Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon joka viikonloppuinen bilettäminen

Kyllästynyt
22.04.2017 |

Oonko vain tiukkis kun en sulata vaimoni joka viikonloppuista bilettämistä? Asiaan kuuluu siis varsin kovat humalat joka viikonloppu baarissa.. Selvää viikonloppua saa hakea varmaan viime syksyltä.?!? Selviä viikonloppuja kertyy vuodessa 4-6..
Juominen on hänellä siis ns bilejuomista, eli joka viikonloppu yökerho kutsuu. Arki hoituu ilman alkoholia, joten ei tätä voi alkoholiriippuvuudeksikaan kutsua..?Uskottomuutta ei ole kuitenkaan ollut.
Itse käyn ulkona alle kerran kuussa keskiarvolla, joten hyväksyisin siis täysin hänen kavereidensa kanssa bilettämisen jos se tapahtuisi kohtuuden ja järkevyyden rajoissa, esim 2krt/kk. En siis halua rajoittaa hänen elämäänsä..
Meillä on kaksi lasta joiden takia olen tätä jaksanut katsoa vierestä jo yli 5 vuotta, mutta nyt alkaa usko käydä loppumaan että tämä homma järkevöityisi joskus..
Riitojahan tämä jonkun verran arjessa aiheuttaa, kun aiheesta valitan.
Rahaakin palaa ihan kiitettävästi. Laskin kerran että yhdessä kuussa hänen Alkon, Taksin,yökerhojen ja yökepabbien maksamisten jälkeen rahaa oli palanut melkein 450€ (meillä on siis yhteinen tili). Ja tämä touhu on siis jatkuvaa.. Rahan tuhlaus ei minua niinkään haittaa, mutta kyllähän ne voisi johonkin järkevämpäänkin käyttää???

Kommentit (269)

Vierailija
141/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin korvaan särähtää, että rinnastetaan treenaaminen ja dokaaminen ihan sujuvasti tasa-arvoisina tekemisinä.

Niin kauan kun toiminta vie leijonanosan perheen ajasta ja ajaa aina yhteisen ajan edelle niin ainakin minulle on aika sama notkuuko puoliso baarissa vai salilla.

Ketjun tapauksessa vaimo alkaisi siis valmistautua salille hyvissä ajoin lauantaina ja palaisi sieltä maanantaiksi lähtiessään töihin? Saliharrastuksen jälkeen ihminen yleensä palaa kotiin omana itsenään, eikä vietä vielä seuraavaakin päivää poissaolevana.

Siis oleellisesti kyllä. Tarkoitin, että oleellista on perheen luota pois (henkisesti tai fyysisesti) oltu aika, ei se, mitä sillä ajalla tekee. En siis tietenkään vertaa tunnin salikäyntiä tuohon koko viikonlopun rillutteluun, tuskin kukaan muukaan. Yhtä tyhmää olisi verrata yhdellä drinkillä käymistä koko elämän lävistävään fitness-harrastukseen jossa treenataan kahdesti päivässä ja loppuaika suunnitellaan ohjelmia ja ruokavaliota.

Kyllä tekemisen sisällöllä on merkitystä. Kysy keneltä tahansa, jonka mies/vaimo käy panemassa muita tuon ajan.

Tai tässä tapauksessa on juovuksissa. Myös huumeet tekee samaa.

Tai kysy keneltä vain, jonka puoliso (äiti, isä) on vaikka pankkia ryöstämässä, raiskaamassa tms.

Ei ole sama asia, jos käy iltayöstä kuntosalilla tai ryyppäämässä tai vaikka panemassa naapuria.

No tietysti jos kokee että alkoholia käyttävä puoliso rikkoo lakia (pankin ryöstö) tai pettää luottamuksesi (panee naapuria) niin silloin joo. Muuten ei. En minä huomannut että ap:tä rassasi alkoholin käyttö sinällään, vaan siitä aiheutuvat seuraukset.

Vierailija
142/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeesti nyt. Ei kaikista paljon juovista tule alkoholisteja. Se on fakta!!!

Kannattaa miettiä. Itse olen seurannut kahden ihmisen rajanylistystä: normaalikäytöstä tulee runsasta, ja runsas vaihtuu alkoholismiin ja erittäin pahaan alkoholiongelmaan. Homman juju tai vika tai kamaluus on siinä, että käyttäjä itse ei huomaa rajan vaihtumista; läheinenkään ei sitä huomaa. Huomaa vasta sitten, kun ollaan syvällä siellä toisella puolella. Ihminen ei käytä enää viinaa, vaan viina mies ihmistä (esim. että on joka viikonloppu ns. nollattava itsensä rajulla humalalla).  Noissa kahdessa on kummassakin näin jälkeepäin ollut niin, että on vienyt noin viitisen vuotta, että olen läheisenä huomannut, että nyt on hommassa todella pahoin vikaa - ja sen huomaa vasta taaksepäin katsoen. Vuonna 2000 kaikki on muka hyvin, 2005 toinen on vankilassa alkoholin vuoksi ja ulosotossa järkyttävä summa; talo menossa pakkohuutokauppaan.

Kumpikaan noista ei ole seurustelukumppanini tai puolisoni.

Jotkut eivät muutu koskaan alkoholisteiksi, mutta osa muuttuu - osa on herkempi alkoholisoitumaan. Silti, en koskaan sietäisi omassa valitsemassani (tässä) perheessä  runsasta alkoholinkäyttöä: koen jo sen ongelmana. Koskekorvan haju hengityksessä saa minut oksentamaan. En ole absolutisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnenkohan perheesi ap? Jotenkin alkaa kuulostaa niin tutulta tuo kaikki. Tuntemassani perheessä tosin isällä on reissutyö ja nainen on jäänyt kiinni pettämisestä, mutta mies sen villasella painanut. Lasten ja vanhempien iät kuitenkin täsmäävät, samoin muut kohdat. Jos olette siis sama perhe, niin voin sanoa ap, että vaimosi on aikamoinen jakorasia.

Vierailija
144/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakota, suostuta tekemään testi yhdessä - pääsette puhumaan ongelmasta.

https://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-ka…

Vie lapset hoitoon, tästä tulee riita - kovaääninen, mutta yritä saada se vastaamaan kanssasi noihin kysymyksiin. Shokkiherättelyä. Se itkee, se huutaa, se syyttää sinua, haukuu lapsenne, voi lyödä, kerjää sääliä ... ole säälimätön mutta asiallinen ja keskustele läpi  (alkoholistiäidin lapsi, joka on käynyt tämä useaan kertaan kaiken läpi).

olipa nuo päidelinkin testit biassoituneita. eli vastaukseksi saa jonkintason addiktion kaikki muut paitsi raivoraittiit tai ne jotka juovat vain yhtä alkoholilajia. varmaan tuolla kovemman käytön päässä toimivat mutta eivät järjellisessä käytössä. esim. kysymys "juotko niin paljon kuin haluat riippumatta mitä pitää seuraavana päivänä tehdä" -> minulla oikea vastaus on kyllä juon, ei vaikuta seuraavan päivän tekemisiin. Eli oletetaan että ihminen ei voisi haluta juoda maksimissaan 2 annosta alkoholia illan aikana.  Testasin ja huomasin että kun vastasin rehellisesti minusta tuli alkoholiriippuvainen ja mielestäni se on juurikin päinvastoin . Silloin on riippuvaisuutta jos haluaa juoda enemmän mutta itsehillinnällä vielä pystyy pitää sen riippuvaisuutensa aisoissa.

Tämän vuoksi nuo testit ovat olemassa - koska ihminen ei osaa arvioida omaa käyttöään ongelmakäytöksi ennen kuin talo, maksa ja vaimo on juotu.

Eli olenko mielestäsi ongelmakäyttäjä ja en osaa arvioida käyttöäni. Käyttöni on tosiaan satunnaisen tasaisesti vuodelle ajoitettuna sellainen noin 50 alkoholiannosta. En rajoita käyttöä millään muotoa ja alkoholia on aina kaapeissa miedoista todella väkeviin. Itseasiassa 80% alkoholin käytöstä valtaosa menee puhdistusaineeksi.

En minäkään sitten varmaan ymmärtänyt koko testiä. Vastasin kysymykseen kuinka usein käytän alkoholia 2-4 kertaa kuussa mietoja viinejä, muut kohdat en koskaan. En koe käyttöäni ongelmalliseksi, voin olla milloin tahansa juomatta. On vain mukava joskus viikonloppuisin miehen kanssa juoda pullollinen punaviiniä ruoan kanssa. Sitä käyttöni nykyisin on.

Testin mukaan mulla on ongelma ja käytän 2-3 kertaa viikossa viinejä ( vastasin siis 2-4 krt kk:ssa, en käytä joka viikko enkä useita annoksia kerrallaan) ja olen muutosvastainen (koska en näe että on tarvetta muuttaa käytöstäni, työni, perheeni, ystävyysuhteeni eivät kärsi käytöstäni).

Jos olen alkoholisti, niin on kyllä absolutisteja lukuunottamatta kaikki muutkin suomalaiset..

Jos joku juo 3x viikossa esim. 10 vuotta, niin sinusta asiaan ei tule kiinnittää huomiota? Minusta se on taas asia, että käyttäjän on hyvä miettiä asiaa siltä pohjalta, että jos alkaa tuntua (testin kysymykset), että mm. ruoka/kahvipaikat alkaa valikoitua siten, että saa alkoholia, lomanviettopaikka alkaa valikoitua siten, että voi juoda; pitää selitellä itselleen (oikeuttaa) että voin nyt ottaa viikonloppunain pullollisen viiniä ruualla .... muutkin juo. Henkilö ei ole alkoholisti, mutta jotain ongelmapoikasta alkaa olla. Ja osa meistä ei kykyne olemaan muuttumatta runsaskäyttäjäksi, alkoholistiksi. Rajaa ei voi itse valita, se ei ole päätös. Se on pikkuhiljainen muutos ja sitten alkoholi alkaakin määrätä ihmistä.

Vierailija
145/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie lapset hoitoon, tästä tulee riita - kovaääninen, mutta yritä saada se vastaamaan kanssasi noihin kysymyksiin. Shokkiherättelyä. Se itkee, se huutaa, se syyttää sinua, haukuu lapsenne, voi lyödä, kerjää sääliä ... ole säälimätön mutta asiallinen ja keskustele läpi  (alkoholistiäidin lapsi, joka on käynyt tämä useaan kertaan kaiken läpi).

olipa nuo päidelinkin testit biassoituneita. eli vastaukseksi saa jonkintason addiktion kaikki muut paitsi raivoraittiit tai ne jotka juovat vain yhtä alkoholilajia. varmaan tuolla kovemman käytön päässä toimivat mutta eivät järjellisessä käytössä. esim. kysymys "juotko niin paljon kuin haluat riippumatta mitä pitää seuraavana päivänä tehdä" -> minulla oikea vastaus on kyllä juon, ei vaikuta seuraavan päivän tekemisiin. Eli oletetaan että ihminen ei voisi haluta juoda maksimissaan 2 annosta alkoholia illan aikana.  Testasin ja huomasin että kun vastasin rehellisesti minusta tuli alkoholiriippuvainen ja mielestäni se on juurikin päinvastoin . Silloin on riippuvaisuutta jos haluaa juoda enemmän mutta itsehillinnällä vielä pystyy pitää sen riippuvaisuutensa aisoissa.

Tämän vuoksi nuo testit ovat olemassa - koska ihminen ei osaa arvioida omaa käyttöään ongelmakäytöksi ennen kuin talo, maksa ja vaimo on juotu.

Eli olenko mielestäsi ongelmakäyttäjä ja en osaa arvioida käyttöäni. Käyttöni on tosiaan satunnaisen tasaisesti vuodelle ajoitettuna sellainen noin 50 alkoholiannosta. En rajoita käyttöä millään muotoa ja alkoholia on aina kaapeissa miedoista todella väkeviin. Itseasiassa 80% alkoholin käytöstä valtaosa menee puhdistusaineeksi.

En minäkään sitten varmaan ymmärtänyt koko testiä. Vastasin kysymykseen kuinka usein käytän alkoholia 2-4 kertaa kuussa mietoja viinejä, muut kohdat en koskaan. En koe käyttöäni ongelmalliseksi, voin olla milloin tahansa juomatta. On vain mukava joskus viikonloppuisin miehen kanssa juoda pullollinen punaviiniä ruoan kanssa. Sitä käyttöni nykyisin on.

Testin mukaan mulla on ongelma ja käytän 2-3 kertaa viikossa viinejä ( vastasin siis 2-4 krt kk:ssa, en käytä joka viikko enkä useita annoksia kerrallaan) ja olen muutosvastainen (koska en näe että on tarvetta muuttaa käytöstäni, työni, perheeni, ystävyysuhteeni eivät kärsi käytöstäni).

Jos olen alkoholisti, niin on kyllä absolutisteja lukuunottamatta kaikki muutkin suomalaiset..

Minustakin testin mukaan vastaaja määritellään aika herkästi alkoholiriippuvaiseksi. Vastausvaihtoehtojen "ei koskaan" ja "joskus" välillä pitäisi olla "harvoin". "Joskus" voi tarkoittaa mitä vain kerran kahdessa viikossa ja kerran kahdessa vuodessa välillä, mutta testi ei tee eroa näiden välille. Käytännössä jos juo koskaan humalahakuisesti tai alkoholin käyttö mitenkään vaikuttaa elämään, on testin mukaan vähintään lievä riippuvuus. Kuitenkin melkein kenelle hyvänsä voi käydä niin, että perjantaina pääsevät työpaikan pikkujoulut venähtämään pitkäksi, vaikka lauantaina on luvannut auttaa mummoa ikkunoiden pesussa. Kyllähän tällöin voi olo olla hutera ikkunoita pestessä ja harmittaa, että tuli hommaan lupauduttua. Jos näin käy kerran tai kaksi vuodessa, en kyllä lähtisi väittämään, että henkilöllä on alkoholiongelma.

Riippuvuus ei ole ainut alkoholiongelma. Myös se, että on huono omatunto, käyttö haittaa muuta elämää (ei voinutkaan lähteä mummolle, kun tuli ryypättyä niin rankasti pikkujoulussa vaikka ei ollut tarkoitus; tuli pantu työkaveria pikkujoulussa humalassa... ei ollut tarkoitus), käytöstä on haittaa läheisille, työlle (krapula-aamu) on jo ongelmaa. Silti ei ole vielä holisti.

Minulla on alkoholin suhteen ongelma. Olen alkoholistiperheen lapsi. En juo itse. Mutta minulla on ihan jumalatto_an suuri ongelma alkoholin suhteen.

Vierailija
146/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen tapaus. Tein lapset liian nuorena enkä kerennyt juhlia.

Nyt sitten mennään senkin edestä ja isolla vaihteella.

Vierailija
147/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne tiivistettynä:

Ap on viikot poissa perheen luota. (5 kertaa viikossa harrastaminen on perheenisälle todella paljon)

Vaimo on viikonloput poissa perheen luota. (1päivän viikosta bilettää ja 1 krapuloi)

Vaimoa ahdistaa kun kaikki vastuu on hänellä viikolla, joten hän vetää ahdistusta lievittääkseen perseitä. Ap:ta ahdistaa kun vaimo vetää viikoittain perseet.

Ratkaisu on helppo: vastuun tasaisempi jakaminen vanhempien kesken. Molemmat ovat nyt itsekkäitä, ja lapset kärsivät.

Ap sanoi hoitavansa lasten haut ja harrastuksiin viemiset. Ja kotitöitäkin tekee. Tuskin tuon äidin taakka nyt kauhea on. Harrastamista ei oikein voi verrata koko päivän sängyssä makaamiseen.
Minut herätti se kun lapset sanoi kun olin lähdössä ulos, että nyt ei huomenna sitten voida tehdä mitään kun sulla on pahaolo ja makaat koko päivän. Otin sitten hillitymmin ja vein muksut hoploppiin seuraavana päivänä.

Jokin herättäjä tosiaan auttaa huomaamaan vasta, että on ongelma. Jos ei ole addiktoitunut, voi vielä itsekin siis päättää juomistaan, niin saa itse lopetettua. Holismin puolella oma halu olla juomatta ei enää toimi - viina vie.

Serkulleni, fiksulle, varakkaalle yrittäjälle, rattijuopumus ja sen tuottama häpeä oli kimmoke mennä Minnesota hoitoon ja myöntää, että ongelmaa on nyt.

Toiselle  tutulle edes ehdollinen tuomio rattijuopumuksesta ja lapsen sosiaaliviranomaisten huomio (tukivanhemmat) ei ollut riittävä pysäys, että olisi alkanut toimia toisin. Hänestä tuli se alkoholisti, ja todella pohjalla on.

Lapset tosiaan kyllä huomaa. Haistavat. Kuulevat. Näkevät. Näkevät niiden valkeiden valheiden läpi, kun "äidillä on väsy".

Vierailija
148/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin korvaan särähtää, että rinnastetaan treenaaminen ja dokaaminen ihan sujuvasti tasa-arvoisina tekemisinä.

Niin kauan kun toiminta vie leijonanosan perheen ajasta ja ajaa aina yhteisen ajan edelle niin ainakin minulle on aika sama notkuuko puoliso baarissa vai salilla.

Ketjun tapauksessa vaimo alkaisi siis valmistautua salille hyvissä ajoin lauantaina ja palaisi sieltä maanantaiksi lähtiessään töihin? Saliharrastuksen jälkeen ihminen yleensä palaa kotiin omana itsenään, eikä vietä vielä seuraavaakin päivää poissaolevana.

Siis oleellisesti kyllä. Tarkoitin, että oleellista on perheen luota pois (henkisesti tai fyysisesti) oltu aika, ei se, mitä sillä ajalla tekee. En siis tietenkään vertaa tunnin salikäyntiä tuohon koko viikonlopun rillutteluun, tuskin kukaan muukaan. Yhtä tyhmää olisi verrata yhdellä drinkillä käymistä koko elämän lävistävään fitness-harrastukseen jossa treenataan kahdesti päivässä ja loppuaika suunnitellaan ohjelmia ja ruokavaliota.

Kyllä tekemisen sisällöllä on merkitystä. Kysy keneltä tahansa, jonka mies/vaimo käy panemassa muita tuon ajan.

Tai tässä tapauksessa on juovuksissa. Myös huumeet tekee samaa.

Tai kysy keneltä vain, jonka puoliso (äiti, isä) on vaikka pankkia ryöstämässä, raiskaamassa tms.

Ei ole sama asia, jos käy iltayöstä kuntosalilla tai ryyppäämässä tai vaikka panemassa naapuria.

No tietysti jos kokee että alkoholia käyttävä puoliso rikkoo lakia (pankin ryöstö) tai pettää luottamuksesi (panee naapuria) niin silloin joo. Muuten ei. En minä huomannut että ap:tä rassasi alkoholin käyttö sinällään, vaan siitä aiheutuvat seuraukset.

Tulkitset nyt taas tahallasi väärin. Ketjussa onkin ollut vähän vain trollaajia.

Ei alkoholia käyttävä puoliso vieraissa.

Vaan alkoholia käyttävä puoliso 35 h poissa perheestä (bilettämässä, krapulassa sängynpohjalla, laittamassa itsenään seuraavaan biletyssesssioon).

Tai puoliso ihan selvinpäin 36 h panemassa naapuria.

Puoliso 36 h palkkatöissä.

Poissaolon syyllä perheestä on merkitystä.

Vierailija
149/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on alkoholisti ja luultavasti muutenkin epäluetettava. Ei joka viikkoinen ryyppääminen ole normaalia kenellekään (vaikka suomalaiset sitä valitettavan paljon harrastavatkin).

Vierailija
150/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu, mitä sitten ikinä päätätkin tehdä. 

Mun veljen ex-vaimo harrasti samaa. Mutta, kappas, kun veljeni kertoi, että meininki loppuu ja rouva voi hankkia itselleen biletyskämpän, missä voi bilettää milloin haluaa vaikka joka päivä. 

Erosta tuli raastava ja olosuhdevelvitykset vei kuukausia ja kyllä veljen ex-vaimo siinä vaiheessa esitti niin perheenäitiä. Onneksi veljeni, kuten sinäkin nyt, kyseli apuja jo etukäteen, miten toimia. 

Hän ehti kerätä "todistusaineistoa" kuka lasten arjen oikeasti hoitaa ja miten ex-vaimolla on alkoholi-ongelma, hänellä bileet kesti pe-su. Pe töistä suoraan ja lauantaina sitten valmistautui lauantai iltaan. 

Loppu tulema oli, että veljestäni tuli lähihuoltaja, lapset asuvat viikko-viikko systeemillä, mutta siten, että äitinsä lähettää heidän veljelleni jo la aamusta, kun sopimuksen mukaan vaihdot su iltaisin. 

Vierailija
151/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo haluaa bilettää niin miten kuvittelette että vaimo siitä mihinkään muuttuu. Korkeintaan voit koittaa vaatia, että vaimo juo niin hallitusti ettei krapulaa tule aamulla ja jaksaa seuraavan päivän elää normaalia arkea perheen kanssa.

Jos joku alkaisi minua määräilemään, että et saa mennä kavereiden kanssa bilettämään/viihteelle/tanssimaan niin saisin varmasti raivokohtauksen. Tukehtuisin kotiin.

Ihan käsittämätöntä, että niin monelle yhteinen aika kavereiden kanssa tarkoittaa ryyppäämistä ja "bilettämistä" jossain seduräkälässä.

Vierailija
152/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin testin mukaan vastaaja määritellään aika herkästi alkoholiriippuvaiseksi. Vastausvaihtoehtojen "ei koskaan" ja "joskus" välillä pitäisi olla "harvoin". "Joskus" voi tarkoittaa mitä vain kerran kahdessa viikossa ja kerran kahdessa vuodessa välillä, mutta testi ei tee eroa näiden välille. Käytännössä jos juo koskaan humalahakuisesti tai alkoholin käyttö mitenkään vaikuttaa elämään, on testin mukaan vähintään lievä riippuvuus. Kuitenkin melkein kenelle hyvänsä voi käydä niin, että perjantaina pääsevät työpaikan pikkujoulut venähtämään pitkäksi, vaikka lauantaina on luvannut auttaa mummoa ikkunoiden pesussa. Kyllähän tällöin voi olo olla hutera ikkunoita pestessä ja harmittaa, että tuli hommaan lupauduttua. Jos näin käy kerran tai kaksi vuodessa, en kyllä lähtisi väittämään, että henkilöllä on alkoholiongelma.

Vähintään harmittaa se, että tuli juotua 1000 kcal ja vedettyä vielä burgeri yönälkään. Seuraavana päivänä mieluummin mässyttäisi sohvalla, eikä rankka treeni ole edes järkevää, vaikka ei olisi varsinaisesti krapulassa. Yövalvominen pistää jo elimistön sekaisin.

Mutta onko tämä nyt sama asia, kuin että missaa koko perhe-elämän kivat puolet?

Ei ole sama asia. Onhan ap:n tilanne aivan eri kuin viestissäni kuvaamani esimerkki. En ottanut viestissäni kantaa aloitukseen. Ap:n vaimo juo joka viikko selkeästi yli riskirajan, minä puhuin kerran tai kaksi vuodessa tapahtuvasta humalahakuisesta tai humalaan lipsahtaneesta juomisesta.

Vierailija
153/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaahan se eukkos sieltä baarista hakee..

Vierailija
154/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo haluaa bilettää niin miten kuvittelette että vaimo siitä mihinkään muuttuu. Korkeintaan voit koittaa vaatia, että vaimo juo niin hallitusti ettei krapulaa tule aamulla ja jaksaa seuraavan päivän elää normaalia arkea perheen kanssa.

Jos joku alkaisi minua määräilemään, että et saa mennä kavereiden kanssa bilettämään/viihteelle/tanssimaan niin saisin varmasti raivokohtauksen. Tukehtuisin kotiin.

Ihan käsittämätöntä, että niin monelle yhteinen aika kavereiden kanssa tarkoittaa ryyppäämistä ja "bilettämistä" jossain seduräkälässä.

Hauskanpitoa, tanssimista, iloista keskustelua, bändejä, pientä flirttiä. Ja kyllä tähän tarvitaan sitä alkoholia. Itsellä menee kuusi annosta illassa. Onko se paljon? Koitan vähentää max viiteen. Juon yleensä lonkeroa ja eikös ne oo 400ml yks annos baarissa. Tai sitten olutta, ne taitaa olla isompia?

Vierailija
155/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikes kirjoitti:

Munaahan se eukkos sieltä baarista hakee..

Missä vaiheessa se panee jos yöksi tulee kotiin? Tuleeko ap vaimosi yöksi kotiin?

Vierailija
156/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskanpitoa, tanssimista, iloista keskustelua, bändejä, pientä flirttiä. Ja kyllä tähän tarvitaan sitä alkoholia. Itsellä menee kuusi annosta illassa. Onko se paljon? Koitan vähentää max viiteen. Juon yleensä lonkeroa ja eikös ne oo 400ml yks annos baarissa. Tai sitten olutta, ne taitaa olla isompia?

Kuusi annosta illassa on naiselle paljon. Erityisen paljon se on, jos tuo kulutus on jokaviikkoista. En ole itsekään absolutisti, mutta pidän melko huolestuttavana jo sitä, jos siihen hauskanpitoon ja ystävien kanssa seurusteluun oikeasti tarvitaan aina alkoholia.

Vierailija
157/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi annosta illassa on naiselle paljon. Erityisen paljon se on, jos tuo kulutus on jokaviikkoista. En ole itsekään absolutisti, mutta pidän melko huolestuttavana jo sitä, jos siihen hauskanpitoon ja ystävien kanssa seurusteluun oikeasti tarvitaan aina alkoholia.

Tämän lisäksi juon vielä joka ilta kotona pari annosta että saan nukuttua. Ja sen vuoksi että olo on levoton jos en saa vähintään yhtä annosta illalla.

Vierailija
158/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millon sen perheen kanssa ollaan yhdessä, jos viikonloppu menee kavereiden kanssa ( lauantai valmistautumista, etkoilua, baaria , yökerhoa ) ja sunnuntai krapulaa. Kummat on tärkeämpiä kaverit vai perhe (pienet lapset ). Minusta vastaus perheellsenä on itsestään selvä. Kaveriaika jää vähemmälle ja se on vain hyväksyttävä.

Vierailija
159/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu, mitä sitten ikinä päätätkin tehdä. 

Mun veljen ex-vaimo harrasti samaa. Mutta, kappas, kun veljeni kertoi, että meininki loppuu ja rouva voi hankkia itselleen biletyskämpän, missä voi bilettää milloin haluaa vaikka joka päivä. 

Erosta tuli raastava ja olosuhdevelvitykset vei kuukausia ja kyllä veljen ex-vaimo siinä vaiheessa esitti niin perheenäitiä. Onneksi veljeni, kuten sinäkin nyt, kyseli apuja jo etukäteen, miten toimia. 

Hän ehti kerätä "todistusaineistoa" kuka lasten arjen oikeasti hoitaa ja miten ex-vaimolla on alkoholi-ongelma, hänellä bileet kesti pe-su. Pe töistä suoraan ja lauantaina sitten valmistautui lauantai iltaan. 

Loppu tulema oli, että veljestäni tuli lähihuoltaja, lapset asuvat viikko-viikko systeemillä, mutta siten, että äitinsä lähettää heidän veljelleni jo la aamusta, kun sopimuksen mukaan vaihdot su iltaisin. 

Tämä on totta. Naisen alkoholismi tai runsaskäyttö on edelleen tabu. Miehestä uskotaan herkemmin. Nainen on vahvoilla lapsenhuoltoasioissa. Silti tilastot ja useat tutkimukset kertovat, että 2000-l yksi ongelmista on, että naiset ryyppää aika rankasti - alkoholismi% kasvaneet, vaikka toki miehet johtaa yhä. Ongelmaa silti peitellään vielä enemmän kuin isän alkoholismia (tabu).  Lapsien ei tosiaankaan pidä joutua alkoholistivanhemman hoitoon - oli se kumpi tahansa vanhemmista.

Vierailija
160/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiongelmainen vähättelee juomistaan. ;-)

Yksi pullo lonkeroa/olutta/siideriä 330 ml on yksi annos, normaali% juoma, ei vahva olut.

4 cl vahvoja viinoja yksi annos (normaalidrinkissä 1 alkoholiannos).

Viiniä (miedot alkoholijuomat viinit ym. ) 12 cl yksi annos. Väkevät viinit ym.  8 cl. Viinat 4 cl.  Pullo viiniä tai kuohuviiniä on noin 6.5 annosta (750 ml pullo sen normipullo).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi