Mies aloitti masennuslääkkeet ja nyt ei seksi kiinnosta
Paketissa lukee että voi aiheuttaa haluttomuutta, mutta esittääköhän mies vain. Jos seksiin asti päästään niin ei sillä tule edes orgasmi! Kuitenkin tekee mulle orgasmin...
Pitäiskö tätä nyt sitten ymmärtää?
Kommentit (15)
Kuinkahan monella masentuneella libido pysyy entisellään? Mielessä pyörii ehkä muutakin kuin sun tuhero...
Kyllä se haluttomuus on ihan aitoa. Syön itsekin ssri-lääkkeitä ja olin totaalisen haluton parin viikon ajan. Sitten tuli kaikenlaisia ongelmia miesystävän kanssa ja lopulta syypää haluttomuuteeni oli miehen kuspäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Jospa antaisit miehen hoitaa hengenvaarallisen sairautensa asianmukaisesti ensin.
Lääkkeitä ei ole määrätty masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella masentuneella libido pysyy entisellään? Mielessä pyörii ehkä muutakin kuin sun tuhero...
Mies ei ole masentunut. Nuo lääkkeet on moneen eri tarkoitukseen vaikka pääasiassa kai ovatkin masennukseen.
Se voi mennä ohi. Jos ei mene, kannattaa puhua lääkärille. Joku toinen lääke voi olla parempi vaihtoehto. Masennuslääkkeitä on valinnanvaraksi asti..
Täällä vähän samaa, joskin seksi sujuu mieheltäkin aivan entiseen tapaan kun siihen todella harvoin (tyyliin kerran kuussa) ryhtyy, muttei selvästikään halua sitä kuten ennen lääkkeen aloittamista, jolloin oli todella ahdistunut mutta seksiä oli paljon useammin kuin nyt, jolloin mies voisi olla vaikka tyystin ilman eikä yhtään haittaisi. No minua haittaa, en aio loppuikääni tuntea itseäni epähaluttavaksi ja elää ilman seksiä.
SSRI-lääkkeet ainakin todella aiheuttavat libidon laskua, pitkään käytettynä voivat vaikuttaa potenssiin pysyvästi. En vitsaile enkä provosoi. Varmasti hyvä, että miehesi mielenterveyd hoidetaan kuntoon, mutta en suosittele ainakaan noita em. masennuslääkkeitä kenenkään käytettäväksi pitkäksi aikaa.
Mieheni käytti ssri-lääkkeitä muutaman vuoden ennen seurustelumme alkamista, se tosiaan laski hänen libidonsa hyvin matalaksi. Hän lopetti lääkkeen pikkuhiljaa alettuamme seurustelemaan ja vieroitusoireet olivat järkyttävät ja kestivät kauan, lähes puoli vuotta. Libidoon liittyvät oireet olivat noista vähäisimpiä. Vielä nykyäänkin, 2v lääkkeen lopettamisen jälkeen hänen on vaikea saada orgasmia ja seisokki ei kestä useinkaan pitkään, jonka jälkeen joutuu aloittamaan koko puuhastelut ns. alusta. Turhauttavaa on todella. Ja kyseessä nuori mies, 30v.
Olen itsekin syönyt vuosia sitten vähän aikaa ssri-lääkkeitä, jotka lopetettuani sain myös järkyttäviä vieroitusoireita. Mm. kamalia sähköiskuja päässä vähän väliä. Sitä ei kuitenkaan kestänyt yhtä kauan kuin miehelläni, joka oli käyttänyt lääkitystä paljon pidempään. Allekirjoitan myös lääkkeen vaikutukset libidoon.
Masennus on hirveä sairaus, jota hoidetaan usein juuri tuolla kirotulla lääkkeellä. En väitä, ettei siitä olisi monelle apua. Haluan vain jakaa oman ja lähipiirini kokemuksia.
Masennukseen on olemassa myös toisenlaisia lääkkeitä, jotka vaikuttavat aivan eri tavoin. Jos miehesi olo ei parane ja ikävät sivuoireet jatkuvat, suosittelen hänen käyvän lääkärillä puhumassa mahdollisesta lääkkeen vaihdosta.
Ja vielä loppuun, toivottavasti miehesi saa lääkkeenkäytön lisäksi myös terapia-apua masennuksen hoitoon.
Tsemppiä!
Mulla libido hävis 10 vuoden SSRI kuurilla. Ei ole takaisin palannut, kun lopetin ja mulla on tuntohäiriöitä alakerrassa, orgasmia ei tule enää enkä muista miltä halukkuus tuntui. En ole varsinaisesti masentunut, joten tästä se ei johdu. Tunnen itseni surkeaksi, niinkuin elämästä puuttuisi joku tämän takia.
Luen itseni nykyään aseksuaaliksi, mitä en todellakaan ollut vuosia sitten. Vuosia meni niin, että harrastin seksiä, vaikka oli tuntohäiriöitä, kunnes alakerta muuttui tunnottomaksi ja halut hävisi täysin. Pitkän aikaa tunsin vaimean orgasmin mutta sekin hävisi. En ole yli vuoteen harrastanut seksiä parisuhteessani vaikka olen nuori.
Masennuslääkkeitä (ssri) määrätään muuhunkin kuin masennukseen. Olisi ensiarvoisen tärkeää, että käyttäjälle kerrotaan jopa pysyvien seksuaalihäiriöiden mahdollisuudesta, ja vaikeidenkin vieroitusoireiden mahdollisuudesta ENNEN käyttöä jotta voi miettiä että haluaako käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vähän samaa, joskin seksi sujuu mieheltäkin aivan entiseen tapaan kun siihen todella harvoin (tyyliin kerran kuussa) ryhtyy, muttei selvästikään halua sitä kuten ennen lääkkeen aloittamista, jolloin oli todella ahdistunut mutta seksiä oli paljon useammin kuin nyt, jolloin mies voisi olla vaikka tyystin ilman eikä yhtään haittaisi. No minua haittaa, en aio loppuikääni tuntea itseäni epähaluttavaksi ja elää ilman seksiä.
Huhhuh...
Venlafaxin toimi minulla kemiallisena kastraationa. Lähti erektio ja orgasmi jo muutamasta napista hoidon alussa. Puoli vuotta lääkityksen (vuoden kuuri) lopettamisesta ja ihan minimaalista eloa on tullut alapäähän, mutta ei sitä voi seisokiksi sanoa edes hyvällä tahdollakaan...
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen itsekäs olet. Miehesi yrittää hoitaa itseään kuntoon ja sinua kiinnostaa vain seksi. Kai sinulla nainen sentään kädet on? Ja koita kehittää sitä itsetuntoa ettei elämäsi riipu vain seksin saannista.
Jospa antaisit miehen hoitaa hengenvaarallisen sairautensa asianmukaisesti ensin.