Kysy jotain neljän kulttuurin tytöltä!
Isäni on arabi ja äitini intialaista ja kaakkoisaasialaista syntyperää. Olen itse syntynyt ja asunut Lähi-idässä muutaman vuoden lapsuudestani, mutta en muista sieltä kauheasti mitään. Suomessa olen asunut suurimman osan elämästäni.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Oletko muslimi?
En ole.
Sou? No ensimmäinen kysymys, mitä tästä pitäisi ajatella? Vaikuttaako se elämässäsi muuhun kuin ehkä ruokapöydän antimiin?
Koetko olevasi eniten arabi, intialainen, kaakkoisaasialainen vai suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Sou? No ensimmäinen kysymys, mitä tästä pitäisi ajatella? Vaikuttaako se elämässäsi muuhun kuin ehkä ruokapöydän antimiin?
Vaikuttaa itseasiassa paljonkin :D Esim. kun olin nuorempi, elämääni rajoitettiin todella paljon, esim. en saanut olla edes kavereita poikien kanssa tai käyttää hihatonta paitaa. Lisäksi kummatkin vanhemmistani tulevat eri kulttuureista, joten sen lisäksi että perheessämme ei eletty Suomen kulttuurin mukaan, niin myös kotonamme vallitsi usea eri kulttuuri.
Elätkö sossutuilla? Oletko kokenut rasismia Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Koetko olevasi eniten arabi, intialainen, kaakkoisaasialainen vai suomalainen?
Eniten varmaankin suomalainen.
Onko suomalaiset miehet mielestäsi komeita?
Vierailija kirjoitti:
Elätkö sossutuilla? Oletko kokenut rasismia Suomessa?
En elä sossutuilla, käyn töissä ja niin käyvät myös molemmat vanhempani :D
En ole kauheasti kohdannut rasismia, jonkin verran kuitenkin kuten varmaankin kaikki muutkin ulkomaalaistaustaiset. Suurin osa kokemastani rasismista ajoittuu kuitenkin sinne peruskoulun puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaiset miehet mielestäsi komeita?
Se riippuu miehestä. Jotkut ovat, jotkut eivät, ihan niin kuin kaikkien kansallisuuksien miehet.
Näytätkö enemmän äitisi vai isäsi etnisiä piirteitä omaavalta? Minkä maalaiseksi sinua usein luullaan ensi näkemältä?
Mitä mieltä olet naisiin kohdistuvasta alistamisesta ja kunniamurhista?
Vierailija kirjoitti:
Näytätkö enemmän äitisi vai isäsi etnisiä piirteitä omaavalta? Minkä maalaiseksi sinua usein luullaan ensi näkemältä?
Näytän mielestäni eniten kaakkoisaasialaiselta (en silti näytä kokonaan kaakkoisaasialaiselta), ehkä jopa vähän enemmän kuin äitini :D Minua luullaan usein esim. thaikuksi (en ole thaikku, enkä omasta mielestäni edes näytä thaimaalaiselta), koska he ovat varmaankin suurin kaakkoisaasialainen ryhmä jota Suomessa on totuttu näkemään. Joskus harvoin luullaan myös latinoksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla sisaruksia?
On, hiukan yli 8v. vanhempi isoveli, kaksi vuotta nuorempi pikkusisko ja tänä vuonna vasta 1 vuotta täyttänyt pikkuveli.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinut ympärileikattu?
Ei ole, thank god.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet naisiin kohdistuvasta alistamisesta ja kunniamurhista?
Ihan kamalaa ja hieman hävettää olla syntynyt sellaisessa maassa, jossa naisilla on todella huonot ihmisoikeudet.
Oletko enemmän tumma- vai vaaleaihoinen?
Vierailija kirjoitti:
Oletko enemmän tumma- vai vaaleaihoinen?
Tummaihoinen.
Oletko muslimi?