Lääkäri diagnosoi minut psykiatrisesti sairaaksi
vaikka minulla on osa naamasta halvaantunut ja borrelioosin vasta-aineet koholla.
Kommentit (10)
No, mikä tekee musta psyykkisesti sairaan, kun elämän perusasiat kunnossa, olen opiskelukykyinen (amk:ssa) ja harrastan monipuolisesti. Eikös psykiatrinen sairaus aiheuta jotain ahdistusta, masennusta, harha-ajatuksia, yms.
Borrelioosi on varmaan yksi huonoiten diagnosoituja sairauksia Suomessa. Toivottavasti saat jonkun lääkärin määräämään sinulle kunnon antibioottikuurin, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
No, mikä tekee musta psyykkisesti sairaan, kun elämän perusasiat kunnossa, olen opiskelukykyinen (amk:ssa) ja harrastan monipuolisesti. Eikös psykiatrinen sairaus aiheuta jotain ahdistusta, masennusta, harha-ajatuksia, yms.
Mitä varten sitten menit psykiatrille diagnisoitavaksi, ellei ole mitään syytä?
No kun terveyskeskukseni tyhmä yleislääkäri lähetti minut sinne, kun ei löytänyt oireilleni syytä. Tuolla psykiatrisella puolella otettiin sitten borrelioosin vasta-aineet, mutta ne tutkinut lääkäri kirjoitti, ettei tarpeeksi viitteitä borrelioosi-infektiosta ole, vain igm-vasta-aineet olivat koholla, mutta melko huomattavasti ja kyse oli jo toisen vaiheen kokeesta, jossa ei mielestäni enää näy ristireaktiot. Sitten kun ilmestyy vielä kasvohalvaus niin mielestäni tämän diagnoosin pitäisi jo olla selvä, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa mikä, kai se lääkäri kertoi kun kerran tiedät että jonkin diagnoosin sait?
Tuntuu varmaan helpommalta määritellä tuntemattomammat oireet psyykkisiksi, ettei tarvitse alkaa enemmän selvitellä. Samoin väsymysoireet ovat masennusta, ellei niissä ekoissa hemoglobiini-, verensokeri- ja kilpirauhaskokeissa näy mitään erikoista. Monessa tapauksessa tulisi halvemmaksi tutkia paremmin eikä tyrkätä mt-toimiston hoitoon ja sairaseläkkeelle.
Ja sitten: tämä lääkäri oikeasti ohitti kaikki oireeni ja suvussani esiintyvät sairaudet mm. juurihoito kesken, äidin lupus ja epilepsia, kilpirauhasvaivat (testasin jälkikäteen ja tulehdushan kilpirauhasesta löytyi). Hain myös infektiolääkäriltä 3:n viikon doksisykliinikuurin, kun en sitä julkiselta saanut, en todellakaan ajatellut jäädä odottelemaan (siis heti tämän psykiatrisella osastolla olon jälkeen ja mm. keuhkoni rahisivat). En todellakaan asioi enää julkisella puolella ja tekisi oikeasti mieli muuttaa ulkomaille tämän kokemuksen jälkeen. Että ihan oikeasti, jos täällä sairastuu ja vaikka olisikin nuori, opiskeleva ja työelämässä oleva ihminen, niin aika heikoilla on.
Vierailija kirjoitti:
vaikka minulla on osa naamasta halvaantunut ja borrelioosin vasta-aineet koholla.
Fanitatko myös Saara Aaltoa ja puhut kissoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fanitatko myös Saara Aaltoa ja puhut kissoista?
No en todellakaan.
Nämä asiat eivät poista sitä ettetkö voisi olla myös psyykkisesti sairas.