Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa suomalaisen ulkomailla?

Vierailija
26.04.2017 |

Oli kyse sitten Phuketin yöelämästä tai Prahan kulttuurinähtävyyksistä, mistä tunnistat suomalaisen turistin kotimaan ulkopuolella?

Kommentit (229)

Vierailija
161/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tullaan aina puhumaan venäjää. Itse tunnistan suomalaiset Marimekosta,  tietyistä kasvonpiirteistä (en osaa edes kuvailla, pyöreähköt piirteet), sellaisesta emäntämäisyydestä (siis hyvällä tavalla!)

Vierailija
162/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hyppyrinenä?  Aatelinen "konkkanokka"?  Suomalaisille tyypillinen vai?

Aatelisen konkkanokan vastakohta. Katso esim. Spede Pasanen ja hänen savolaisnenänsä, jossa on sellainen hyppyri.

Kiitos. Hiukan ihmettelinkin että onko se aatelisnenä  tyypillistä suomalaisille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla oli harmaat tai beessit kengät ja todella lyhyet nilkkasukat. Miehillä harmaat suorat puvunhousut tuuli-tai nahkatakin kanssa. Naisilla farkut elastisella vyötäröllä ja beessit tuulitakit. Miehillä mainoslippikset, naisilla pipot tai marimekkohuivi päässä.

Mutta järkyttävintä oli lasten pukeutuminen. Tytöillä pinkit tai turkoosit pyjamahousujen näköiset kulahtaneet housut, kirkkaanväriset tuulitakit ja huivi (!!!!) päässä. Pojilla verkkaripuku ja lippis.

Tämä siis keskieurooppalaisessa kaupungissa keväällä 2017.

Nilkkasukat tosiaan. Monissa muissa maissa kesäkautena on niitä varrettomia sukkia, eli varsi (yleensä aika ruma) ei näy. Ja tosiaan niiden sandaalien kanssa ei saa pitää sukkia (itsekin pidän kylmällä joskus heh heh).

Vierailija
164/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan tässä keskustelussa ei varmasti ole yhtään tuollainen minkälaisiksi suomalaisia kutsutaan? :D Kaikki ovat toki itse muihin sulautuvia kosmopoliitteja ja true maailmanmatkaajia.

Vierailija
165/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyttöjen huivi on todellakin lyönyt itsensä läpi. Suojaahan se auringolta ja viimalta, mutta se on osa univormua. Tyttöjen äideilläkin on pikkuinen huivi, kun he tulevat kesälomallaan Helsinkiin. Lisäksi tietysti caprit ja mies, joka kävelee kädet taskussa. Metron portaissa seistään siten, ettei kukaan pääse ohi. Mutta kiva joka tapauksessa, että tulette :) Helsinki olisi tylsä ilman kotimaisia turisteja.

Vierailija
166/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan tässä keskustelussa ei varmasti ole yhtään tuollainen minkälaisiksi suomalaisia kutsutaan? :D Kaikki ovat toki itse muihin sulautuvia kosmopoliitteja ja true maailmanmatkaajia.

Sitähän ei kysytty. Minua luullaan tosin aina ulkomaalaiseksi Suomessa. Olisi mukavaa, jos ei aina kyseltäisi, mistä olen tulossa. No, Riihimäestähän minä.

Vierailija
167/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneet ja vanhat vaatteet sekä tietty erityisesti kasvojen ja vartalon muoto. Pelottavaa kun usein tunnistaa ne ennen kuin edes ehtii kuulla mitään.

Vierailija
168/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten johtuu että naiset antavat värjätä hiuksensa kampaamoissa räikeän punaisella tai mustalla?

Ne ovat ihan hirveitä eivätkä sovi oikein kenellekään..

Niin no itse a) pidän kontrasteista, b) lempivärejäni ovat musta, valkoinen, sininen ja punainen c) minun tukkanihan se on, päätän sen ulkoasusta ihan itse.

Katsos kun mieltymyksiä on erilaisia ja jos sinusta voimakkaat värit tukassa eivät ole miellyttäviä, niin eivätpä ne varmaan mielestäsi sovi kenellekään.

Saan kyllä paljon kehuja lyhyestä, mustasta tukastani ;)

Vierailija
169/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain kaupunkilomilla, paljon vaikeampi tunnistaa muita suomalaisia katukuvassa.

Vierailija
170/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri turistirysässä, jossa käy paljon suomalaisia. Jäätelöä myyvä mies ei millään voinut uskoa, että olen Suomesta, koska olin käyttänyt sanaa "please". Hänen mukaan kukaan suomalainen ei koskaan ollut muka käyttänyt kyseistä sanaa.

Vierailija
171/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset:

- usein vähän tanttamainen yleisvaikutelma

- hiukset vaalennettu ja kellertävät, punaiset tai mustat maantienharmaalla näyttävällä juurikasvulla

- hiukset ohuet lirut niskaponnarilla tai kananperse

- kengät jotkut ihme terveyssandaalit tai ergonomiset tätiballeriinat  ah niin sievällä pikku remmillä

- caprileggarit ja tunika kesällä, talvella joku tumma huonosti istuva toppatakki/untuvatakki

- olkalaukku, mahdollisimman käytännöllinen ja vetoisa

- kovaääninen kaakatus tai reitin ihmettely, oman toiminnan selittäminen taukoamatta ääneen

- ehdottomasti päällä ei ole mitään naiselliseksi tulkittavaa korkkaria, istuvaa mekkoa, niukalti asusteita...oli tilaisuus tai tilanne mikä tahansa

Mies:

- ei mitenkään istuvat vaatteet, oli kesä tai talvi, kaikki vaatteet ylisuuria ja roikkuvat muodottomasti

- reisitaskushortsit, metsän vihreät tai beiget

- kaljamahaa tai laihaläski, juuri koskaan ei ainakaan treenattu

- lippis

- linttaan astutut skeittikengät, tennarit, lenkkarit tai urheilusandaalit

- reppu

- punakka olemus, tihrusilmät

- laahustaa rouvan perässä, alistuneen näköinen, ei mitään herrasmiesmäisyyttä tai miehekkyyttä havaittavissa käytöksessä

Lapset:

- riikinkukon kirjavia

- printtipaidat, kuosivaatteet jne. kaikki sekaisin samassa asussa

- crocsit

- viileämmällä kelillä joka sään tarralenkkarit

- ei missään nimessä mitään kaupunkivaatteita/huoliteltua tyylikästä asua

- kiljumista, remuamista, poukkoilua jne.

- rähnäisset, leikkaamattomat ja huolittelemattomat hiukset, etenkin tytöillä

- vaaleita

- päässä pikkuhuivi tai aurinkohattu

Koko perhe:

- palloilevat ja ihmettelevät tukkien koko kävelytien, liukuportaat jne.

- eukko kulkee määrätietoisesti, ukko raahaa ostoksia ja reppua ja maleksii perässä, lapset säntäilevät

Vierailija
172/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon auttaisi, jos jätettäisiin ne väljät caprit ja shortsit sinne Prisman hyllyihin.Jos haluaa capreja käyttää, niin paras yhdistelmä on kapeat, hieman nilkan yläpuolelle ulottuvat ja pitkä paitapusero.

Ja lapsille yksiväriset shortsit ja pikeepaita.

Vierailija
173/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään vaatetuksesta, vaan eleistä ja ilmeistä. "Anteeks, me nyt tultais tähän ravintolaan, kun jossain pitäisi syödä..."-tyylinen ujohkjo ja vaatimaton käytös. Tästä mä olen tunnistanut suomalaiset ulkomailla ennen kuin ovat alkaneet puhua suomea. 

Vierailija
174/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään vaatetuksesta, vaan eleistä ja ilmeistä. "Anteeks, me nyt tultais tähän ravintolaan, kun jossain pitäisi syödä..."-tyylinen ujohkjo ja vaatimaton käytös. Tästä mä olen tunnistanut suomalaiset ulkomailla ennen kuin ovat alkaneet puhua suomea. 

Just tää! Sellainen ujo ja anteeksipyytelevä katse. Niin söpöä!

Mut kyllä vaatetuskin on erilaista; aina kaksi astetta käytännöllisempää. Paitsi italialaisiin verrattuna kolme.

Vierailija
175/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hieno maa ja suomalaiset hieno kansa.

Älykkäitä, hyvä yleissivistys (vertaapa vaikka ruotsalaisiin), kielitaitoisia, yritteliäitä (onko se se sisu?), kauniita (monet mallit maailmalla), käytännöllisiä (vertaapa vaikka italialaisiin), vaatimattomia ja nöyriä (vertaa kehen tahansa muuhun kansallisuuteen), eivät melua tai änkeä liian lähelle, eivät huijaa tai valehtele (vertaa vaikka tunisialaisiin tai turkkilaisiin), eivät etuile (vrt. Venäläiset), ovat hyväkäytöksisiä (vrt. Kiinalaiset) ovat harmittomia noin yleensä.

Suomessa tosiaan kaikki toimii, asiat ovat kuten luvataan, kaveria ei jätetä (vrt. Kolumbia tai Senegal).

Miksi tässä ketjussa pitäisi meitä ihania ja kauniita ihmisiä haukuskella?

Olemme lottovoittajia, miettikää nyt, kuinka moni on valmis näkemään kuolemanvaivat päästäkseen Suomen kansalaisiksi?

Vierailija
176/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty käsittämään, mitä väliä lasten

"tyylittömyydellä" on. Tietenkin niillä on tarralenkkarit tai sandaalit, lomallahan kävellään paljon. Kroksit on parhaat rantakohteissa.

Vierailija
177/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige. Se on se väri mistä tunnistaa suomalaisen..kattaa koko olemuksen naamasta kuteisiin. Ja naisilla ne tunikat. Piilottavat näppärästi levinneen pötsin. Olanylilaukku (eeeeek!!) ja kengät, mieluusti matalakantaiset, joissa jalkapöydän yli menevä remmi. MARIMEKKO. Unikko-kuosi varsinkin. Housut just tarpeeksi yli polven, että jalat varmasti näyttävät vieläkin lyhyemmiltä. Päässä joku huivi tai matkakohteesta ostettu turistihattu. Rintaliivien olkaimet, jotka näkyvillä. 

Miehillä se lyhythihainen RUUTUPAITA, reisitaskusortsit. Vanhemmilla miehillä LIIVI, jossa tuhat taskua (beige) - sandaalit, joista paistavat huonosti hoidetut jalat. Päässä lippis tai hellehattu. Aurinkolasit aina vähän liian pienet kasvoihin nähden.

Lapset: mahdollisimman monenkirjavaa. Heavymetal- tai luurankoprinttejä, monivärisiä sukkia.

Ja se lihavuus ja tatuoinnit, irtoripset ja akryylikynnet (joita näkyy kaikkia myös työväenluokan briteillä)

Vierailija
178/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, kuinka villiinnytään tietyissä ketjuliikkeissä, joihin tietysti juostaan täyttä häkää kun semmonen nähään. Tukholmassa Hollister on hyvä esimerkki, muualla kaikki Primarkista Abercombieen. Muuten kaupunkilomalla ei paljoo kiinnosta kuka on suomalainen ja kuka ei.

Itteni tunnistaa suomalaiseks tasan siitä että iho punottaa aina jos on aurinkoloma.

Vierailija
179/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää ja arvostelee toisia suomalaisia nenänvartta pitkin katsoen.

Vierailija
180/229 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen passista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi