Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teidän P-ALAT -arvo yleensä on? (maksa-arvo)

Vierailija
22.04.2017 |

Paljonko yleensä? Sukupuolesi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-48. M43 Ollut aina noin.

Vierailija
42/47 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 81, mutta sitten lopetin alkoholin, niin arvo on ollut 49. Mulla on vyötärölihavuutta ja paljon erilaisia lääkityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat-arvo 3. Mies 30v. En käytä alkoholia enkä ole ylipainoinen. Lääkkeitä en käytä enkä ole koskaan käyttänyt kipulääkkeitä. 

Syön mitä syön mutta paino ei nouse. En harrasta liikuntaa. 

Miksi miehillä alat arvon enimmäismäärä on suurempi kuin naisilla? Koska miehet juovat enemmän? 

Oletko raivoraitis joka haukkuu ja paheksuu muiden juomista? Kävikö mielessä, että fysiologiset eroavaisuudet määrittelevät rajoja, muitakin kuin alat arvoa?

Vierailija
44/47 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diabetes ja ALAT on 20. Ei ole rasvamaksaa.

Vierailija
45/47 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni nuissa arvoissa on yksilöllisiä eroja. Edesmennyt isäni oli alkoholisti/sekakäyttäjä silti maksa-arvot aina mintissä vaikka ei selvää päivää nähnyt moneen vuoteen.

Itselläni ollut arvot aina koholla. Parikymppisenä kun biletettiin viikonloput, silloinkin oli jo koholla, lääkäri käski olla kiltisti kuukauden, alashan ne heti tuli.

Nykyään tissuttelua harrastan(2-3 kertaa viikko), liikuntaakin on viikoittain. Nyt ikää 36v, pituutta 180cm ja paino 87kg joten ylipainoa löytyy joskin vähän vyötäröllä.

Viimeksi olen käynyt 2 vuotta sitten ALAT oli 100. En oo tuosta huolestunut, puhutaan vielä lievästä ylityksestä. Nyt kun olen saanu painoa alas 3 kg ajattelin mennä labraan katsomaan miltä nyt näyttää.

Vierailija
46/47 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut koholla vuosia 45-56 ja lääkärin mukaan johtuu lääkityksestä. Ei ole rasvamaksaa, se on äskettäin ultrattu eli puhtaasti lääkityksen takia noussut. 

Parikymppisenä minulla oli maksatulehdus tms. eli oli kovasti kipuja ja menin lääkäriin, maksa-arvot olivat satoja ja e-pillerit vaihdettiin toisiin ja maksa-arvot tulivat normaaleiksi.

Juuri äsken otettiin arvot ja alat oli 56. Gt oli 18 eli normaali, en ole alkoholia käyttänyt kuin viimeksi uutenavuotena.

Vierailija
47/47 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi taisi olla 52. Olen reippaasti ylipainoinen, mikä vaikuttaa asiaan. Alkoholia käytän 2-3 kertaa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi