Miten usein miehet ostavat yleensä vaatteita?
Mietin vaan, kun naiset ostavat stereotyyppisesti paljon useammin vaatteita kuin miehet.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ostaa aika paljon, ainakin saman verran kuin minä.
Juuri olimme saksassa ja pari tonnia meni vaatteisiin. Sitä ennen kävimme kevättalvella tallinnassa ja molemmat osti silloin parit paidat. Jouluna olimme saksassa ja ostimme usealla satasella. Sitä ennen shoppailu taisi olla syyskuussa.
N48 ja M49
Ok. Miehesi lukeutuu siis miehiin, jotka panostavat enemmän ulkonäköönsä ja vaatteisiinsa.
Ap
Mä ostan sit ku alkaa tuntua siltä et kaikki vanhat vaatteet on ihan kulahtaneita. En koskaan osta vaatteita siks että tekis mieli tai jotain, vaan ihan käytännön syistä. Kengät sama homma.
Toki mulla on pari parempaa vaatekertaa mitä käytän kun lähden ulos ja näin, mutta en ihan kamalan paljoa panosta arkivaatetukseen.
Ehkä kerran vuodessa käytän 200-300e vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olimme saksassa ja pari tonnia meni vaatteisiin. Sitä ennen kävimme kevättalvella tallinnassa ja molemmat osti silloin parit paidat. Jouluna olimme saksassa ja ostimme usealla satasella. Sitä ennen shoppailu taisi olla syyskuussa.
N48 ja M49
Ok. Miehesi lukeutuu siis miehiin, jotka panostavat enemmän ulkonäköönsä ja vaatteisiinsa.
Ap
Hän panosti nuorena. 90-luvulla luultiin joskus homoksi sen takia.
Nykyään ei panosta, mutta rakkaus vaatteisiin on vielä.
Meillä toisinpäin. Minä ostan tosi harvoin (yleensä ulkomailta reissatessa) mutta mies saattaa hyvinkin piipahtaa asioille ja palata puvun, kenkien ja 3-4 paidan kanssa kotiin! Mä en ikinä voisi ostaa mitään noin nopeasti enkä toisaalta käyttää yhtä paljon rahaa vaatteisiini tuntematta huonoa omaatuntoa.
Viimeksi Englanninreissulla käytin poikkeuksellisesti 120£ kun siellä oli -70% alet. Löysin tosi paljon vaatteita: pari juhlamekkoa, juhlavan paidan ja kengätkin tuolla hinnalla
Niin harvoin kun mahdollista. Sitten kun on menneet epäsiisteiksi, (tai oikeastaan ihan pikkuisen ennen sitä ) kun joutuu vaatteita hakemaan ja sovittelun ja mallailun jälkeen ostan poikkeuksetta useamman kappaleen samanlaisia, poislukien ulkovaatteet ja kengät.
Mietin myös etukäteen, mitä vaatteita tarvitsen niin, että löydän aina kaapistani mahdollisiin eri tilanteisiin tarvitsemani ja kun lähden ostamaan, niin ostan vain ne tarvitsemani asiat.
Kuinka niin "yleensä"?
Kai joku ostaa jotain vähän väliä ja joku peräkamarin pena ei ikinä.
Ehkä 0-1 kertaa vuodessa ostaa yhden kesäpaidan halvalla, jota sitten käyttää koko ajan jos on hyvä.
Mutta jos ei ole mukava päällä niin ottaa käyttöön 20 vuotta vanhan pellavaisen kesäpaidan, koska se tuntuu kaikkein parhaimmalta kuulemma kesähelteillä ja hengittää hyvin.
Ei osta housuja koska kulkee mustissa verkkareissa niin ne ei tunnu kuluvan ollenkaan. On ollemassa myös shortsit kesälle ja paremmat housut jos tarvii jossain juhlissa käydä.
Kuukausi sitten ostin housut. Viime kesänä ostin muutamat boxerit, ja pari paitaa. Sitä ennen jokusen vaatekappaleen mm.paidan, pipon ja käsineet ehkä vuosi aiemmin. Noin kerran pari vuodessa ostan jotain jos on vanhat liian kuluneita. Ei ole varaa jatkuvasti ostella vaatteita.
Jos sattuu näkeen jotain kivaa ja hyvään hintaankin. Nyt pitäis löytää vähä kaikkee, ku tyhjensin kaapin vanhoista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin "yleensä"?
Kai joku ostaa jotain vähän väliä ja joku peräkamarin pena ei ikinä.
Miestenvaateliikkeen myyjänä voin kompata tätä. On tosiaan niitä asiakkaita, jotka tulevat liikkeeseen ja kertovat ostaneensa vaatteita viimeksi 90-luvulla ja sitten on asiakkaita, jotka käyvät kerran viikossa tai parissa katselemassa uutuuksia ja ostavat jos jotain miellyttävää löytyy.
Ehkä sellainen keskiarvo (minun kokemukseni perusteella) voisi olla, että kerran puolessa vuodessa tai vuodessa käydään ostamassa joku vähän isompi setti kerralla.
Luulen, että naiset ostavat keskimäärin useammin, mutta vähemmän kerralla.
Ja haluan vielä täsmentää, ettei tämän kommentin tarkoitus ole arvostella kenenkään ostoskäyttäytymistä, kerron vain havainnoistani.
Valaisen tilannetta ilmoittamalla, että ostan yleensä 20 kpl samanlaisia T-paitoja kerralla.
Housuja 5-6 kerralla.
Sukkia kassillisen jne.
Vähentää ostokertoja.
Mun mies ei käy kun pari kertaa vuodessa. Yleensä keväällä käy ja ostaa kesävaatteita, ja syksyllä sitten talvivaatteet. Ja joululta on yleensä kertynyt lahjakortteja, niin saa aika hyvin niillä ostettua.
Minä käyn sitten vähän useammin, en tosin itsekkään hirveän usein. Ehkä kerran parissa kuukaudessa jos sitäkään. Omilla ostosreissuillani katselen kyllä jos miehelle löytyisi jotain.
N48 ja M49