onko 37.4 suusta lämpöä? vai normaali lämpö.
Kommentit (15)
Tosiaan kuten ykkönen sanoi, riippuu mikä sinun normaalilämpösi on. Itsellä on 37,2 suusta mitattuna. Joillain taas voi olla vaikka 36 astetta. Riippuu ihan ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lämpö otettu?
Otsikossa se luki jo. Suusta on otettu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan kuten ykkönen sanoi, riippuu mikä sinun normaalilämpösi on. Itsellä on 37,2 suusta mitattuna. Joillain taas voi olla vaikka 36 astetta. Riippuu ihan ihmisestä.
36.6 mulla on normi lämpö. Ap
Vierailija kirjoitti:
kiireesti lääkäriin.
Miksi. En mä mee. Ap
Kerran yksi lääkäri sanoi, että alle 38 on lievää lämpöilyä eikä estä työntekoa tai elämää. Samaa mieltä. Nuhassa ja yskässä lämpö nousee aina vähän. Mittaan KUUMEEN vasta kun tuntuu oikeasti kipeältä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi lääkäri sanoi, että alle 38 on lievää lämpöilyä eikä estä työntekoa tai elämää. Samaa mieltä. Nuhassa ja yskässä lämpö nousee aina vähän. Mittaan KUUMEEN vasta kun tuntuu oikeasti kipeältä.
Eri mieltä. Mulla on ainakin ihan hirveä olo jos lämpöä on vaikka vain 37,5 (normaali minulla 36,7).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mieltä. Mulla on ainakin ihan hirveä olo jos lämpöä on vaikka vain 37,5 (normaali minulla 36,7).
Samoin, normaali on 36,2 ja 37,5 pidän lämpönä, mutta kyllä se alkaa tuntua jo huterana ja heikkona olona. Ei se kuumeen määrä, vaan yleisvointi, määrää sen, onko työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, mulla on myös jo ihan kuumeinen olo jos on yli 37 astetta. Itsellä tosin normaalisti aika matala ruumiinlämpö, joskus aamuisin saattaa olla alle 36 astetta.
Vierailija kirjoitti:
No hahah. Minä tunnen oloni sairaaksi jo silloin, kun kuumetta on tasan 37; olen hyvin väsynyt ja ruokahaluton. Jos lämpö on 37.5, olen käytännössä petipotilas. Jos kuumetta on 38, päätä särkee, viluttaa, heikottaa yms. ja viimeistään tässä vaiheessa on pakko mennä nukkumaan ja ottaa sitä ennen kuumetta alentavaa.
Mutta minuun ei päde tuo, että nuhassa ja yskässä lämpö aina nousee. Minulla on melko usein flunssa, mutta ei lämpöä. 37 asteeseen lämpöni nousee ehkä kerran kahdessa vuodessa ja silloin olen todellakin sairas enkä ole todellakaan menossa töihin. 38 asteen kuumeessa olen ollut aikuisiällä todella harvoin, ehkä muutaman kerran.
Tuota lääkäriä voisi valistaa vähän siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Ehkä niillä, joille lämpö nousee helpommin, ei sitten tule niin sairas olo.
Vierailija kirjoitti:
Mulle edes keuhkokuume ei nostanut lämpöä kuin jonnekin 37,2-37,5:een. Sain lopulta antibiootit. Mittaan lämmön korvamittarilla.
Työkunnossa?
Kuumeraja menee jossakin 37.5.
Mulla on normilämpö 36.6 ja joskus jopa paljon alle sen mutta ei koskaan yli. Olo on kuumeinen jo 37.
Miettisin enemmän normilämpö ja sen erotusta. Kai nyt olo on aika huono kun lämpö nousee 1 asteen. Varmastikaan sellaiselle jonka normilämpö on korkeampi ei tunnu pahalta.
En tosin tiedä suusta mittaamisesta. Itse mittaan kainalosta.
No riippuu tietysti mikä sun normaali lämpö on.