Vaimon joka viikonloppuinen bilettäminen
Oonko vain tiukkis kun en sulata vaimoni joka viikonloppuista bilettämistä? Asiaan kuuluu siis varsin kovat humalat joka viikonloppu baarissa.. Selvää viikonloppua saa hakea varmaan viime syksyltä.?!? Selviä viikonloppuja kertyy vuodessa 4-6..
Juominen on hänellä siis ns bilejuomista, eli joka viikonloppu yökerho kutsuu. Arki hoituu ilman alkoholia, joten ei tätä voi alkoholiriippuvuudeksikaan kutsua..?Uskottomuutta ei ole kuitenkaan ollut.
Itse käyn ulkona alle kerran kuussa keskiarvolla, joten hyväksyisin siis täysin hänen kavereidensa kanssa bilettämisen jos se tapahtuisi kohtuuden ja järkevyyden rajoissa, esim 2krt/kk. En siis halua rajoittaa hänen elämäänsä..
Meillä on kaksi lasta joiden takia olen tätä jaksanut katsoa vierestä jo yli 5 vuotta, mutta nyt alkaa usko käydä loppumaan että tämä homma järkevöityisi joskus..
Riitojahan tämä jonkun verran arjessa aiheuttaa, kun aiheesta valitan.
Rahaakin palaa ihan kiitettävästi. Laskin kerran että yhdessä kuussa hänen Alkon, Taksin,yökerhojen ja yökepabbien maksamisten jälkeen rahaa oli palanut melkein 450€ (meillä on siis yhteinen tili). Ja tämä touhu on siis jatkuvaa.. Rahan tuhlaus ei minua niinkään haittaa, mutta kyllähän ne voisi johonkin järkevämpäänkin käyttää???
Kommentit (269)
Mun tuli tosi paha olo tästä ketjusta.
Surullista että lapset joutuu sietämään tuollaista.
Tää on aivan varmasti sanottu jo mutta varmuuden vuoks jos ei ole niin heitän ilmoille tän:
Alkoholiriippuvuus ei välttämättä vaadi että juo arkena. Minusta jos ei pysty olemaan viikonloppua juomatta, on jo riippuvainen.
HERRANJESTAS eihän perheenäiti voi koko vappua ottaa yksikseen lomaksi! Perheellisen elämä nyt vaan on sitä sekä isälle että äidille että niiden lasten kanssa myös vietetään vapaa-aikaa ja juhlapyhiä. Muistan itsekin että vaikka vanhemmat joivat liikaa niin kyllä me silti niitä yhteisiä vappupiknikkejä pidettiin, oli edes jotain minimaalista yritystä olla perhe. Eihän sun vaimollas oo mitään rotia! Eroa hyvä mies, löydät parempaa aivan varmasti. Lapsetkin tuosta kärsii että äiti häipyy melkein viikoksi aina kun on vähänkin vapaata.
Lähteekö hän Jouluna ja Uudenvuodenaattonakin noin pitkäksi aikaa? Silloinhan on monta vapaapäivää lähekkäin D:
Vaimosihan on täysin vastuuton ! Hänellä on 2 lasta ja aviomies ja elää kuin olisi teinipissis jonka biletyksen vielä joku toinen maksaa. Laita vaimo vähäksi aikaa ulkoruokintaan , menköön vanhemmilleen tai niiden "bestiksien" luokse majailemaan ja bailaamaan. Joko tajuaa tai sitten ei . Jos ei ,omapahan on ongelmansa.
Onko muuten ollut aina avioliittonne ajan ollut tuollainen vai onko joku menetetyn nuoruuden takaisin otto menossa tms?
Nyt jotain rajaa näille yleistyksille. "Juon" joka viikonloppu, mikä saattaa tarkoittaa muutamaa lonkeroa tai siideriä. Viikolla en "juo". En käy baareissa, kuin kerran kuukaudessa-1,5 kk. Baareihin ei mene tuhottomasti rahaa ja kontrolloin silloinkin käyttöäni. Ihan vain siksi, etten pidä vahvasta humalatilasta. Olen naimisissa oleva nainen. En myöskään petä - koskaan - baarissa, vaikka käyn viihteellä useammin, mitä introvertti kotinörtti-mieheni. En ole mielestäni alkoholisti, miestäni ei ahdista "juomiseni", en juo kaikkia rahojamme ja en petä. Urheilen myös noin 5 päivänä viikossa ja liikun joka paikkaan pyörällä, tai kävellen. On aika yksipuolista niputtaa kaikki alkoholia vähääkään juovat (ja baareissa käyvät) naiset samaan nippuun. Jos olisin mies, niin ketään ei kiinnostaisi eikö kukaan tuomitsisi. Olisin normaalimies, ehkä jopa vähän vässykkä, kun nautiskelisin suurimmaksi osaksi vain kotona.
Mitähän mieheni sanoisi jos pamauttaisin että olen sitten kavereiden kanssa ryyppäämässä pe-ma 😮 Sanoisi varmaan että sille reissulle saat jäädäkkin.
Siinä vaiheessa jos se "ystävien kanssa illanvietto" on aina baareja, alkoholia ja rahan polttamista niin alkaa olla jo aika iso ongelma. Kerran viikkoon on oikeasti aivan liian tiheään, varsinkin kun sinä etä itse elä samanlaista elämää. Yritä puhua kumppanillesi järkeä. Sano vaikka ensiksi että yhteiseltä tililtä hän ei saa niitä rahoja ottaa siihen bilettämiseen. Kyllä normaalin ihmisen pitäis ymmärtää miksi ei oo ok joka vklp käydä yökerhoissa ja kuluttaa nuin hirveitä summia rahaa. Näytä hänelle laskelmasi, kuinka paljon rahaa hän kuluttaa viikonlopussa. Kerro myös että sinua oikeasti huolettaa ja harmittaa yhteisen viikonloppuajan vähyys ja olisi mukava jos voisitte viettää lauantai-iltaa perheen kanssa vaikka leffaillan merkeissä. Lapsillekaan ei ole kovin hyvästä että toinen vanhemmista juoksee viikoittain baareissa.
Kysy, olisiko mahdollista ensalkuun sellainen, että viettäisivät ystävien kanssa aikaa jonkun kotona aina vuorotellen, ilman alkoholia. Katsois leffaa, kokkais yhdessä, puhuis asioista....Tuo juomismäärä on kyllä oikeasti aika huolestuttava, jos ei muuta niin sano että jos menee sinne baariin yli niin tiheään niin saa etsiä itsellensä toisen yöpaikan. Älä jää naisen ovimatoksi!
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus vähän ku sun vaimosi ja olin aivan älyttömän hukassa silloin elämäni kanssa. Tavallaan toivoin eroa mutten kyennyt siihen itse. Mies roikkui mussa, lähes hyysäsi eikä suuttunut mistään ja antoi kaiken anteeksi. Lapsia ei tosin ollut. Varmasti vaimosi on pettänytkin, ymmärrän ettet halua vaan uskoa tai tiedostaa sitä faktaa, mutta kokemuksesta kerron. En mä tiedä nyt mitä sä haluat? Roikkua tossa ja tuhlata elämäsi? Odottaa kymmenen vuotta että muksut on täysi-ikäisiä ja sit lähteä?
Hän ei tule muuttumaan, ellei tapahdu iso herätys. Eikä välttämättä silloinkaan. Eli mieti nyt vaan, mitä sä haluat elämältä ja mikä on parasta lapsille ja toimi sen mukaan. Lukemani perusteella te olette nyt hyvin kaukana toisistanne ja olisitteko edes yhdessä ilman lapsia..
Satavarmasti pettää kokemukseni mukaan. Olin pitkässä suhteessa vastaavanlaisen naisen kanssa. Ihmettelin kun pystyi olemaan niin paljon poissa kotoa viihteellä. Vietimme paljon aikaa muuallakin kuin baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus vähän ku sun vaimosi ja olin aivan älyttömän hukassa silloin elämäni kanssa. Tavallaan toivoin eroa mutten kyennyt siihen itse. Mies roikkui mussa, lähes hyysäsi eikä suuttunut mistään ja antoi kaiken anteeksi. Lapsia ei tosin ollut. Varmasti vaimosi on pettänytkin, ymmärrän ettet halua vaan uskoa tai tiedostaa sitä faktaa, mutta kokemuksesta kerron. En mä tiedä nyt mitä sä haluat? Roikkua tossa ja tuhlata elämäsi? Odottaa kymmenen vuotta että muksut on täysi-ikäisiä ja sit lähteä?
Hän ei tule muuttumaan, ellei tapahdu iso herätys. Eikä välttämättä silloinkaan. Eli mieti nyt vaan, mitä sä haluat elämältä ja mikä on parasta lapsille ja toimi sen mukaan. Lukemani perusteella te olette nyt hyvin kaukana toisistanne ja olisitteko edes yhdessä ilman lapsia..
Satavarmasti pettää kokemukseni mukaan. Olin pitkässä suhteessa vastaavanlaisen naisen kanssa. Ihmettelin kun pystyi olemaan niin paljon poissa kotoa viihteellä. Vietimme paljon aikaa muuallakin kuin baareissa.
No ei sata varmana petä. Voi pettää, mutta ei todellakaan välttämättä. Jos omia kokemuksia voi yleistää 100% koskemaan jotain, niin silloin KAIKKI miehet ovat väkivaltaisia kusipäitä, sovinisteja, idiootteja. Minun kokemukseni mukaan ja mitä olen läheltä seurannut. Kuulostaako mukavalta, kun yleistetään näin rankasti ja niputetaan sinutkin väkivaltaisten sovinisti-idioottien joukkoon? Olethan mies.
Vierailija kirjoitti:
Äh onpa ärsyttävää et vaahdotaan alkoholimista. Eihän toi nainen mikään juoppo ole. Jos olis esim nuori opiskelija tai muuten perheetön ei toi olis mitään. Vaan kun on nainen ja äiti niin on alkoholisti kun tykkää bailata.
Tosin ei toi oikeen hyvä elämäntapa oo perheelliselle.
Kyllä joka viikonloppu ryyppäävällä opiskelijalla on alkoholin kanssa luultavasti ongelma. Suomessa se vaan on liian normaalia, sitä jopa odotetaan nuorilta.
Vierailija kirjoitti:
HERRANJESTAS eihän perheenäiti voi koko vappua ottaa yksikseen lomaksi! Perheellisen elämä nyt vaan on sitä sekä isälle että äidille että niiden lasten kanssa myös vietetään vapaa-aikaa ja juhlapyhiä. Muistan itsekin että vaikka vanhemmat joivat liikaa niin kyllä me silti niitä yhteisiä vappupiknikkejä pidettiin, oli edes jotain minimaalista yritystä olla perhe. Eihän sun vaimollas oo mitään rotia! Eroa hyvä mies, löydät parempaa aivan varmasti. Lapsetkin tuosta kärsii että äiti häipyy melkein viikoksi aina kun on vähänkin vapaata.
Lähteekö hän Jouluna ja Uudenvuodenaattonakin noin pitkäksi aikaa? Silloinhan on monta vapaapäivää lähekkäin D:
Tottakai voi ottaa (omasta mielestään). Meidän mamma tapasi kadota kahdeksikin viikoksi kun pohjimmillaan oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sata varmana petä. Voi pettää, mutta ei todellakaan välttämättä. Jos omia kokemuksia voi yleistää 100% koskemaan jotain, niin silloin KAIKKI miehet ovat väkivaltaisia kusipäitä, sovinisteja, idiootteja. Minun kokemukseni mukaan ja mitä olen läheltä seurannut. Kuulostaako mukavalta, kun yleistetään näin rankasti ja niputetaan sinutkin väkivaltaisten sovinisti-idioottien joukkoon? Olethan mies.
Viinan juonti ei ole synonyymi na_miselle. Tai na_miselle vieraan kanssa: ihme tyyppi kuin intät täällä koko ajan, että se on vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi malliesimerkki siitä, miksi lapsia ei kannata hankkia alle kolmekymppisenä...
Tämä ei takaa yhtään mitään. Joillekin se bilevaihde vaan jää päälle, oli ikä mikä hyvänsä. Tunnen kolmekymppisenä lapsensa saaneen naisen, joka biletti opiskeluaikana, biletti, kun lapset pieniä ja jatkaa edelleen biletystä nyt nelikymppisenä. Iso osa opiskelijoista viettää railakasta opiskelijaelämää, mutta rauhoittuu sitten perheen perustettuaan. Jotkut eivät. Valitettavasti silloin opiskeluaikoina puolisoa valitessa ei voi tietää varmaksi kummin tulee käymään.
Mä tosiaan toivon että tää päättyisi niin, että aloittaja ottaisi eron, koska en usko että tuohon tulee muutosta. Tuolla oli mainittu ettei vaimon kanssa oikein voi puhua/sitä ei kiinnosta?
Tällaisenaan tilanne on vaimon biletyksen mahdollistamista, ja vaikka kuinka viettäisi kivaa leffailtaa, niin jos vaimolla suu napsaa niin ei se leffa sitä poista. Tarttisi jotain ulkopuolista apua/hoitoa.
Tällaisen ehdottamisesta suuttuu taatusti, mutta niin addikti tekee.
Tilanteeseen voisi tulla muutos ja vaimolle herätys eron jälkeen, mene ja tiedä. Tai sitten se olisi vaan tyytyväinen kun saisi etkoilla ja biletellä ilman lapsia, vaatisi varmaan biletysrahaa silti.. tilinkäyttö pois vaimolta.
Ei kannattaisi aloittajan nyt alistua tuohon enää ainakaan tippaakaan enempää, olisi ihan mahdollisuus elää mukavaa elämää ilman tuollaista.
Tuolla olikin ehdotettu että alatte tekemään kaikkea kivaa, retkeilyä ja muuta mitä ikinä nyt keksiikään, ilman vaimoa. En katselisi tuollaista enää yhtään enempää.
Ja jos taustalla on vielä vaikka jotakin mielenterveysongelmaa, sekin pitäisi hoitaa, joku syy tuohon viinaan ja biletykseen pakenemiseen on.
Toivon että tilanne ratkeaa, oikeasti tsemppiä.
En usko, että tilanteeseen tulee muutosta. Jätin vaimoni samantyyppisessä tilanteessa. Meillä on lapsia. Hän ei edes käynyt läheskään joka viikonloppu missään, mutta juominen lähti aina käsistä, kun hän alkoholia otti. Silloin alkoi vieraat miehet kiinnostaa, ja jopa minun kaverinikin. Hän myös jäi kiinni pettämisestä.
Ei ollut apua terapiasta, eikä tauoista alkoholinjuomisessa. En jaksanut enää katsella, kun ei häneen pystynyt luottamaan. Parempi olla yksin, vaikka oli hyviäkin asioita liitossa.
Ap, jatkuiko meno samanlaisena vappuna? Toivottavasti asianne järjestyvät.
AP. Mitähän sulle mahtaa kuulua? T Kohtalotoveri
Jos tämä on totta eikä provo niin eroa nyt hyvänen aika. Ei kai tuommoista lapsiaan hyljeksivää tossukkaa olekaan, joka ei yhtään välitä siitä millaisissa olosuhteissa lapset joutuvat asumaan.