kahdelta eri kierrokselta, ikäeroa melkein 8 vuotta. Säästin paljon esikoisen kamoja ikään kuin henkiseksi vahvistukseksi itselleni, että joskus vielä on toinenkin lapsi (suhteiden välissä meni aikaa). Sitten kun kuopus lopulta syntyi, läheskään kaikki kamat eivät tulleet enää käyttöön, ne olivat jo täyttäneet tarkoituksensa.