Mitä mä teen kun terveyskeskuksessa ei oteta mua tosissaan?
Mun vartaloon on ilmestynyt paljon uusia koholla olevia luomia pienessä ajassa. Terkkari on katsonut niitä ja sanonut, että ovat normaaleja ja minä olen nuori ja terve ihminen, niin mikäs minulla voisi olla. En saa lääkäriaikaa, koska kuulemma turhaa. Hoitaja on arvioinut nyt useemman kerran että mulla ei ole tarvetta lääkäriin. Miksi noita luomia sitten ilmestyy koko ajan lisää? Miten normaalia se sitten on?
Yksityiseen ei ole varaa kun elän kotihoidontuella ja asumistuella.
Mitäs tässä voisi tehdä vielä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kotiloituunesta ameebasta. Se pesiytyy vuosienkin saatossa isäntä taikka emäntä eliön kudoksiin ja päättää kotiloitua sinne.
No heh heh
Mutta tuohan on normaalia. Miksi sua pelottaa, ootko siis palvannut ihoasi suojaamatta vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus :D
Niin?
Ootko varma että ovat luomia? Voivat olla syyliäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan on normaalia. Miksi sua pelottaa, ootko siis palvannut ihoasi suojaamatta vai mitä?
En vaan yhtäkkiä on noin kolmen kuukauden sisällä ilmestynyt jalkoihin ja vatsan alueelle uusia luomia. Ne on sellasia melko tummia ja koholla. Osa selkeesti kasvaa koko ajan. Kai se sitten on normaalia jos hoitajatkin niin väittävät.. Olisin vain halunnut käydä näyttämässä lääkärille noita isoimpia yhtäkkiä ilmestyneitä kun ovat niin oudon näkösiä..
Jep-jep. Minulla ensimmäiset nk. vanhuudenluomet alkoivat ilmaantua jo kolmikymppisenä ja sen jälkeen niitä on tullut kiihtyvällä tahdilla. Ei voi mitään, paitsi poistattaa näkyvimmät ja häiritsevimmät.
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma että ovat luomia? Voivat olla syyliäkin.
Ainakaan googlen kuvahaun mukaan ei näytä syyliltä
Vaikea tilanne. Minun äitiä ei uskonut lääkäri kun kävi valittamassa samasta asiasta useamman kerran keväällä terveyskeskuksessa. Mutta sitten lääkäri oli kesälomalla ja kesätyölääkäri (opiskelija) lähetti varmuuden vuoksi tutkimuksiin ja asiat etenikin nopeasti. Kuviin ja ultraan sairaalaan heinäkuussa, leikkaukseen elokuussa ja sädehoito aloitettiin syyskuussa. Tästä on jo 13 vuotta ja äitini on vieläkin hengissä.
Ehkä sutkit pelastaa kesätyöterveydenhoitaja.
Varaat ajan terveyskeskus lääkärille. Ei siihen terveydenhoitajan mielipidettä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Jep-jep. Minulla ensimmäiset nk. vanhuudenluomet alkoivat ilmaantua jo kolmikymppisenä ja sen jälkeen niitä on tullut kiihtyvällä tahdilla. Ei voi mitään, paitsi poistattaa näkyvimmät ja häiritsevimmät.
Okei, no mä oon vielä lähempänä kahtakymppiä, mutta miksei voisi tuokin olla syy.
Vierailija kirjoitti:
Varaat ajan terveyskeskus lääkärille. Ei siihen terveydenhoitajan mielipidettä tarvita.
Täällä on kaikki niin sekasin tällähetkellä, että ei varmaan sais hoitoa edes pää kainalossa. Voisin soittaa tk joka aamu, mutta vastaus on aina, että ei ole aikoja kuin hoitajalle. Sitten menen hoitajalle ja hoitaja arvioi etten tarvitse hoitoa. Puhelimella ei edes pääse aina läpi. Jos joku täällä tietää vuosaaren terveysaseman tilanteen, niin varmasti ymmärrätte.
Syöpäyhdistykset järjestävät edullisia luomitarkastuksia. Keväisin jopa ilmaisia kampanjapäiviä!
Onhan se hauskaa kun arvauskeskuksen hoitajat ovat korkeamman tason asiantuntijoita. Asiasta toiseen, minun äitini vaivoja vähäteltiin pitkän aikaa arvauskeskuksessa ja kun hän sitten viimein meni yksityiselle niin sai passituksen Meilahteen ja kuoli kk päästä. En anna kovin suurta arvosanaa terveyskeskuksille omien enkä muidenkaan kokemustan valossa.
Varaa aika luomen poistoon.. Ne tutkii kuitenkin poistetut aina. Toki ei sitä poistoaikaa heti huomiselle saa, mutta mutta..
Puhelimeenhan vastaa hoitaja, joka arvioi hoidontarpeen. Ei niiden läpi aina pääse lääkärille. Mulla myös kutisevan luomen ongelma. Hoitsu käskee rasvaamaan sitä ettei kutisisi. Toisella puolella Helsinkiä.
30.4.2010
Dnro 4190/4/08
Ratkaisija: Oikeusasiamies Petri Jääskeläinen
Esittelijä: Vanhempi oikeusasiamiehensihteeri Kaija Tanttinen-Laakkonen
Hoitotakuuvelvoitteita koskevilla kansanterveyslain säännöksillä ei ole ollut tarkoitus estää potilaita
pääsemästä lääkärin vastaanotolle. Hallituksen esityksessä todetaan asiasta seuraavaa:
"Potilas voi saada hoidon tarpeestaan lääkärin arvion jo nykyisin voimassa olevan lainsäädännön
kautta. Potilaslain 6 §:ssä on säännös siitä, että potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä
hänen kanssaan. Tähän sisältyy myös se, että potilas voi saada myös lääkärin arvion
hoidon tarpeestaan".
Voisitko vaihtaa lääkäriä toiseen terkkariin? Kaikki terkkarit ei ole yhtä kuormitettuja tai siellä pääsee lääkärille ihan varaamalla ajan. Täällä on jonotusaikoja: http://www.hel.fi/www/sote/fi/palvelut/hoitoon-paasy-ja-odotusajat/kiir…
Vuosaaressa näkyy olevan ongelmia ja sieltä ei ole edes lukuja.
Kyse on kotiloituunesta ameebasta. Se pesiytyy vuosienkin saatossa isäntä taikka emäntä eliön kudoksiin ja päättää kotiloitua sinne.