Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisiko joku neuvoa raha-asioista kun haluan opiskella ammattitutkinnon (n. 1 vuosi)

Vierailija
25.04.2017 |

Olen aikoinaan opiskellut perustutkinnon, tehny töitä viitisen vuotta. Nyt toisen mokoman ollut kotona lasten kanssa ja hakenut opiskelemaan ammattitutkintoa johon menisi noin yksi vuosi. Mies on osa-aikatöissä joten tulisi olemaan todella tiukkaa taloudellisesti vuoden ajan. Minkälaisia vaihtoehtoja mulla on? Opintotuki on sen 200 euroa, saanko sen huolimatta mieheni tuloista (tulot vaihtelee riippuen kuinka paljon saa tuuraamisia, tekee kyllä aina kaiken extran minkä vaan saa). Tällä hetkellä saadaan asumistukea ja perustoimeentulotukea kelalta sekä tietty lapsilisät, kotihoidontuki ja kuntalisääkin tulee parisataa kun hoidan lapset kotona. Tarhapaikkaa on haettu elokuusta joten moiset extratuet lähtee pois....

Entäpä opintolaina, paljon sitä voi / saa / joutuu nostamaan vuoden aikana? Onko oikeutta perustoimeentulotukeen jos ei lainaa nosta?

Oon ihan kujalla kun ei ole ketään tuttua joka opintolainaa olisi joskus nostanut tai opiskellut lastenteon jälkeen. Veljeni sanoi että jos nostaa tietyn määrän lainaa niin saisi valmistuttua kuitattua 40% lainasta samantien, onko totta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisissa koulutuksissa opintolainassa ei ole mitään hyvityksiä. Olisitko oikeutettu aikuiskoulutustukeen? Työkokemukseksi hyväksytään jonkin verran lasten hoitamista kotona, en muista minkä verran.

Vierailija
2/2 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta tarvitsee aikuiskoulutustukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla