Ostaisitko asunnon hissittömän talon 4. kerroksesta?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Up
Ostin pari vuotta sitten juurikin 4 krs, ei hissiä ja olen 61v. Ei mitään ongelmaa toistaiseksi, päinvastoin saa hyvää liikuntaa. Ja pyykkitupakin on kellarikerroksessa, ei haittaa. Se on sitten sen ajan murhe, kun kunto alkaa heikkenemään. Sitten täytyy katsoa toinen asunto. Ja tavaraa on aika vähän, kun olen karsinut.
En, koska mulla on kaksi pientä lasta, joita tarvii vielä rattailla kuskata, enkä todellakaan jätä rattaita rappuun tai varastoon. Mutta kunhan nuorin olisi vaikka 4v, voisin jo muuttaa. Kuljen aina rappuja jos vaan on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Ostin pari vuotta sitten juurikin 4 krs, ei hissiä ja olen 61v. Ei mitään ongelmaa toistaiseksi, päinvastoin saa hyvää liikuntaa. Ja pyykkitupakin on kellarikerroksessa, ei haittaa. Se on sitten sen ajan murhe, kun kunto alkaa heikkenemään. Sitten täytyy katsoa toinen asunto. Ja tavaraa on aika vähän, kun olen karsinut.
Lisään vielä, että väh 3krt päivässä koiran kanssa ulos muiden menojen lisäksi. Olen aina pyrkinyt välttämään hissiä muutenkin ja kävelen mieluummin portaita pitkin aina, jos suinkin mahdollista. Kuntoni onkin tosi hyvä.
kun sanoo että "ei enää tässä iässä.." niin se on alamäen merkki. Nimenomaan siinä iässä pitäis kynsin hampain pitää kiinni pienimmästäkin hyötyliikunnasta.
ja olen asunut 9 kerroksessa , talossa ei hissiä, henki tosin meinasi lähteä aina bileiden jälkeen kotiinpaluussa :) . ja se olikin ulkomailla vaihto-oppilaana pieni pätkä.joku 4-5 kerros ei haittaa ollenkaan vaikkei olekkaan hissiä.
No, jos on 3 -kerroksinen talo, niin ei sinne useinkaan hissiä ole rakennettu. Määräyksissä on että 5-kerroksisiin ja sitä korkeampiin on pakko rakentaa hissi.
En ostanut. Minulla on koira ja näin itseni ravaamassa aamuin illoin koiraa pissattamassa ja ravaamassa portaita edestakaisin.
Koirattomana olisin voinut ehkä harkita, mutta jos pitää kävellä perus töihinmeno, kaupassakänyti, salilla käynti, kavereiden tapaaminen ruljansin lisäksi aamu- ja iltapissat sekä lenkkireissu edes-takaisin portaikossa niin kiitos EI
Tosin olisi varmaan reidet ja pakarat kunnossa ton jälkeen!
En. Puistattaa ajatuskin siitä rumbasta, mikä akvaarioiden muuttaminen hissittömään kerrostaloon aiheuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Asun kuudennessa, en ole tänä vuonna vielä käyttänyt hissiä.
Hyöty se on pienikin hyöty(liikunta).
Ja vastauksesi liittyy tähän kyseessä olevaan asiaan miten?
Sinulla on hissi käytössäsi tarvittaessa. Etkö ymmärrä eroa hissittömän taloon?
Mistä näitä päättömiä oikein sikiää?
Muutin juuri neljänteen kerrokseen, ei hissiä. Asunto on muuten loistava. Kyllä tämän noin muuten arjessa jaksaa, mutta muuton tekeminen yksin meni jo vähän urheilun puolelle. 20-30 50kg muuttolaatikkoa yksin neljänteen on hyvä kardiovaskulaarinen treeni:)
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä muuttaminen on yhtä tuskaa. Kokeiltu on.
Isommat kamat joutuu rahtaamaan portaita joka tapauksessa. Tosin hissittömässä joutuu rahtaamaan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
No, jos on 3 -kerroksinen talo, niin ei sinne useinkaan hissiä ole rakennettu. Määräyksissä on että 5-kerroksisiin ja sitä korkeampiin on pakko rakentaa hissi.
Täällä meidän asuinalueella on lisäilty paljonkin hissejä noihin kolmikerroksisiin vanhoihin taloihin. Kun esikoisen ollessa vauva käytiin katsomassa jotain hissittömän talon 3 kerroksen asuntoa, totesin, ettei tänne kyllä muuteta. Kyllä ne portaat vielä kiipeili vauvan kanssa kanssa, mutta mielikuva siitä, että joutuisi raahaamaan taaperoikäistä ja kauppakasseja ylös herättivät todellisuuteen, mitä se olisi. Muutettiin sitten hissilliseen taloon, mihin sai vaunut juuri ja juuri mahtumaan ja sai ostokset kuskattua vaunujen alla ja kärrättyä suoraan eteisen ovesta sisään.
Selkäongelmien vaivatessa hissi oli kyllä pelastus, samaten kuopuksen käyttäessä kyynärsauvoja polvileikkauksen jälkeen.
kupari kirjoitti:
kun sanoo että "ei enää tässä iässä.." niin se on alamäen merkki. Nimenomaan siinä iässä pitäis kynsin hampain pitää kiinni pienimmästäkin hyötyliikunnasta.
ja olen asunut 9 kerroksessa , talossa ei hissiä, henki tosin meinasi lähteä aina bileiden jälkeen kotiinpaluussa :) . ja se olikin ulkomailla vaihto-oppilaana pieni pätkä.joku 4-5 kerros ei haittaa ollenkaan vaikkei olekkaan hissiä.
Niitä portaita voi käyttää vaikka hissi olisikin. Parempi varautua, kun on mahdollisuus, ei sitten tarvitse kodistaan muuttaa pakon edessä, kun ei pystykään käyttämään portaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä muuttaminen on yhtä tuskaa. Kokeiltu on.
Isommat kamat joutuu rahtaamaan portaita joka tapauksessa. Tosin hissittömässä joutuu rahtaamaan kaiken.
Riippuu ihan talon hissistä. Miehen sukulainen asuu talossa, missä on niin iso hissi, että sillä menee melkein mitä vaan. Pianonkin voi kärrätä suoraan sisään ja jää vielä reilusti tilaakin. Sitten taas hänen toinen sukulaisensa asuu talossa, missä taitaa juuri ja juuri mennä 3 aikuista kyytiin, on todella pieni.
Ostaisin, koska kuljen nykyäänkin kuudenteen kerroksen rappusia, vaikka hissikin on käytössä. Ilmaista kuntoilua!
Toki tulee aika, jolloin en enää kykene nousemaan rappuja. Sitten asunto myytäisiin hyvissä ajoin ja muutettaisiin vuokralle johonkin esteettömään paikkaan, jossa on ehkä muitakin palveluja ihmisille, joilla on liikkumisen esteitä.
Vierailija kirjoitti:
En enää tässä iässä.
Juu ei kitos. On muutaman kerran muutettu ja nyt on asunto alakerrassa, samoin kakkoasunto Tallinnassa. Ei enää tavaroiden kantamista. Jos olis hissi niin ihan sama mikä kerros.
Jos halvalla saa niin mikä ettei. Laitan sitten vuokralle.
En ostaisi. Asuin ennen kolmannessa kerroksessa eivätkä kaikki iäkkäämmät sukulaiset voineet vierailla luonani. Tuttavani joutui muuttamaan pois kotoaan jouduttuaan onnettomuuteen koska ei päässyt kiipeämään enää portaita.
En. Se rappusten ravaaminen alkaa ärsyttää. Mieti sitten jos vielä on lapsia tai raskaat ostokset mukana.