Millä ruoalla meikkivoiteen voisi korvata?
Mikä olisi hyvä ruoka-aineista tehtävä sekoitus meikki- tai peitevoiteen korvikkeeksi?
Kommentit (72)
Maustamaton jugurtti ja siihen sopiva sävy tomaatipyreellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi elämäni kevät. Kaupat ovat pullollaan hyviä meikkivoiteita ja sävyttäviä bb-voiteita.
Mikä vika niissä on?
Joo, aivan täysin hyviä meikkejä. Ehkä silmäpuolisesti kyllä. Lyijyä, elohopeaa...
http://www.kauneusjaterveys.fi/kauneus-tyyli/meikki/kosmetiikasta-loyde…
Kookosöljy, ruokasooda, perunajauho + teatreeta tippa = dödö
Miksi haluat peittää tummat silmänaluset? Ne ovat luonnolliset. Ihminen ei näytä luonnossa siltä, miltä näyttää meikkauksen ja photoshoppauksen jälkeen. Jos et halua myrkkyjä iholle, niin luonnollinen ulkonäkö on sulle varmaan ihan ok, kun ei luonnonkosmetiikkakaan kelpaa?
Wasabitahnalla, Naga Morich-survoksella. Tuorehiivasta ja piimästä tehdyllä tahdaksella. Omalla oksennuksella...
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikka ei kelpaa?
En halua käyttää mitään, mistä en 100 %:sesti tiedä, mitä se sisältää. Tämän vuoksi on parempi tehdä itse.
Hmmm.... miten ois kookosöljy, perunajauho tai tomusokeri, kaakaojauhe ja joku vartalo tai kasvorasva? Vaikka perusvoide? Jos siis saa olla ollenkaan kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden juominen kirkastaa ihoa.
niin, tiedän. Mutta se ei korvaa meikkivoidetta. Ja en ikävä kyllä muista litkiä niin paljoa vettä. Esim. silmänalusia ei saa mitenkään muuten ihonvärisiksi kuin peittämällä.
Kaipaisin myös deodorantin/tuoksun ruokaperäisesti valmistettavia korvikkeita. Muut tarvittavat korvikkeet olen jo löytänyt.
Muistat meikata mutta et juoda? Ihan mielenkiintoinen valinta tulevalle äidille elää pienessä nestehukassa koko ajan.
Tyrnimarjajauhe. Voi kyl olla vähän oranssi sävy...
Mutta parhain varmaan että et käytä ollenkaan meikkivoidetta? Veikkaan nimittäin että mistään et saa hyvää meikkivoiteen korviketta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua käyttää mitään, mistä en 100 %:sesti tiedä, mitä se sisältää. Tämän vuoksi on parempi tehdä itse.
Ala sitten perustaa itsellesi omaa kasvimaata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat peittää tummat silmänaluset? Ne ovat luonnolliset. Ihminen ei näytä luonnossa siltä, miltä näyttää meikkauksen ja photoshoppauksen jälkeen. Jos et halua myrkkyjä iholle, niin luonnollinen ulkonäkö on sulle varmaan ihan ok, kun ei luonnonkosmetiikkakaan kelpaa?
Toki niin teenkin, jos en löydä korviketta siihen. Jotkut kommentoivat, että näytän väsyneeltä. Ja tietysti juhlissa ym. hieman epämiellyttävää olla sellaisena. Huulten ja silmien meikit sinänsä on helppo korvata, tuo meikki-/peitevoiden vähän vaikeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sitten perustaa itsellesi omaa kasvimaata.
hmmm, on jo. :)
Mitenkäs ihan puhtaat mineraalimeikit, joissa ei ole mitään ylimääräistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden juominen kirkastaa ihoa.
niin, tiedän. Mutta se ei korvaa meikkivoidetta. Ja en ikävä kyllä muista litkiä niin paljoa vettä. Esim. silmänalusia ei saa mitenkään muuten ihonvärisiksi kuin peittämällä.
Kaipaisin myös deodorantin/tuoksun ruokaperäisesti valmistettavia korvikkeita. Muut tarvittavat korvikkeet olen jo löytänyt.
Muistat meikata mutta et juoda? Ihan mielenkiintoinen valinta tulevalle äidille elää pienessä nestehukassa koko ajan.
Olipa siinä yksinkertaistus. Naurattaa nämä jotkut kommentit. "En muista litkiä niin paljon vettä" = automaattisesti pieni nestehukka. :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä laitat kulmiin?
En oikeastaan tarvi mitään kulmiin, ovat luonnostaan tummat. Mutta raakakaakaojauhe (tumma) + pieni vesitilkka -> sekoitus ja levitys käy kyllä niihin, jos haluaa täydentää.
Perunajauhoja kainaloihin tukkimaan huokoset ja raaka peruna puoliksi, sillä töpsötät naamalta pois kiillon, toimii meikin pohjana.
Tai kysymammalta.blogspot.fi ja Tee Itse Meikkivoiteet. Oli seikkaperäistä ja mielestäni hankalaa mutta omapa on asiasi.
Mämmillä? BB-mämmivoide...