Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi torissa myyvät ette vastaa ostotarjousviesteihin, mutta roikotatte kuitenkin tavaraa myynnissä?!

Vierailija
23.04.2017 |

Tämä ilmiö on toistunut nyt viime aikoina usein, että tori.fi myyjä pistää myyntiin tavaraa nettiin, mutta ei reagoi tekstareihin eikä sähköposteihin. YMMÄRTÄISIN jos ei mittojen kyselijöille jaksa vastata,
mutta itse vastasin kahteen viimeiseen näin:
Heippa. Sinulla on myynnissä pyykinpesukone/taulutelevisio, haluaisin ostaa sen. Sopiiko sinulle nouto huomenna tai sopimuksen mukaan? terkuin: Maija Meikäläinen/puhelinnumero/meiliosoite.

Ymmärtäisin jopa sen,että kyselyjä tulisi paljon ja tuote menisi kaupaksi pian, mutta nämä laittavat ilmoituksen uudestaan myyntiin tai päivittävät ilmoitustaan??

Itselläni kävi joskus niin, että tori.fi ei toimittanut viestejä mulle vaikka ilmoituksessa näkyi että viestejä on laitettu, siksi ilmoituksessa mulla onkin numero nykyisin.

Muutenkin maku mennyt koko nettikirpputoreihin, siirryin ostamaan liikkeestä suoraan, eipähän tarvitse arvailla ja odotella arvon myyjien vastaamista.. harmi vaan sen takia, kun kierrätys olisi paljon ekologisempaa. :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä olisi niin paljon helpompaa, kun sovittaisi, että ilmoitettu hinta on se hinta, millä tavara vaihtaa omistajaa.

Huuto.netin Ehdota hintaa - toiminto on asia erikseen.

Vierailija
22/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ottaa päähän kun tulee jankkausviestejä, joissa ensin tarjotaan järkevästi hinnoitellusta tuotteesta ihan naurettavaa summaa, ja sitten kun en myy, niin kysellään "no millä suostuisit luopumaan tuotteesta". No hitto sillä pyyntihinnalla. Ei kaikki ole tingittävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin aktiivisena myyjänä olen vittuuntunut ja en vastaa viesteihin joissa:

1. Yritetään tingata 50e tavara 10e- älä edes unelmoi

2. Pyydetään postittamaan huonekalu toiselle puolelle Suomea- huoh!

3. Pyydetään tuomaan tavara - niinkuin mulla muka olisi ilmainen toimituspalvelu 24/7

4. Ei puhelinnumeroa ja tekaistu mailiosoite- en jaksa näitä enää

5. Pyydetään postiennakolla- jos et halua maksaa etukäteen vaihtoehtona on nouto, postiennakkoa en käytä. Riitti, että kerran maksettu tavara tuli takaisin kun ostaja ei sitä noutanut. En ala sellasiin selvittelyihin enää enkä ota myyjänä riskeja. Sä voit noutaa aina.

Kyllästyttää myös saatanasti nuo ovella tinkaajat. Niihin en ikinä suostu. Mulla ei ole ikinä ollut kiire myydä tavaraa.

Vierailija
24/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torin aktiivisena myyjänä olen vittuuntunut ja en vastaa viesteihin joissa:

1. Yritetään tingata 50e tavara 10e- älä edes unelmoi

2. Pyydetään postittamaan huonekalu toiselle puolelle Suomea- huoh!

3. Pyydetään tuomaan tavara - niinkuin mulla muka olisi ilmainen toimituspalvelu 24/7

4. Ei puhelinnumeroa ja tekaistu mailiosoite- en jaksa näitä enää

5. Pyydetään postiennakolla- jos et halua maksaa etukäteen vaihtoehtona on nouto, postiennakkoa en käytä. Riitti, että kerran maksettu tavara tuli takaisin kun ostaja ei sitä noutanut. En ala sellasiin selvittelyihin enää enkä ota myyjänä riskeja. Sä voit noutaa aina.

Kyllästyttää myös saatanasti nuo ovella tinkaajat. Niihin en ikinä suostu. Mulla ei ole ikinä ollut kiire myydä tavaraa.

Minäkään en käytä postiennakkoa. Tulee nimittäin myyjälle melko kalliiksi maksaa ne pakettikulut, jos ostaja ei käykään hakemassa pakettia. Kiva joutua itse maksumieheksi.

Vierailija
25/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne viestit ei tule läpi.Mulle on nyt lähiaikoina käynyt niin että ilmoituksesta on useampi yhteydenotto,mutta en ole saanut sähköpostissa yhtään.Ja tinkimisviesteihin ja postituksiin ( jos ilmossa lukee vain nouto) en toki vastaa.Puhelinnumeron jätin pois kun alkoit tulla ihan epämääräisiä tekstiviestejä..

Vierailija
26/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa omasta kokemuksesta torisa. Ostin yhdeltä naiselta veitsisarjan, sovmme että hän myy sen minulle, olin menossa hakemaan häneltä sitä, ajat kaikki sovittiin mutta hän ei suostunut kertomaan, että mistä hakisin ne veitet sun muut..Toinen oli mies joka myi mattoa, ja olisin ostanut ja hän ehdotti aikaa ilta 11 kun hän pääsee töistä tai seuraava päivä 10-12 välillä, sovittiin että tulen 10-12 välillä, mutta osoitetta en saanut. Kysympä nyt miks helekutissa osa ihmisistä käy sitä kauppaa siellä? No ilmoittaisin itse jos en haluakkaan myydä tuotetta, ja voihan ne treffit sopia muuallekkin jo ei halua kotiosoitetta tuntemattomalle antaa. Oon itse sopinut lähistölle reffit, jos en halua kotiosoitetta antaa, mutta osa myyjistä taitaa olla myymässä vain vittuillakseen sitä tavaraa siellä. Ärsyttäviä on myös nämä äkkiä varaavat, joilla ei ole edes aikomusta ostaa tavaraa mutta silti 'haen varmasti' kertomukset! Torissa saisi olla selkeät ehdot myynnissä ja ostotavassa myös.

Vierailija
27/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin huhtikuun alussa kahteen myynti-ilmoitukseen, että "hei, olisin kiinnostunut ostamaan "sen" ja pääsisin lähipäivinä sen hakemaan, joten onnistuisiko silloin ja sinä aikana?". Vieläkään ei kummastakaan ole tullut vastausta. En tietty enää edes ostaisi, koska olen ostanut tuotteet jo muualta.

Toinen näistä oli vielä sellainen ilmoitus joka oli roikkunut jo kauan myynnissä ja myyjä ihan hikeentyneenä oli kirjoittanut isoilla kirjaimilla "NYT SAA HALVALLA HINTAAN 15E, OSTAKAA POIS ÄKKIÄ", mutta kun ei vastaa, niin voi voi.

Toiseen ilmoitukseen vastasin n. tunti siitä, kun se oli laitettu Toriin. Sama tyyppi vielä laittoi monta muuta tuotetta lähipäivinä, mutta ilmeisesti ei niin kiirettä myymisellä.

Sitten toistuu sama ilmiö Torissa kuin fb-kirppiksilläkin, ilmoituksia ei vaivauduta poistamaan, vaan sitten kyselyyn ilmoitetaan "myyty jo/viety roskiin" tai ilmoitus kyselyn jälkeen vähin äänin poistetaan vastaamatta mitään.

Vierailija
28/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khjn kirjoitti:

Pakko kertoa omasta kokemuksesta torisa. Ostin yhdeltä naiselta veitsisarjan, sovmme että hän myy sen minulle, olin menossa hakemaan häneltä sitä, ajat kaikki sovittiin mutta hän ei suostunut kertomaan, että mistä hakisin ne veitet sun muut..Toinen oli mies joka myi mattoa, ja olisin ostanut ja hän ehdotti aikaa ilta 11 kun hän pääsee töistä tai seuraava päivä 10-12 välillä, sovittiin että tulen 10-12 välillä, mutta osoitetta en saanut. Kysympä nyt miks helekutissa osa ihmisistä käy sitä kauppaa siellä? No ilmoittaisin itse jos en haluakkaan myydä tuotetta, ja voihan ne treffit sopia muuallekkin jo ei halua kotiosoitetta tuntemattomalle antaa. Oon itse sopinut lähistölle reffit, jos en halua kotiosoitetta antaa, mutta osa myyjistä taitaa olla myymässä vain vittuillakseen sitä tavaraa siellä. Ärsyttäviä on myös nämä äkkiä varaavat, joilla ei ole edes aikomusta ostaa tavaraa mutta silti 'haen varmasti' kertomukset! Torissa saisi olla selkeät ehdot myynnissä ja ostotavassa myös.

Mä olen vähän ylivarovainenkin myyjä. Olen yksinasuva nuorinainen, joten pyrin aina sopimaan myyntitapahtuman julkiselle paikalle (kaupan pihalle tai vastaavaan paikkaan). Joskus olen miettinyt, että ajatteleeko ostajat että myyn varastettua tai rikkinäistä tavaraa, mutta kyse ei todellakaan ole siitä :) En vain halua että joku "hullu" tulee hyppimään kotioveni taakse tai puskee väkisillä sisään, tai alkaa hiimailla työkseen pihallani. Näitä ihmetapauksia, kun tori.fi sivustolla tuntuu pyörivän.

Vierailija
29/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tinkaako joku vielä ovellakin hinnasta? Huh.

Vierailija
30/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä olisi niin paljon helpompaa, kun sovittaisi, että ilmoitettu hinta on se hinta, millä tavara vaihtaa omistajaa.

Huuto.netin Ehdota hintaa - toiminto on asia erikseen.

Elämä on hyvin helppoa kun tarjoaa tuotteesta käyvän hinnan ja ilmoittaa myyjälle, että myytkö vai etkö myy. Näin olen ostanut lukuisia tuotteita.

774

Vierailija
31/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käytä postiennakkoa. Tulee nimittäin myyjälle melko kalliiksi maksaa ne pakettikulut, jos ostaja ei käykään hakemassa pakettia. Kiva joutua itse maksumieheksi.[/quote]

Kohta5 ) selvennykseksi: en lunastanut pakettia uudelleen takaisinlähetyskuluineen, koska se oli mulle kokonaisuudessaan maksettu. Postin mukaan meni hävitykseen kun ei ilmeisesti ostaja halunnut maksaa kuluja x3 edestakaisin lähettelystä. Samapa tuo mulle, sisältö oli lehtiä.