Bulimiasta eroon
Hei oon 15 vuotias tyttö ja on tullut tavaksi oksentaa aina työntämällä sormet kurkkuun, jos syön mielestäni liikaa, esim. Oon sopinu et syön 1 leivän ja sitte syönkin 2 ja sitte meen aina oksentaan tosi pienestä. Tätä on jatkunu vasta n. 2-3kk ja nyt tosiaan luin seurauksia bulimiasta ja haluan päästä siitä eroon! En haluais vielä mennä lääkäriin tai mitään. Oon normaalipainoinen, painoindeksini on 17,9. Huomaan, että tää oksentelu on ainaki tässä vaiheessa käheentäny mun ääntä ja sit kuukautiset tulee ihan epäsäännöllisesti. En haluais näillä nuoruuden tyhmyyksillä pilata koko tulevaisuuttani, joten voitteko antaa apuja miten pääsen tästä yli ja pystyn olla syömättä enemmän kun on sovittu. Kaikista eniten mua huolistuttaa mun hampaat, ne on aina ollu luonnostaan tosi valkoset ja tosi moni on vaa kehunu sillee et nään melkee itseni sun hampaista ku ne kiiltää nii paljo. Vielä en huomaa et hampaani ois mitenkään huonontunu, mutta jos nyt oikeesti lopetan tän 2-3kk kestäneen oksentelun niin eihän niihin tuu sit jälkeenpäinkään mitään? Joillaki yleensä hampaat huonoontuu vasta sillon ku on 5-7 vuotta oksennellu. Mutta tää on tässä se mun suurin huoli ja haluisin siihen vastauksen ettei mun tarvis koko ajan stressaa. Enkä tosiaankaan aijo enään oksentaa vaikka söisin itteni ähkyyn... En haluis että tästä jäis mitää jälkee mun elämään, kun tää ei oo silleen jatkunu viel pitkälle. Mutta mitä luulette, käykö mun hampaille jälkeenpäin jotain? :( Vastailkaa nopeesti!!
Kommentit (4)
Oksennatko noin pienestä?????? Ite oksennan, jos ahmin esim pitsan tai täytekakun tai pussillisen sipsiävtai karkkia... Mielummin jatkan tätä enkä mieti mun hampaita.
Oot kyllä sekasin jos meet oksentaa jonku viattoman leivän takii. Mutta jos oikeesti lopetat nyt niin luulen että sun hampaat ei vaurioidu. Syö tästä lähtien se toinenkin leipä vaan! Sun paino ei oo lähelläkään ylipainoa.
Mua oikeesti ärsyttää kun kaikki hoikat tytöt kirjottelee tänne tämmösiä koska ite oon melkee vaarallisesti ylipainonen ja mullon sairaus eli en voi laihtuu ikinä nii se on ihan sama mitä syön. Miks te laihuliinit tuutte tänne valittaa et ootte läskei kun toisilla on suurempiiki ongelmii (yleisesti kaikille).
Enpä usko, että hampaillesi tulee mitään. Itse olen kohta 40, ja nuoruudessa oli sama ongelma ja harrastin oksentelua 2-vuotta ja vieläkin hampaat yhtä kiiltävät ja valkoiset kuin ennen! :) Älä masennu tästä, kunhan vaan pystyt lopettamaan! Tsemppiä!