Pieniä ärsyttäviä asioita. Kuten irtohiukset märissä sormissa
ja kun ne ei millään meinaa irrota, vaikka kuinka yrittäs niitä irrotella ja ravistella käsiä.
Minkälaisia pieniä ärsytyksiä sinulla on ollut?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Suihkun jälkeen huomaat, että kaikki pyyhkeet ovat muualla kuin kylppärissä ja ninjan lailla hiipparoit alasti vettä valuen ikkunoita vältellen hakemaan pyyhkeen
Tämä oli 80-luvulla Mad-lehden ärsytyslistassa. Samoin melkein aivastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä onkin jo paljon hiuksiin liittyviä ketutuksia! Symppaan täysin, sillä itselläni pitkät ja paksut tummat luonnonkiharat. Valkoisella lattialla kiehkurat näkyvät aika karusti jo heti imurointia seuraavana päivänä. Ja perhana, kun takertuvat suihkun jälkeen ihoon, vaikka käyttäisikin erillistä pyyhettä päälle ja kropalle.
Siis irtohiukset takertuvat!
Myös kuivat. Kun aamulla on vielä lyhythihaisessa yöpaidassa, harjatut irtohiukset takertuvat käsivarsiin kutittamaan. Ne myös muuttuvat käytännössä näkymättömiksi, eivätkä meinaa millään jäädä kahden sormen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Se, etteivät ihmiset Googleta asioita, vaan kyselevät itsestäänselvyyksiä keskustelupalstoilla.
Elämässä tarvitaan sosiaalista kanssakäymistä. Et sano oikeassakaan elämässä kaikille, että älkää puhuko minulle, jos voitte etsiä vastauksenne netistäkin. Varsinkin keskustelupalstalla ollaan keskustelemassa.
Eli ärsyttää, kun joku edes vaivautuu vastaamaan näin:
googleta
soita sinne ja sinne ja kysy
kysy siltä tai siltä
kyselet tyhmiä
jne.
Ostat kirppikseltä tai huutonetistä vaatteen, josta löytyy kotona vieraan ihmisen hius.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin ladattu tiskikone. Eli kevyet muovikipot on laitettu väärin niin, että pääsevät pesun aikana kääntymään ympäri ja kun avaat koneen niin ne kipot on täynnä pesuvettä.
Väärin ripustettu pyykki. Nostettu vaan koneesta narulle ravistelematta, joten pyykki kuivuu ryppyiseksi.
Mihin ne kipot pitäisi oikeaoppisesti laittaa? Mä laitan keskitasolle ihan normaalisti ja silti ne on aina kääntyny ympäri.
Mulla on tähän kaksi tai kolmekin tapaa. 1) sellaiseen kohtaan, että alapuolella pyörivä pesuvettä ruiskiva mikälie ei osu siihen kippoon. Yleensä joko koneen keskellä tai ihan nurkissa on tällainen kohta. 2) pönkätään se muovikippo jollain painavammalla, esim jonkun toisen astian (sihti, pieni kattila) kahvalla. 3) meidän koneessa on sen laseille tarkoitetun tason sivuilla kolmas taso, jonka päälle mahtuu matalat muovikipot, kuten 0.3L pakastusrasiat, desin mitat jne.
Kynnessä on viilaamisen jälkeen pieni huomaamaton karheus, joka sitten tekeekin sukkahousuun kauneusvirheen (tai jopa reiän).
Suihkun jälkeen ei laita deodoranttia, kun haluaa olla hetken ilman kemikaaleja, ja puolen tunnin kuluttua joutuukin pesemään kainalot uudelleen.
Postilaatikosta löytyy lehti tai postikortti, josta tarkemmassa tutkinnassa löytyy matkan varrella aiheutunut repeämä.
Tekee mieli kerrankin ja yksi ainoa ainesosa puuttuu tai on unohtunut ostaa samana päivänä eikä huvita mennä (uudestaan) kauppaan sen takia.
Viattoman näköinen lappu vaatteen niskassa alkaa hiertää kesken päivän, mutta unohtaa illalla poistaa sen ja seuraavana päivänä se hiertää taas.
Tarttuu vahingossa sormella linssiin ja silmälasien läpi näkyy vain oma rasvainen sormenjälki.
Joku halaa lämpimästi ja silmälasiin tulee pieni meikkivoidetahra omasta poskestani.
Vierailija kirjoitti:
Kun täytät vesihanasta vedenkeitintä ja pannu muuttuu raskaammaksi ja raskaammaksi mutta ei sitten millään täyty :D
Kun pistää likaisen kattilan likoamaan, eikä koskaan viitsi/osaa täyttää sitä niin, että kuiva ruoka  tosiaan jäisi vesirajan alle- esim. perunamuusin sottaama kasari. On muka liian täynnä ja voi läikkyä. Vastaavasti perunoita keitettäessäni vettä on aina liikaa. Olen keittänyt perunoita vs:ta 1981.
Kun luulee selvinneensä ruuanlaitosta puhtain vaattein, kunnes liian myöhään huomaa ne rasva -ja tomaattikastikeläntit jotka kirjavoivat kivan paidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä onkin jo paljon hiuksiin liittyviä ketutuksia! Symppaan täysin, sillä itselläni pitkät ja paksut tummat luonnonkiharat. Valkoisella lattialla kiehkurat näkyvät aika karusti jo heti imurointia seuraavana päivänä. Ja perhana, kun takertuvat suihkun jälkeen ihoon, vaikka käyttäisikin erillistä pyyhettä päälle ja kropalle.
Siis irtohiukset takertuvat!
Ärsyttää ja ihmetyttää, miten hiukset ja kissan karvat pystyvät pujottelemaan kankaan läpi moneen kertaan ilman, että niitä kukaan on virkanut tai ommellut niin. Miten voi olla mahdollista hiuksen tunkeutuminen kankaan läpi kolme kertaa?
Kun väsyttäis ja tekis mieli käydä nukkumaan, mutta ei vaan malta, koska täytyy lukea av:ltä jotain mielenkiintoista ketjua. Ja aika kuluu ja kuluu.... aamulla on sitten silmät ihan ristissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku idiootti ei käytä vilkkua kääntyessään liikenneympyrässä/risteyksessä ja jäät turhaan odottamaan.
Kun odottaa sivutien risteyksessä- ja yleensä ruuhkaiseen aikaan- sopivaa hetkeä kääntymiseen, ja päätiellä ajava muistaa vilkuttaa vasta kun kääntyy tulosuuntaasi. Näin meillä käy lähes päivittäin. Siksi vilkutan jo hyvissä ajoin kun olen itse tulossa päätieltä ja risteyksessä odottaa joku.
Siteen siivekkeet eivät ylety kunnolla housujen reunojen yli ja jäävät lerpattamaan.
Kun huomaat jonkun ulkopuolisen näkevän, kun kohennat ulkonäköäsi esim. nostamalla housuja vyötäröllä ylöspäin tai korjaamalla rintsikanolkainta.
Mulla on niin ahtaat hampaanvälit, että niiden välistä voi aina päätellä ruokalistan, kun ei lähde pois. Eikä kehtaa tikulla kaivella, kun on niin herkät ikenet että saattaa alkaa vuotaa verta. Hoidan hampaani kyllä hyvin ja hl sanoi, että toisilla vaan on herkemmät ikenet.
Keitetty riisi sukan pohjassa!!
Varsinkin jos yksi käsi vapaana yrität laittaa jotain taskuun, mutta taskun läppä/paita/joku kääntyykin eteen ja pitää teutaroida todella pitkään ennenkuin onnistuu.
Ja sitten kun koitat ottaa taskusta vain avaimia, niin sen mukana maahan lentää huulirasva, toiset avaimet ja hiuspinni.
Ärr.
Kun olet jutellut hauskalla porukalla ravintolassa tai mielenkiintoisen tyypin kanssa ja kun käyt vessassa ennen kotiinlähtöä huomaatkin vessanpeilistä, että sinulla on huulipunaa hampaissa/joku salaatinpala tms hampaanvälissä eikä kukaan ole maininnut sinulle siitä. 😳
Tämä ketju on lohduttanut minua. En ole yksin.
Voiveitsi on rasiassa - yhtäkkiä itsekseen kolahtaa sieltä alas - ja sotkee pöydän.
Nukkumaanmeno mökillä, huoneessa inisee yksi tai pari kappaletta hyttysiä. Ääni kuuluu, vaan ei itse eläintä näy. Kesäloman iloja on myös herätä keskellä yötä tähän korkeaan säveleen.
Se kun vihdoin saisit ottaa nokoset muttei uni tulekaan helpolla (vartti sitten meinasit nukahtaa pystyyn).