Hs: Munkkiniemessä ei jaettu postia liki kahteen viikkoon, mutta Posti väitti kaiken olevan kunnossa – Nyt ääni muuttui kellossa: ”Nöyrimmät pahoittelut asiakkaille”
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005184324.html
Kusti polkee, posti kulkee, vai miten se meni...
Kommentit (20)
On meillä hyvä Posti. Mahtavaa un on tälläisiä valtion tukemia monopoleja niin on valinnanvaraa paljon ja kansalaiset saa nauttia hyvästä palvelusta.
Mitä tämä kertoo aluepäällikkö Eikka Urpilaisen ammattiosaamisesta, kun hänen tehtäviinsä nimenomaan kuuluu olla selvillä oman alueensa postinjakelutilanteesta ja vastata siitä medialle...?
Just tipahti postilootaan lasku ja karhu (samasta asiasta), eli alkuperäinen lasku on ollut matkalla kuukauden päivät vähintään. Espoossa asun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä kertoo aluepäällikkö Eikka Urpilaisen ammattiosaamisesta, kun hänen tehtäviinsä nimenomaan kuuluu olla selvillä oman alueensa postinjakelutilanteesta ja vastata siitä medialle...?
...POSTISSA ei tunnisteta Munkkiniemen ongelmaa. Myöskään muilla Helsingin asuinalueilla ei ole ollut näin pitkiä häiriöitä postinjakelussa, sanoo aluepäällikkö Eikka Urpilainen.
”Olen vahvasti eri mieltä. Joitakin yksittäisiä päiviä voi jäädä niin, että ei saada jaetuksi. Mutta meillä ei varmasti ole viikon postit jakamatta missään”, Urpilainen sanoo...
..”Voin tässä ihan käsi sydämellä sanoa, että viikon jakamattomia posteja meillä ei ole...
Ei se ole luotettavaa. Pakettini oli käynyt toisen ihmisen kotona avattavana. Onneksi rehellisesti palautti sen. Laskutkin pitäisi tilata sähköpostiin tai e-laskuina.
Mulle on tullut kaikki mitä pitääkin ja ajallaan. Just tuli jopa jonkun toisen pakettikortti.
Aha.... tässä siis selitys sille, että sain pari päivää sitten laskuja, joiden eräpäivä oli mennyt.
Kyseessä siis äitini minun osoitteeseni tulevat laskut. Omat tulevat verkkopankkiin.
Ja oli valinnut ihan minkä tahansa muodon, niin tietysti ne pitävät tulla ajallaan.
Ennen postiin pystyi luottamaan, nykyään ei todellakaan.
Siellä alettiin jakamaan taas sillä "huipputoimivalla" uudella tavalla postia mikä aiheutti joulukaaoksen. Tilanne rauhoitettiin vähäksi aikaa ja nyt taas, kaaos alkakoon.
Urpilainen muistuttaa, että pääsääntöisesti Postin toiminta on erittäin luotettavaa ja säännöllistä.
”Toteutimme viime vuonna palveluitamme vuosiraportin mukaan paremmin kuin laki meiltä edellyttää. Meidän tulisi lain mukaan toimittaa toisen luokan lähetys toisena päivänä jättöpäivästä 95 prosenttisesti, mutta me toimitimme 96,3 prosenttia lähetyksistä jo toisena päivänä.”
Oliko nyt pakko vielä laittaa tuollainen kehukommentti näiden kömmähdysten yhteyteen? Kuulostaa hieman että: mitäs te valitatte, palvelemme kuitenkin paremmin mitä laki edellyttäisi...
Meille tulee muiden posteja, omat laskuni olen muuttanut e-laskuiksi.Mutta mitäs jos tulee työkkäristä kirje? Tai paketti-ilmoitus?
Lähetin kutsut häihini - osa ei ole mennyt perille. Nyt sitten kiva selvittää että kenelle ei kutsua tullut. Kiitos Posti.
Ei kannata enää laittaa mitään tärkeää postitse.
Vierailija kirjoitti:
On meillä hyvä Posti. Mahtavaa un on tälläisiä valtion tukemia monopoleja niin on valinnanvaraa paljon ja kansalaiset saa nauttia hyvästä palvelusta.
Ensinnäkin. ei ole monopoli, päinvastoin. Kilpailu on vapautettu mutta posti joutuu kantamaan postit kaikille 5 päivää viikossa mutta kilpailijat saavat valita missä jakavat mitä jakavat. Eli voivat keksittyä suuriin kaupunkeihin ja viedä niissä postilta asiakkaita.
Toiseksi ei ole valtion tukema, ainoastaan omistama. Ihan itse pitää postin toiminnallaan kulut kattaa ja se on yhä haastavampaa koska kilpailijat ja postin väheneminen syö voittoja
Meillä firman papereita oli kadonnut matkalla... Nykyään menee joko sähköisesti tai lähetillä.
Minua ei haittaisi jos postit tulisivat vaikka vain 1-2x viikossa jos ne hitto soikoon muuten tulisivat varmasti ja ilman sekoiluja.
Ent. Postiljoona kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. ei ole monopoli, päinvastoin. Kilpailu on vapautettu mutta posti joutuu kantamaan postit kaikille 5 päivää viikossa mutta kilpailijat saavat valita missä jakavat mitä jakavat. Eli voivat keksittyä suuriin kaupunkeihin ja viedä niissä postilta asiakkaita.
Toiseksi ei ole valtion tukema, ainoastaan omistama. Ihan itse pitää postin toiminnallaan kulut kattaa ja se on yhä haastavampaa koska kilpailijat ja postin väheneminen syö voittoja
Kirjejakelu on käytännössä edelleen lähes kokonaan Postin hoidossa, kilpailevat yritykset vasta aloittelevat toimintaansa. Posti saa epäsuoraa tukea toimintaansa koska saa myydä osan palveluistaan ALV 0%, kun kilpailijoiden palveluista peritään ihan normaalit verot. Lisäksi Postin perusjakelu on kannattavaa liiketoimintaa ja tappioita on tullut mm. Venäjän seikkailuista.
Tämmöstä se on. Keskijohto toimipaikoissa ei uskalla rapoetoida poikkeamista eteenpäin potkujen pelossa.
Esimies-yyteet menossa...t postilainen