Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaalloisen ylipainoinen, voinko mennä kuntosalille?

Vierailija
25.04.2017 |

Pituutta 160 ja melkein yhtä paljon painoa :( Selkä kipeytyy koko ajan, polvet kärsii painosta ja kaikinpuolin liikkuminen on hankalaa. Voiko tämän painoisena mennä kuntosalille? Mahdunko laitteisiin, nauretaanko mut ulos sieltä? Saanko mennä esim juoksumatolle (kävelemään), kuntopyörään tai vastaavaan, hajoaako ne mun painon alla? :( Onkohan siellä ketään muuta näin lihavaa?

:( Ahdistaa, kun haluaisin mennä mutta en uskalla :(

(Ja osaako kukaan sanoa mihin aikaan suunnilleen kuntokeskuksissa on vähiten porukkaa kuntoilemassa? )

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden selkäongelmien takia kannattaa ihan ekaksi mennä fysioterapeutille, siitä sitten eteenpäin. Kerro fyssarille, että salilla käyminen kiinnostaa, hän osaa sitten neuvoa mitä siellä kannattaa tehdä. 

Vierailija
22/24 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos menisit terveyskeskukseen ja pyytäisit lääkäriltä lähetteen kunnan fysioterapiaan. Minulla melkein sama ylipaino. Jalan tapaturman takia pääsin kunnan fysioterapiaan, jossa oli kuntosali ja siellä tehtiin minulle ohjelma. Monia laitteita oli siinä, ja kaikki kesti mun painon. Se oli 10 kerran kuuri, mutta oli mukava oppia ne laitteet ja huomata, että voi salilla käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuntosalilta yleistä liikkuvuutta lisää ja myöskin sitä lihasvoiman treenausta joka varmasti auttais myös tuohon mun selkäkipuun. En hae tässä kohtaa mitään ns. laihdutusliikuntaa, vaan ainoastaan liikkumisen jälkeistä hyvää oloa ja lämmöntunnetta lihaksissa. Ja tietysti toivon että sitten myös "vahingossa" jäisin koukkuun salilla käymiseen, että se tukisi myös tulevaisuudessa painon pysymistä oikeissa rajoissa. 

Joku ehdotti kävelyä, inhoan sitä :( Tässä kohtaa ajattelin etsiä jotain sellaista liikuntamuotoa, joka ois kivaa eikä pakkopullaa. Uimahalli on hyvä idea, mutta mulla ei oo tarpeeksi isoa uikkaria eikä sellaisia löytynyt kaupastakaan.. :( Pitäis varmaan tilata jostain netistä, kun osais valita oikean koon. 

Pyöräilykin kiinnostaisi, pelkään vain ettei pyöräkään kestä mun painoa :( 

Kulta pieni, jos haluat uida niin osta uimapukukangasta kangaskaupasta ja teetä ompelijalla <3

Vierailija
24/24 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali on sinulle juuri oikea paikka! Lihava on lähes poikkeuksetta insuliiniresistentti ja koska insuliini on myös kasvuhormoni, saat helposti lihaksia. Tällä estät sitä, että sinulle tulisi ektooppista rasvaa tai sarkopeniaa. Ihonalaisella rasvallahan ei niin suurta merkitystä ole. Eli vaikka paino ei hirveämmin tippuisi, mutta saat muutettua rasvakudosta lihasmassaksi, auttaa se estämään monia sairauksia. Nivelten suhteen tarkkaile liikeratoja ja opettele tekemään liikkeet oikein. Yliliikkuvuutta erityisesti kannattaa varoa. Siksi esimerkiksi spinning ei ole hyvä henkilölle, jolla on nivelongelmia (yleensä normaalipainoisia tai laihoja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi