Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saamattomuus, asioiden viivyttäminen viime tippaan

Vierailija
25.04.2017 |

Sekoan ja turvaudun kohta itseeni aivan täysin enkä ymmärrä, miksi olen vaipunut tällaiseen lamaantuneeseen tilaan.
Elämässäni on juuri nyt suuria muutoksia ja älyttömästi tekemistä, mutta en saa mitään aikaiseksi. Olen jotenkin äärettömän väsynyt, vailla motivaatiota ja inspiraatiota. Voisin vain nukkua kaiket päivät, mutta toisaalta ahdistus tekemättömistä töistä ja ylitetyistä dedlineista ahdistaa niin paljon että sattuu. Hermot ovat todella kireällä, olen laittanut puhelimen pysyvästi äänettömälle enkä uskalla enää edes avata meilejä.
Miten alan tätä purkaa? Ahdistus käy kohta liian sietämättömäksi...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua en osaa neuvoa, mutta itsellä sama tilanne.

Äsken tein useamman tunnin laskuja mitkä oli kuulunut jo tammikuussa laittaa asiakkaille ja nyt sitten panikoin mitä vastaavat myöhässä tulleisiin eli ensin Ilahduin kun sain tehtyä ne viimein ja taas palasin ahdistukseen peläten mitä seuraa.

Vierailija
2/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota päiväunet. Sen jälkeen keitä kahvit ja  katso kännykkäsi puhelut ja viestit. Jos vaikuttaa siltä, että et saa niistä otetta, mene lääkäriin. Onko tuollaista ollut ennen ja kuinka kauan on jatkunut? Yritä saada siirreettyä deadlineja ja sen jälkeen varaa kokonaan vapaata aikaa taiainakin  vältä kaikkea ei niin tarpeellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla oikeasti enää edes katsoa sähköposteja kun tiedän että siellä on pari juttua tosi pahasti myöhässä. Syyllisyys ja pettymys itseen ahdistaa aivan hirveästi. Miten tunnollisesta ihmisestä voi tulla tällainen juuri nyt kun uralla on huikeita mahdollisuuksia?

Tätä oloa on jatkunut nyt pari kk ja pahenee koko ajan

Ap

Vierailija
4/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta tehdä ärsyttävimmät asiat heti aamulla ennen lounastaukoa.

Itse ainakin olen huomannut, että illalla on aina jotain tekosyitä jotka menee edelle, niinku esim. siivous, telkkariohjelmat, ulkoilu, shoppailu yms "tärkeät" asiat. Aamulla kun tekee, niin silloin ei oikein ole mitään muuta hyvää syytä luistaa hommista....

Vierailija
5/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua lääkäristä, kaikki ei ole nyt kunnossa. Muita mahdollisia auttajia myöhemmin voivat olla vaikka hypnoterapeutti, jonka kanssa voit tehdä sähköpostin jne. avaamisesta taas normaalia. 

Vierailija
6/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jatkunut niin kauan, että varaa aika lääkäriin, mutta voit ensiksi ottaa päiväunet ja juoda kahvia:) Ilmoita, kun olen saanut varattua lääkäriajan. Ei tuo nyt niin tavatonta ole, että ihminen uupuu. Tunnen yhden, jolla oli matalalentoa joitakin vuosia, mutta nyt menee työelämässä entistäkin paremmin. Uskaltaa puhua suunsa puhtaaksi tarvittaessa.

2.

Vierailija
7/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lääkäri tekee sille jos ei saa aikaiseksi?

Vierailija
8/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaisi purkaa ammattilaiselle. Varaa aika työterveyslääkärille. Oireet sopivat masennukseen ja enteilevät loppuunpalamista. Ei se ole työnantajankaan etu, että yrität selvitä tuosta yksin. Ei kannata jäädä odottamaan romahdusta.

Vierailija
9/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä koulukuntaa, jonka mielestä aikaansaamattomuus on automaattisesti pelkkää laiskuutta ja ainoa ratkaisu on ottaa itseä niskasta kiinni?

Vierailija
10/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo lääkärille esim. miten ei saa avattua sähköpostejaan. Lääkäri tutkii löytyykö fyysisiä syitä jaksamattomuudelle, määrää verikokeisiin, onko kyseessä liika kiire, henkinen kuormitus, mikä, antaa ajan terapiaan, määrää aluksi sairaslomaa tai jotain muuta. Pelkkään pilleripurkkiin ei pidä tyytyä ja yleinen terveydentila on kartoitettava.

Vierailija
11/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa apua masennukseen ja ahdistukseen. Sitten alkaa taas saamaan aikaiseksi. Ethän sä aina noin saamaton ole ollut?

Mulla sama tilanne. Tosin taipumusta saamattomuuteen ollut aina.

Vierailija
12/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos normaalisti aikaansaava ihminen (kuten ymmärsin ap:n olevan) muuttuu erilaiseksi (ts. ahdistuneeksi, aikaansaamattomaksi, henkisesti huonovointiseksi), on taustalla todennäköisesti jokin syy (en nyt lähde tietenkään diagnosoimaan, mutta esim. uupumus, ahdistuneisuutta, jopa masentuneisuutta(?), veriarvoissa vikaa esim. kilpirauhanen, verensokeri, hemoglobiini) jota ei välttämättä itse tiedosta.

Lääkäri voi siis auttaa selvittämään, onko taustalla psyykkistä tai somaattista syytä, onko tarvetta esim. sairauslomalle tai jutteluavulle jnejnejne.

Vierailija
13/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kevätmasennusta? Mulla on ollut tuollaista maaliskuulta alkaen ja pahenemisvaihe tuli selvästi siinä kesäaikaan siirtymisen kohdilla. Mulla on yleistä saamattomuutta ja viime tippaan venymistä ollut aina pitkin vuotta, mutta joka kevät se pahenee ahdistavaksi ongelmaksi asti.

Vierailija
14/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan vähän tyhmä ehdotus, mutta saattaa auttaa, jollekin jolla asiat ei ole ihan noin pitkällä.

Minulla on myös taipumusta tuohon asioiden välttelyyn, mutta helpotti hieman kun aloin pelata Habiticaa. Se on peli, jossa tehtävät ovat oman elämän tehtäviä. Olen ennenkin yrittänyt listojen tekemistä ja se on ehkä helpottanut stressiä vähän, mutta sitten ne ovat unohtuneet. Tuossa pelissä on auttanut se, että olen saanut listattua tehtäviä asioita sinne ja olen purkanut niitä palasiksi. Hahmotan ehkä paremmin, mitä kaikkea minun pitäisi tehdä ja kuinka isoja jotkin työt ovat. Pelillisyys, kultakolikoiden ja hassujen lemmikkien saaminen palkinnoksi jostain tiskikoneen täyttämisestä tai tenttiin lukemisesta tuovat keveyttä ja hupia tekemisiin. Kun peliin menee päivittäin ja kirjaa sinne tehtäviä ja muistettavia asioita, niin se toimii kuin hauska kalenteri.

Tottakai sitäkin voi käyttää asioiden välttelyyn. Kirjaa itselleen tehtäviksi kasan toisarvoisia asioita ja kun miettii, että mitenkäs nyt saisin pelattua, niin tekee vaikka kodin siivousta, kun oikeasti pitäisi lukea tenttiin. (Tämä perinteinen opiskelijoiden siivoushimo tentin alla.)

Sinne voi myös laittaa itselleen asioita, jotka tuovat miinusta. Esim. itselläni foorumeilla roikkuminen ja hömpän lukeminen on asia, josta merkkaan itselleni miinusta.

https://habitica.com/

Vierailija
15/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut että tällainen tilanne ajoittuisi aina esim tähän vuoden aikaan? Musta itestä tuntuu, et mulla on aina tiettyyn aikaan vuodesta just tuollainen tilanne ku sulla. Kohta helpottaa.

Vierailija
16/16 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up