Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon joka viikonloppuinen bilettäminen

Kyllästynyt
22.04.2017 |

Oonko vain tiukkis kun en sulata vaimoni joka viikonloppuista bilettämistä? Asiaan kuuluu siis varsin kovat humalat joka viikonloppu baarissa.. Selvää viikonloppua saa hakea varmaan viime syksyltä.?!? Selviä viikonloppuja kertyy vuodessa 4-6..
Juominen on hänellä siis ns bilejuomista, eli joka viikonloppu yökerho kutsuu. Arki hoituu ilman alkoholia, joten ei tätä voi alkoholiriippuvuudeksikaan kutsua..?Uskottomuutta ei ole kuitenkaan ollut.
Itse käyn ulkona alle kerran kuussa keskiarvolla, joten hyväksyisin siis täysin hänen kavereidensa kanssa bilettämisen jos se tapahtuisi kohtuuden ja järkevyyden rajoissa, esim 2krt/kk. En siis halua rajoittaa hänen elämäänsä..
Meillä on kaksi lasta joiden takia olen tätä jaksanut katsoa vierestä jo yli 5 vuotta, mutta nyt alkaa usko käydä loppumaan että tämä homma järkevöityisi joskus..
Riitojahan tämä jonkun verran arjessa aiheuttaa, kun aiheesta valitan.
Rahaakin palaa ihan kiitettävästi. Laskin kerran että yhdessä kuussa hänen Alkon, Taksin,yökerhojen ja yökepabbien maksamisten jälkeen rahaa oli palanut melkein 450€ (meillä on siis yhteinen tili). Ja tämä touhu on siis jatkuvaa.. Rahan tuhlaus ei minua niinkään haittaa, mutta kyllähän ne voisi johonkin järkevämpäänkin käyttää???

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka teillä sujuu seksielämä? onko hän kuinka kiihottunut kun tulee kotiin?

Vierailija
22/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaimolle silloin kun on selvinnyt, että otat eron ja lapset jää sinulle piste.

Hirveä rangaistus: vaimo ei joudukaan huolehtimaan räkänokista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin 2 lasta ja käyn kerran viikossa ulkona, keikoilla ja bubeissa. Välillä on myös omia keikkoja. Tuo on minun harrastukseni. Mies käy sen sijaan urheilemassa kaksi kertaa viikossa.

No minä en ole krapulassa kuitenkaan kuin max 2 krt/kk lievässä. Hoidan muutoin kodin, olen kotiäiti. Mielestäni tuo oma aikani on minun ja saan päättää mitä silloin teen. Ulkoilu saa minut myös jaksamaan arkea paremmin. Ilman sitä olisin huono äiti ja puoliso.

Teettekö te mitään perheenä yhdessä? Olet varmasti keikkailtojen jälkeen toimintakykyinen, jos et juo alkoholia paljon. Eri asia käydä kavereiden kanssa ulkona, kun seuraava päivä ei mene krapulassa maaten.

Yhteistä aikaa ei ole ollenkaan, jos molemmat käy töissä ja viikonloppuisin juostaan omissa riennoissa, kun toinen on lasten kanssa. Mitä parisuhdetta ja perhe-elämää tuollainen on?

Jos me emme koskaan nauttisi miehen kanssa yhteisestä ajasta, niin miksi olisimme yhdessä? Toki viikonlopun kahdenkeskeisiä hetkiä on hyvin hyvin harvoin, mutta silti teemme paljon perheenä yhdessä viikonloppuisin. Ja käydään myös omissa riennoissa, mutta suoraan sanoen ei niitä ehdi edes kerran kuussa juosta baarissa kavereiden kanssa.

Vierailija
24/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollasi on alkoholiongelma. Ei sen tarvitse näkyä päivittäisenä käyttämisenä. Keskustelkaa. Miksi hän haluaa käyttää kaiken vapaa-aikansa mieluummin ystäviinsä, kuin perheeseensä? Onko lapset minkä ikäisiä? Kaipaavatko he äitiään viikonloppuisin?

Kysyin häneltä juuri noin että miksi viikonloput menee kavereiden kanssa, vastaus oli että kun minä harrastan viidesti viikossa jotain (3x sali, jääkiekko ja sulkapallo) niin hänellä on oikeus vetää viikonloppuisin kännit. Mielestäni eivät ole ihan verrattavissa olevat "harrastukset". (Terveys,ajankäyttö,raha) Silloin tällöin tietenkin ok, mutta..

Ja en ole "poissa" kuitenkaan kahta vuorokautta viikossa. Ja eikö kavereiden kanssa voi viettää aikaa ilman alkoholia arkipäivinä? Ja ei, minä en ole joka arki jossain, vaan käyn salilla silloin kun muut jo nukkuu..

Lapset 6v ja 8v, jotka tottuneet että äiti bailaa eivätkä kysele perään..

Vierailija
25/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en jaksaisi.

Siis käänsin tuon niin, että kuvittelin tilalle miehen.

En vain jaksaisi ihmistä jonka hauskanpito ja rentoutuminen onnistuu vain viinan avulla.

Siis viikon jaksaa vain kun ajattelee viinaa.

Tai saavathan ihmiset tehdä tyylillään, mutta itse en sellaista miestä jaksaisi joten jos olisin mies en varmasti jaksaisi sen tyylistä naistakaan.

Tavallaan kuitenkin ymmärrän, että tässä tylsässä elämässä voi vain kaivata jotain menoa ja vastuuttomuutta välillä.

Vierailija
26/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotiäiti? Ajattelin, että jos katsoo asiakseen ottaa omaa-aikaa viikonloppusin, kun hän on kotona viikon.. En hyväksy ajatusta, mutta koitan päästä jyvälle.

Mites kärsiikö krapuloista? Meneekö sunnuntaitkin tuossa?

Voihan tää provokin olla, mutta mun kaveri on bilehile ollut ikänsä. Mies tosiaan hoitaa kodin ja lapset, eikä valita. Kaveri on aamuvirkku, että vaikka tulisi raflasta 04.00, niin kasilta on keittämässä puuroa suht skarppina. Ottaa pikku päikkärit ja illalla ajoissa maanantain duunivuoroa kohti. Sunnuntait on täysin perheensä kanssa ja  mies saa silloin mennä omiaan, jos on mennäkseen.

Vierailija
27/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kunhan olet itse enemmän läsnä perheelle, etkä viittä kertaa viikossa pois, vaimokin tulee ruotuun ja on läsnä useammin. 

Siinähän teillä on ratkaisu!

Nyt sinun ap vaan täytyy hellittää itsekkyydestäsi perheesi hyväksi ja luopua osasta omia menojasi niin vaimo tekee samoin! Ja ihan harmonia ja rakkaus vallitsee! Pus pus!

Vierailija
28/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kotiäiti? Ajattelin, että jos katsoo asiakseen ottaa omaa-aikaa viikonloppusin, kun hän on kotona viikon.. En hyväksy ajatusta, mutta koitan päästä jyvälle.

Voihan tää provokin olla, mutta mun kaveri on bilehile ollut ikänsä. Mies tosiaan hoitaa kodin ja lapset, eikä valita. Kaveri on aamuvirkku, että vaikka tulisi raflasta 04.00, niin kasilta on keittämässä puuroa suht skarppina. Ottaa pikku päikkärit ja illalla ajoissa maanantain duunivuoroa kohti. Sunnuntait on täysin perheensä kanssa ja  mies saa silloin mennä omiaan, jos on mennäkseen.

Ei ole kotiäiti, vaan opiskelee ja käy töissä. Tekee normaalituntista viikkoa siis.. Sunnuntait menee siis krapulassa maatessa sängyssä, ei paljoa muualla yleensä näe.

Ei tämä juttu ole provo, vaan meidän rehellistä arkeamme.

Vierailija
29/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaimolle silloin kun on selvinnyt, että otat eron ja lapset jää sinulle piste.

Hirveä rangaistus: vaimo ei joudukaan huolehtimaan räkänokista. 

Ehkä tässä ei ollut oleellista rangaistus vaimolle vaan lasten hyvinvointi...? Hyvä että toinen vanhemmista välittää ja jaksaa

Vierailija
30/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Eniten häiritsee siis se, kun lauantai aamuna alkaa itsensä puunaaminen, ja sitku se on valmista nii alkaa etkoilu (=kuoharin juonti) ja siitä sit aloittelee milloin kenenkin kaverin luo. Seuraava päivä meneekin sit krapulassa. Ja sit onkin jo maanantai..

Olisi siis mukava jos hän olisi LÄSNÄ viikonlopuissamme.

Asiasta olen yrittänyt puhua monta kertaa, mutta ei hän ota asiaa kuuleviin korviinsa..

Vaimosi on alkoholisti.

Viikkoannosmäärä ylittyy. Kertamäärä ylittyy. Krapularyypyt tarpeelliset. Krapula. Juomisesta on haittaa läheisille (puoliso oireilee jo pahasti, lapsille haittaa.... ei "kotona" viikonloppuisin).

Täällä on useita ketjuja eri-ikäisten ihmisten alkoholiongelmista.

Jotenkin sinun pitää saada vaimosi ymmärtämään, että tällä on alkoholiongelma. Täyttää jo alkoholistin määritteet.

Vierailija
31/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku shokkiherätys on vaimollesi saatava. Ymmärtäminen ja ongelman peittely ei auta. Vaikeinta alkoholisteille on myöntää oma ongelmansa - ja sitä ennen ei voi hoitoa aloittaa, kun eivät siis myönnä.

Itsellä holisti äiti. Siis yhä  :-(

Vierailija
32/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kotiäiti, vaan opiskelee ja käy töissä. Tekee normaalituntista viikkoa siis.. Sunnuntait menee siis krapulassa maatessa sängyssä, ei paljoa muualla yleensä näe.

Ei tämä juttu ole provo, vaan meidän rehellistä arkeamme.

Pahoittelut tuosta provo epäilystä. Ajattelin vaan, että täällä on usein toistepäin vastaavia juttuja ja vastaus on: JSSAP (jätä se sika ansaitset parempaa) Etenkin kun tiedän, että naiset osaa vetää alkoholia siinä missä miehetkin jne.

Olisko mahdollisuus saada lapset hoitoon. Suunnittele vaimos kanssa joku yhteinen viikonloppu kaksi, ilman alkoa ja silloin puhut hänelle. Voi tapahtua ihan kotonakin. Hyvää ruokaa, leffoja, löhöämistä, keskusteluja, kävelylenkkiä, yhdessä mahdollisesti saunotte, ainakin suihkuttelette.. Ihan sellaista perusjuttuja. Voi olla toki kylpylää tms. mitä teidän juttu on ja rahnatilanne.

Jos ei saa lapsia hoitoon, niin anyway pyydät vaimoasi varaamaan viikonlopun sua varten. Tuommoinen kotiviikonloppu, lastenkin kanssa. Luin vasta nuo jälkivastaukses, niin tuon ikäisiltä voi jo pyytää illalla aikuisten aikaa. Lapsille vaikka yhteinen leffa ja (saunotte) puhutte ja lenkit perheenä. leikkipuistoa, lautapelejä.. Näytät vaimolles, että sillä on myös upea perhe.

Kyllä tuollainen bilettäminen on liikaa perheelliseltä. Pari kertaa kuukaudessa max, eikä välttämättä krapuloita.

Näin meillä. Voimia sulle tilanteeseen.

Vierailija
33/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimollasi on alkoholiongelma. Ei sen tarvitse näkyä päivittäisenä käyttämisenä. Keskustelkaa. Miksi hän haluaa käyttää kaiken vapaa-aikansa mieluummin ystäviinsä, kuin perheeseensä? Onko lapset minkä ikäisiä? Kaipaavatko he äitiään viikonloppuisin?

Kysyin häneltä juuri noin että miksi viikonloput menee kavereiden kanssa, vastaus oli että kun minä harrastan viidesti viikossa jotain (3x sali, jääkiekko ja sulkapallo) niin hänellä on oikeus vetää viikonloppuisin kännit. Mielestäni eivät ole ihan verrattavissa olevat "harrastukset". (Terveys,ajankäyttö,raha) Silloin tällöin tietenkin ok, mutta..

Ja en ole "poissa" kuitenkaan kahta vuorokautta viikossa. Ja eikö kavereiden kanssa voi viettää aikaa ilman alkoholia arkipäivinä? Ja ei, minä en ole joka arki jossain, vaan käyn salilla silloin kun muut jo nukkuu..

Lapset 6v ja 8v, jotka tottuneet että äiti bailaa eivätkä kysele perään..

Tyypillistä alkoholi ongelman kieltämistä. Minkähän shokkiherätyksen hänelle keksit? Sanot tosiaan, että lopetat suhteenne, otat lapset ja asunnon, ja paluu sillä ehdolla, että menee hoitoon?

Viinan kanssa meinaan on niin, että ongelma pahenee vain. Eli alamäkeä tulee menemään: nyt jo tarvitsee mm. niitä krapularyyppyjä, joka on todella paha merkki (eli alkoholisti).

Jokin kova kovaa vasten, että herää, että on ongelma.

Vierailija
34/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toblis, sinäkö siellä? :( 

Vierailija
35/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten alkoholismi on erittäin paljon kasvanut ongelma. Peitellään paljon rajummin kuin miesten ongelmaa - tabua vielä. Etenkin noiden mummojen alkoholiongelmat (papathan on jo kuolleet).

Nainen alkoholisoituu lisäksi herkemmin kuin mies - kroppa ei kestä yhtä hyvin viinaa.

Vierailija
36/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elin tuollaista elämää ennen lapsia, silloinen poikaystävä jäi kotiin pelaamaan cs:ää kun mä juoksin kaikki viikonloput baareissa. Olin nuori ja meillä oli hyvä rahatilanne, mulla oli hauskaa.

Nykyään mulla on mieheni kanssa 3 lasta ja viimeksi olen ollut baarissa tammikuussa, mies joskus viime syksynä. En tajua miten vaimosi jaksaa bilettää yhä edelleen? Siinä saa olla jo aika hyvä kisakunto. Säälittää lapset.

Vierailija
37/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota, suostuta tekemään testi yhdessä - pääsette puhumaan ongelmasta.

https://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-ka…

Vie lapset hoitoon, tästä tulee riita - kovaääninen, mutta yritä saada se vastaamaan kanssasi noihin kysymyksiin. Shokkiherättelyä. Se itkee, se huutaa, se syyttää sinua, haukuu lapsenne, voi lyödä, kerjää sääliä ... ole säälimätön mutta asiallinen ja keskustele läpi  (alkoholistiäidin lapsi, joka on käynyt tämä useaan kertaan kaiken läpi).

Vierailija
38/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh onpa ärsyttävää et vaahdotaan alkoholimista. Eihän toi nainen mikään juoppo ole. Jos olis esim nuori opiskelija tai muuten perheetön ei toi olis mitään. Vaan kun on nainen ja äiti niin on alkoholisti kun tykkää bailata.

Tosin ei toi oikeen hyvä elämäntapa oo perheelliselle.

Vierailija
39/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä parisuhde tuo on?Vaimosi käyttäytyy kuin olisi sinkku ja alko-ongelmahan tuossa jo on.Teettekö perheenä mitään yhteistä viikolla ja viikonloppuisin?johan tuossa lapsillekin tulee omituinen käsitys perhe-elämästä.Nyt on vakavan keskustelun paikka.

Vierailija
40/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauanpa olet tuota lumppua katsellut ja rahojen haaskausta samoin, joten ilmeisesti asia ei ole niin häirinnyt tähän saakka. Tunnetko sinä huonoa omatuntoa omista iltamenemisistäsi? Ja vaikka et rinnastaisi teidän menemisiä ollenkaan samoihin, niin oletko sinä valmis vähentämään menojasi? Koska olette yhdessä koko perheenä? Koska olette tehneet jotain ilman viinaa tai ilman toisen syyllistämistä?

Nyt olisi varmasti hyvä miettiä ensi viikon ohjelma, eli sinä jätät ainakin 3 iltaa menemättä harrastuksiisi ja vaimo voi jättää yöriehunnan pois. Onnistuuko? Jos onnistuu, niin mitä siitä seuraa? Minkälainen on kodin yleinen ilmapiiri arkena? Viikonloppuna? Jos menemisten pois jättäminen on liian vaikeaa, niin ehkä olisi paras tehdä jotain...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi