Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korjata kosteusvauriot talossa

Vierailija
23.04.2017 |

Vai ostaa pieni kaksio perheelle?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehen vaarin omin käsin rakentama talo, ei se mies siitä luovu. Näin olet monta kertaa sanonut. Siis sitten vaan remppaamaan. (Vaikka itse olen kyllä samaa mieltä sun kanssa että se kaksio olisi teille parempi vaihtoehto.)

Vierailija
22/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se teidän talo ollut ihan puskutraktorikunnossa muutenkin? Jos sieltä on löytynyt vielä kosteusvaurioitakin, varmaan järkevintä olisi purkaa pois. Tontilla varmaan on kuitenkin arvoa, sen myymisellä saisitte pesämunan kaksioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvittäkää nyt kannattaako sitä taloo remontoida.

Minusta ei kannata mutta miehen mielestä kannattaa. Itse luovuttaisin mutta mies ei luovuta.

Aha. Jos nyt kutsutte jonkun asiantuntijan, joka tarkistaa tilanteen.

Asiantuntija on käynyt ja remontista on keskusteltu. En vain usko että asiaa saadaan ikinä kuntoon.

No mitä se asiantuntija sanoi. Sehän se tässä ratkaisee. Sanoiko että kannattaa korjata? Vai onko liian pahaksi päässyt tilanne jo?

Vierailija
24/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo ainoat vaihtoehdot? Korjata talon kosteusvauriot tai ostaa pieni kaksio?

On ei ole varaa isompaan asuntoon kun talostakin vielä velkaa.

Vierailija
25/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvittäkää nyt kannattaako sitä taloo remontoida.

Minusta ei kannata mutta miehen mielestä kannattaa. Itse luovuttaisin mutta mies ei luovuta.

Eiköhän se mies insinöörinä tiedä paremmin. Jos se ei luovuta niin sitten se korjaa talon. Sitähän säkin olet aina toivonut joten hyvä niin.

Vierailija
26/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykää talo sellaiselle joka osaa ja haluaa itse korjata.  Saatte rahaa velkaan.  Mutta myydessä on ilmoitettava tarkasti kaikki viat koska muuten tulee ongelmia myöhemmin.

Mitä tuota jahkaa kun myy talon pois ja ostaa sen kaksion.

Vierailija
27/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis joku ostaa.  Onhan näitä jotka korjaa ja sitten myy edelleen.

Vierailija
28/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo ainoat vaihtoehdot? Korjata talon kosteusvauriot tai ostaa pieni kaksio?

Mutta asuntoa ei ole pakko ostaa, sen voi myös vuokrata. Eikä silloin tarvita alkupääomaa ollenkaan. Perheelle parempi olisi kolmio kuin pieni kaksio.

Vierailija
29/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykää talo sellaiselle joka osaa ja haluaa itse korjata.  Saatte rahaa velkaan.  Mutta myydessä on ilmoitettava tarkasti kaikki viat koska muuten tulee ongelmia myöhemmin.

Tuossa on kuitenkin iso piha ja kerrostalossa ei sen takia ole niin kiva asua.

Vierailija
30/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kumpaa sä nyt siis itse haluat? Rempata sen talon vai muuttaa kaksioon?

Vierailija
31/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kumpaa sä nyt siis itse haluat? Rempata sen talon vai muuttaa kaksioon?

Mulle käy mikä vaan mutta lapsi tykkää kun on oma piha,vanhat kaverit ja saa käydä vanhassa koulussa.

Vierailija
32/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä poika on? Tahtooko palata vanhaan taloon vai tykkääkö asua kerrostalossa?

Vierailija
33/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä poika on? Tahtooko palata vanhaan taloon vai tykkääkö asua kerrostalossa?

Ai sä just ehditkin jo vastata tähän. :)

Mutta siis jos mies tahtoo asua siellä entisessä ja poika tahtoo asua siellä entisessä ja sulle käy mikä vaan, niin vastaushan on sitten siinä.

Vierailija
34/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas sentään. Ethän sä tiedä itsekkään mitä haluat:) Nyt remontoitte sen talonne hienosto-alueen hienoimmaksi. Voi taas poikakin pyytää kavereita kylään.

Vierailija
35/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla velkaa miehen vaarin rakentamasta talosta, jossa on asuttu jo 10 v.?

Ja onko ap Ammattivalittaja, joka häippäsi horisontin taakse pari vuotta sitten? Oli eroamassa ja muuttamassa yksiöön jonnekkin. 

Vierailija
36/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju... mutta löytyipä lopulta ratkaisu. Sitten vaan kääritte hihat ja eikun kosteusvaurioita korjaamaan. Kohta on talo entistä ehompi.

Vierailija
37/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta asuntoa ei ole pakko ostaa, sen voi myös vuokrata. Eikä silloin tarvita alkupääomaa ollenkaan. Perheelle parempi olisi kolmio kuin pieni kaksio.

No ei ole vuokraaminenkaan helppoa jos on asuntolaina maksettavana.

Vierailija
38/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Miten voi olla velkaa miehen vaarin rakentamasta talosta, jossa on asuttu jo 10 v.?

Ja onko ap Ammattivalittaja, joka häippäsi horisontin taakse pari vuotta sitten? Oli eroamassa ja muuttamassa yksiöön jonnekkin. 

Jos on 15v asuntolaina.

Vierailija
39/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole vuokraaminenkaan helppoa jos on asuntolaina maksettavana.

On se kuitenkin helpompaa. Ei tarvitse ottaa niskaansa vielä toistakin lainaa. Jos siis sellaisen edes saisi.

Vierailija
40/53 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... mikä tämän keskustelun idea oikein oli?

Perheessä on 3 jäsentä joista 2 haluaa korjata talon ja asua siellä. Ja yhdelle perheenjäsenelle käy kumpi vaan, korjaus tai kaksio (ja itse asiassa mieluummin se korjaus, koska oma piha on kivempi kuin kerrostalo).

Eihän tässä sitten ollut edes mitään keskusteltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän