Paniikki omasta ulkonäöstä
Tiedän, että olen hirveä. Ja on aivan kauheaa kun tietää, ettei aina ole ollut näin hirveä. Olen lihava. Olen lihonut lasten saannin aikana, kotiäitinä, 25kg. Olen masentunut, enkä tekisi mitään muuta kuin söisi. Syön salaa, napsin koko ajan jotain pientä. Tunnen, ettei mikään muu enää tunnu hyvältä paitsi herkkujen syöminen. En ole yhtään mitään ihmisenä, pelkkä läski.
Enkä haluaisi enää mennä minnekään. On kamalaa nähdä muita ihmisiä, kun tietää mitä he ajattelevat minusta: että j***lauta tuo ämmä on lihonut. Ja tiedän, että osa on varmasti vahingoniloinen siitä. Ja kiitollinen, kun itse ovat pysyneet hoikkina kaikesta huolimatta.
Inhoan itseäni. En pysty katsomaan peiliin. Ja jos vahingossa katson, tajuan että sisimmissäni odotan ok-näköistä naista. Ja totuus on ihrakasa raskausarvilla ja selluiitilla, harmailla kasvoilla ja rumilla hiuksilla. Ja mitään en osaa tehdä asian eteen. Kaikki tieto on saatavilla, mutta en vain pysty. Haluan vain syödä ja syödä.
Kommentit (5)
Vietätkö aikaasi paljon sisällä?
Sisällytä päivääsi vaikka pieni kävelylenkki joka päivä,se virkistää mieltä ja saat vähän muuta ajateltavaa.En usko että kukaan on vahingoniloinen kenenkään painosta vaan se on masentuneen mieli joka laittaa sinut ajattelemaan niin.Voisitko liittyä johonkin lapsi-äiti ryhmään jossa tapaisit muita samassa tilanteessa olevia?
Hae apua tuohon masennukseesi. Sitten nuo syömishalutkin normalisoituu ja jaksat taas huolehtia itsestäsi.
Hei on normaalia tuntea lasten saannin jälkeen tuolla tavalla omasta ulkomuodosta :) Tuntuu kuitenkin että sulla on masentuneita ajatuksia, ehkä voisit hakea ulkopuolista apua? Muistele mistä pidit ennen lasten saantia, oliko joku urheilulaji tai muu harrastus josta pidit yli kaiken? Voisitko kokeilla jotain uutta harrastusta? Sitten kun löytää itselleen mielekästä tekemistä niin elämänilo ja itsevarmuus palautuu, oli sitten minkä näköinen vain! Ja hyvä mieli vaikuttaa suoraan kroppaan, jaksat paremmin hoitaa itseäsi.
Muista kuitenkin että ei se ulkonäkö ole kaikki kaikessa. Se on vain pieni osa persoonaasi, sinua itseäsi. Sinun ei tarvitse hävetä itseäsi, koska se on sinun kroppasi ja sinä itse elät siinä. Jos muut ajattelevat toisen ihmisen kropasta pahasti niin silloin se kertoo enemmän heistä itsestään kuin sinusta.
Tsemppiä!
Tee suunnitelma itsellesi:
- joka päivä kävelylle ja tee lihastreeniä vaikka nettiohjeiden avulla (toimii!)
- enemmän kasviksia
- RUOKA-AJAT (tämä on tärkeää)
- ruokapäiväkirja (samoin tämä)
Kaikki ihmiset kritisoivat ulkonäköään ja huomaavat itsessään virheitä.
Sinulla on mahdollisuus liikkua, syödä terveellisesti ja muuttaa tilanne, koska olet terve.
Kaikilla ei ihan oikeasti ole vastaavaa mahdollisuutta esimerkiksi sairauden vuoksi.
Onnea matkaan ja parempaa vointia!