Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastaako kukaan huvikseen työnhakua?

Vierailija
25.04.2017 |

Mulla on siis vakituisella sopparilla työpaikka jossa saan tehdä opintojen ohella töitä hyvin joustavasti ja olen tyytyväinen, tavallaan kyllä vaihtelua kaipaan ja paikka ei todellakaan ole sellainen missä loppuelämääni viihtyisin.
Nyt opintojen loppupuolella ja olen alkanut katsella työpaikkoja ja hakenutkin muutamaan. Todennäköisesti jos paikan saisin, en varmaan edes vaihtaisi.. varsinkaan näin palkallisen kesäloman kynnyksellä :D
Olenko tyhmä? Muutaman kerran tullut kutsuja haastatteluun mutta valituksi en ole tullut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vittumaista hommaa väsätä niitä hakemuksia etten kyllä huvikseni harrastusmielessä tekisi...

Vierailija
2/7 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on ihan hyvä mittauttaa omaa markkina-arvoa aina silloin tällöin. Pysyy esim. vähän jyvällä siitä, mitä eri firmat maksaa ko. työtehtävistä...

Sen palkkapyynnönhän voi aina laittaa reilusti yläkanttiin, jos ei aidosti ole liikkeellä. Sitten voi työnantajalta kysyä jälkikäteen miksi ei tullut valituksi. Työnantajat kyllä sitten kertoo ihan suoraan että palkkapyyntösi oli liian korkea.

Suomessa edelleenkin aika turhaan ujostellaan ottaa yhteyttä työnantajaan työnhaun jälkeen, kun ei tule valituksi. Niiltä saa kuitenkin tärkeää tietoa, jota voi käyttää hyväksi seuraavassa työnhaussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, kun myin firmani niin ryhdyin työttömäksi työnhakijaksi. Fyrkat on siis ulkomailla ja nostat Suomessa kaikki mahdolliset tukiaiset ja käyn "kursseilla" häröilemässä ja valkkaan sieltä bongotettavia.

Parhaita on työnhakureissut, kun suurentelen omaa CV:tä ja kun yleensä pääsen haastetteluihin, niin vokottelen sitten naisia ja parhaassa tapauksessa 2 promille nousukännissä. Siirtelen myös tapaamisia miten minua huvittaa ja myöhästyn yleensä sen puoli tuntia.

Ei ole vielä tärpännyt, mutta aika monta itseään täynnä olevaa urpoa olen tavannut.

Ja teen homman siis taiteilijanimellä, ja suosittelijaksi olen laittanut yhden kaverini jolla joskus jopa soitellaan.

Vierailija
5/7 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas Lehtonen · 

Toimittaja, sisällöntuottaja, yrittäjä yrityksessä Viestintätoimisto Sanaidea

Tästä kaverista joku onnellinen saa vielä hyvän työntekijän. Hyvästä asenteesta ja ennakkoluulottomasta yritteliäisyydestä hatunnosto Mikalle!

Vierailija
6/7 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä kannata minkään työkkärin kautta hakea. Itse olen ollut monissa firmoissa töissä niin johtoportaalla kuin muutenkin ja olen huomannut, että firmat pyrkivät aina välttelemään työkkäriporukan palkkaamista. Harmi sinänsä.

Vierailija
7/7 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelen välillä näille henkilökohtaisen avustajan pestaajille. 

Kuulee mielenkiintoisia elämäntarinoita. En halua näitä paikkoja siis ollenkaan, kunhan tutustun ja saan elämänkokemusta näistä usein täysin kotiin sidotuista ihmisistä.