AMK-haku menossa, minne hakisin, että saisin varmemmin töitä?
Vinkkejä mitkä alat työllistävät varmimmin 4-5 vuoden päästä! Ajattelin hakea liiketaloutta opiskelemaan (tradenomi) mut kun luin tuon aloituksen että tradenomi ei ole saanut koulutusta vastaavaa työtä niin rupesin miettimään.. toisaalta eihän se sitä tarkoita, etten minä saisi töitä, mutta.... Minne ihmeessä hakisin? Yksi koulutus (ammattikoulu) on, mutta se ei enää kiinnosta -keittiöala..
Kertokaa AMK:ssa opiskelleet, ammattinne ja oletteko saaneet töitä!
Nyt olisi myös mahdollista vaihtaa kaupunkia, onko koulutus " laadukkaampaa" (=esim paremmat opettajat) esim Helsingissä, saako paremmin töitä?
Kiitos paljon!
Kommentit (9)
Niistä ei tule kuin työttömiä ja hanttihommien tekijöitä.
Itse olen opiskellut sos.&terv. alaa amk:ssa, sijaisuuksia saa hyvin, mutta vakkaripaikkaa on vaikea saada nuorena naisena kun ajattelevat, että jää kuitenkin äityislomalle.
Mikä sinua tällä hetkellä kiinnostaa eniten?
johtuen, etten ole muihin aloihin tutustunut niin paljon kuin tähän.. ehkä myös matkailu, muista aloista en sitten varmaan ymmärräkään mitään..
Suositella voin omasta kokemuksesta sos. & terv. alaa, mutta vain siinä tapauksessa, jos se oikeasti kiinnostaa. Kyllä se oma ala vielä löytyy =).
t. 2
Suosittelen, mielenkiintoista ja töitä enemmän kuin ehtii tekemään. Olen nyt reilu vuoden opiskelujen ohella tehnyt keikkaa ja kesätöitä ym. riittänyt.
ja ne muutamat tradenomit työskentelee sitten kahvilan kassana tai puhelinmyyjänä vaikka olis ihan hyvät paperit...
onneksi löysin paremman ratkaisun opiskelupaikan.
Missä kouluissa voi opiskella? Kannattaako jne.
Nyt on nimittäin pirun kova kilpailu alkamassa. Suosittelisin mieluummin, ihan oikeasti, kouluttautumaan tradenomiksi KUIN restonomiksi. Tradenomina voisit sitten vaikka valinnaisiksi aineiksi valita matkailun koulutusta, jos niin haluat!
*täällä puhuu järjen ääni*
tai
Jos nyt hakisin amk:un, niin ehkä katsastaisin seuraavaa linjaa: