Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua tulla valokuvatuksi, ihmiset eivät kunnioita sitä

Vierailija
25.04.2017 |

Olenko ainoa, jonka ilta on välittömästi pilalla kun ihmiset tuppautuvat ottamaan valokuvia ja julkaisevat niitä somessa ihan jokaisesta mahdollisesta tilaisuudesta? En koe oloani mukavaksi mutta tätä ei tunnuta ymmärtävän, saati sitten että kukaan sitä kunnioittaisi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alapeukuttajat just niitä suu vaahdossa pakkomielteisesti kaikkia ja kaikkea kuvaavia vajakkeja?

Vierailija
22/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole ainuttakaan kuvaa netissä.

Ei ole jatkossakaan, sillä suojaan itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää kuvauksia inhoavat kaikki lihavia?

Etsi sanakirjasta sana "yksityisyys"

Vierailija
24/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut, kuomaseni. En ole sitten varhaislapsuuden halunnut olla kuvattavana, sillä en osaa olla kuvassa luonteva. Rippi- ja yo-kuvaukset olivat tuskallisia. Passikuvissakin muistutan lähinnä vankikarkuria! Minulla on esim. varsin vähän kuvia itsestäni nuorena tai aikuisena, sillä siinä vaiheessa kun joissakin kekkereissä kaivetaan kamera esiin, liukenen oitis takavasemmalle. Minä en liiku sellaisissa piireissä, joissa kuvat julkaistaan sosiaalisessa mediassa, joltakin ahdistukselta olen säästynyt. En muuten ole suvussani ainut, joka ei halua olla kuvassa. Isoäidistäni ei esim. ole otettu yhtään kuvaa sen jälkeen, kun hänen lapsensa olivat vielä kouluikäisiä. Harmittaa, ettei tullut koskaan otetuksi edes salakuvaa hänestä. Enoni oli myös vastaan kuvaamista, mutta hänestä nyt sentään jäi useita kuvia eri ikäisenä. Minä olen myös siitä omituinen, etten ole kovinkaan innokkaasti koskaan kuvannut ihmisiä'. Mieluummin kuvaan joitakin erikoisia yksityiskohtia luonnossa sekä maisemia.

Vierailija
25/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa huomiota, niin kuvista kieltäytymällä sitä saa varmasti enemmän kuin niihin suostumalla. 

Vierailija
26/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää kuvauksia inhoavat kaikki lihavia?

Minä en ole ylipainoinen ja inhoan kuvissa olemista.

Vierailija
27/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini innostui valokuvaamisesta oikein tosissaan vuosituhannen alussa parikymppisenä, kuljetti pientä digipokkaria kaikkialla mukanaan ja halusi tallentaa kaikki mahdolliset tilanteet. Jostain yksittäisistä bileistä saattoi olla satoja kuvia, festarireissuista jopa tuhansia. Kuvioon kuului, että kun bileissä muut hassuttelivat ja hölmöilivät pienessä (tai isommassa) hiprakassa, niin samalla tämä yksi keskittyi taltioimaan kaiken. Kieltäytymisestä ei ollut apua, kamera lauloi tauotta. Onneksi tämä oli aikaa ennen Instagramia ja Facebookia ja IRC-Galleriaan kuvien lataaminen oli vielä hidasta...

Vierailija
28/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään huomiota sillä että kieltäydyn kuvista.

Ei ole kyllä ollut kenellekään mikään ongelma etten halua olla kuvissa mukana.

Kai nyt tämänkin asian aikuisena ihmisenä saan ihan itse päättää ilman että joku vetää siitäkin herneenpalon nokkaan?!

En minäkään käy muille räpyyttämään jos he haluat kuvata itseään vaikka 24/7.

Vierailija
29/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialistinen media on anus perseestä!

Sinä, et taida oikein tietää mitä anus tarkoittaa?

Vierailija
30/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vajaa jos haluaa päättää jonkun toisen puolesta kuvataanko vai ei ja missä niitä kuvia levitellään. Ja jos ei halua poseerata niin on varmaan läski tai hullu. Mitään erilaisuutta ei hyväksytä vaan kaikkien pitää olla kuin minä itse!

Vierailija
31/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjistä katseista viis, sulla on oikeus vaatia poistamaan ne kuvat. Julkaisijalla ei ole yksinkertasesti muuta vaihtoehtoa kun poistaa, siitä on lakikin.

Sääntö menee kutakuinkin niin että julkisilla paikoilla saa ottaa kuvia eikä tarvitse pyytää lupaa kuvissa esiintyviltä ihmisiltä. Mutta jos haluaa julkaista kuvan yhtään mihinkään (netti mukaanlukien) niin joka ainoalta kuvassa olevalta täytyy kysyä lupa. Ne, ketkä eivät anna lupaa voidaan tarvittaessa käsitellä kuvasta ulos ja joskus myös blurraus riittää, mut nekin on välillä kyseenalaisia jos henkilön voi vielä tunnistaa esim. vaatteista.

Ite tykkään kuvaamisesta ja kuvattavana olemisesta yhtä paljon, mut en silti ymmärrä tätä nettimenoa. Jokainen käyttäytyy ikäänkun paparazzi ja on unohtanu täysin mitä laki sanoo tekijänoikeuksista, salakuvaamisesta ym.

Vierailija
32/38 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun ammattikoulussakin erittäin ylimielinen opettajatar ignooraa naureskellen oppilaiden kieltäytymiset kuvattavana olosta?

Ihan kiva kun olet jossain työntouhussa ja tämä akka vaan räpsii ympärillä kuvia "ihan vaan opetuskäyttöönsä".

Todella häiritsevää ja loukkaavaa.

Vierailija
33/38 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa meikääkin jo väsyttää tämä ainainen räiskiminen.

Luokkatoverini kuvaa minua jatkuvasti vastoin tahtoani ja kieltäytyy poistamasta kuvia.

En jaksa enää, miten voi olla niin vaikeaa joidenkin ymmärtää, ettei kaikki halua olla kuvissa? Kuvatkaa hitto niin paljon kuin ikinä jaksatte, mutta älkää minua. Luoja.

Vierailija
35/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naamankuvat tallennetaan ja facial recongnition ohjelma tunnistaa kuka on kuka. Sitten kun niillä on kuva susta, niin sua voidaan seurata joka paikkaan. Nythän on lentokentillekin tulossa se kasvojentunnistus.

Kun menet johonkin tiettyyn kauppaan susta tiedetään jo ostomieltymykset ja saat ehkä mainostekstareita.

Vierailija
36/38 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu kotiini ihmisiä enkä kyläile sellaisten ihmisten luona, joiden tärkein missio vierailujen yhteydessä on räpsiä niitä pahuksen kuvia - varsinkaan ilman lupaa kuvattavalta kohteelta. Ei voi tietää minne ne loppujen lopuksi päätyvät.

Vierailija
37/38 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa olla luonnollisesti valokuvissa ja näytän todellakin siltä. Kai tähän aikanaan tottuu.

Älä yritäkään olla luonnollisesti vaan opettele muutama simppeli poseeraus. Pääset helpommalla ja näytät kuvissa paremmalta.

Joo, paras poseeraus on se, kun kuvanottohetkellä sipaiset otsaasi huomaamattomasti keskisormella. Lähetät viestin väkisinkuvaajalle sekä samalla varmistat sen, ettei kuvaa julkaista.

T. Yksi vastentahtoinen kuvattava

Vierailija
38/38 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun ammattikoulussakin erittäin ylimielinen opettajatar ignooraa naureskellen oppilaiden kieltäytymiset kuvattavana olosta?

Ihan kiva kun olet jossain työntouhussa ja tämä akka vaan räpsii ympärillä kuvia "ihan vaan opetuskäyttöönsä".

Todella häiritsevää ja loukkaavaa.

Poistu luokasta kun kamera ilmestyy, niin minä tein. Sittemmin opettaja ei edes ottanut kameraa esille. Jos useampi poistuisi niin olisi viellä parempi, kuvaa sitten tyhjää luokkaa.