Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei välitä lainkaan ehkäisystä

Äääääääh
22.04.2017 |

Voi perse. Vihaan itseäni.

Olemme miehen kanssa tapailleet/seurustelleet vuoden. Minä olen se sitoutumiskammoinen joka haluaa mennä päivä kerrallaan, mies on varma että haluaa juuri minut..

No anyway, söin puoli vuotta pillereitä ja lopetin ne koska eivät sopineet minulle lainkaan.. Nyt olen ollut 2kk selibaatissa ja olen suoraan miehelle sanonut, että en halua seksiä kun ei ehkäisyä ole käytössä, että voi mennä hakemaan jostain muualta. Mutta kun hän ei halua.

Ongelma on, että en tiedä mitä ehkäisyä uskallan kokeilla enää - pitäisi soittaa ehkäisyneuvolaan mutta en vain ole ehtinyt (aamut koulussa, illat töissä).. Kondomi ei vaan toimi meillä, mies ei sitä halua käyttää koska seksi tuntuu epämiellyttävälle ja sitä rataa..

Minua ärsyttää suunnattomasti, kun mies ei halua lapsia mutta silti vetää paljaaltaan.. En ole normaalisti antanut, mutta nyt josain ihme panetuksissa homma vain eteni toiseen ja tämä on lopputulos, kävin äsken hakemassa jälkiehkäisypillerin. Mies ei lauennut sisään vaan veti pois ennen laukemista, mutta kyllä minulla yhdynnän jälkeen on todella epävarma olo että tuliko sisään jotain vai ei, vaikka mies väittää että tuntee kyllä missä vaiheessa sieltä jotain tulee.

Tiedän että mies välittää minusta, mutta toisaalta tuntuu ettei välitä laisinkaan. Varsinkaan tässä ehkäisyjutussa kun paljaaltaan olisi valmis panemaan, eikä tajua seurauksia. Vai olenko liian varovainen? En halua tähän elämäntilanteeseen lapsia, enkä jaksa koko ajan elää pelossa olenko raskaana vai en.. Miehen elämäntilanne on myös sellainen että lapsia ei vaan voi tulla kuvioon, miksi hän ottaa riskin?

Ei ymmärrä että se vahinko voi oikeasti käydä, sanoo vaan että "et sä nyt mitään raskaaksi tule" eikä ota asiaa myöhemmin esille, vaikka selkeästi olen sanonut että minua pelottaa ja seksin jälkeen jäi paha maku suuhun, koska tuntuu että koko homma on minun vastuulla.

Huoh mikä purkautuminen.. Alkaa ärsyttää mies, kun ei osaa ajatella asiaa minun näkökulmasta lainkaan. Enää en kyllä anna, ärsyttää kun ehkäisy on minun vastuullani, enkä oikein tiedä mikä ehkäisy minulle sopii.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIrjoituksesi mukaan teistä ei kumpikaan välitä ehkäisystä...

Vierailija
2/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että raskaustesti näyttää plussaa ja katso, miten reagoi. Niin saat voimaa päätöksellesi. Muutaman viikon päästä voit todeta, että ei näytä enää plussaa, kenties viallinen testi.

Hormonaalinen ehkäisy ei kyllä oikeasti ole mikään pikkujuttu, toisin kuin monet nykyään kuvittelevat. Yllä olevan tekstin pohjalta sanoisin, että jätä se sika. Esim. minua ei koskaan ole pakotettu ottamaan hormonaalista ehkäisyä, koska se vaikuttaa minuun kokonaisvaltaisesti. Kondomi ei vaikuta kehenkään kokonaisvaltaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa kantaa vastuuta ehkäisystä niin ei tule kantamaan lapsistakaan. Yksin tulet olemaan lasten kanssa, parisuhteessa tai ei. Itse en katselisi tuollaista selkärangatonta miesvauvaa, mutta sinähän siinä parisuhteessa olet enkä minä.

Vierailija
4/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin antaa sulle mun tekemän positiivisen raskaustestin. Vilautat sitä miehelle ja katso mitä tuumaa. Myöhemminhän voit sanoa, että keskenmeno tuli.

Vierailija
5/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio.

Vierailija
6/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kuparikierukka? Ehkäisytietokone? Pessaari?

T.neuvolatäti

Vierailija
7/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ota ehkäisykapselia, helppo tapa ehkäistä. Omalla tyttärellä on jo toinen kapseli menossa.

Opiskelu on hänelläkin kesken ja pillerit eivät sopineet.

Lisäksi on vaihtoehto ottaa kierukka. Ymmärrän kyllä miestä, kukapa haluaa panna kumirukkasen kanssa jos paljaallakin saa.

Naisena itsekin tykkään että pannaan paljaalla.

Vierailija
8/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muut seksimuodot, esim anaali, oraali, petting?

Vierailija
9/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vaan jankutat kuinka suuresti välität ehkäistystä mutta asialle ei tee mitään. Eli te molemmat olette kuin kaski marjaa tässä tapauksessa. Jos olisit hoitanut asian ja tullut tänne purkamaan kuinka miehesi on paska..asia olisi toinen.

No, miksette molemmat käy neuvolassa ja hanki teille sopivaa ehkäisyä? Kuka estää? Vai sinun ongelma on se, että joudut pyytämään miehestäsi käymään neuvolassa?

Vierailija
10/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tyypiltä joka antaa elämän yllättää. 

Tai sitten tietoisesti yrittää saattaa sut tiineeksi ja sinetöidä teidät pariksi sillä. Näinhän niitä sitoutumiskammoisia shokkiparannetaan.

Onko parisuhde, tai miksi sitä kutsutkaan, sellainen johon haluat panostaa pitemmällä aikavälillä?

11/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään kondomista. Rutistaa niin mukavasti. Hoida sinä itse se ehkäisy. Kyllä sen pitäisi riittää. Ei siitä edes tarvitse miehelle kertoa.

Vierailija
12/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehkäisee, joka ei halua lapsia.

Vierailija
13/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ns. parempi elämäntilanne lapseen kun miehellä.. Mies sanoo että kyllä kiroaisi jos olisin raskaana, mutta tietää etten ole. Joskus höpötti että "kyllä ymmärtää kun ahdistaa, mut ei vaan nyt tulla raskaaksi".. Ihan kun se olisi mun päätettävissä..

Ja tottakai tiedostan että olen myös vastuuton idiootti, enhän muuten itseeni olisikaan ärsyyntynyt.

Onkohan tuo ehkäisytietokone luotettava? Eihän sekään ns. ehkäise mitään, kertoo vaan milloin ei todennäköisesti tule raskaaksi..

Terveisin AP

Vierailija
14/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaargh kirjoitti:

No mulla ns. parempi elämäntilanne lapseen kun miehellä.. Mies sanoo että kyllä kiroaisi jos olisin raskaana, mutta tietää etten ole. Joskus höpötti että "kyllä ymmärtää kun ahdistaa, mut ei vaan nyt tulla raskaaksi".. Ihan kun se olisi mun päätettävissä..

Ja tottakai tiedostan että olen myös vastuuton idiootti, enhän muuten itseeni olisikaan ärsyyntynyt.

Onkohan tuo ehkäisytietokone luotettava? Eihän sekään ns. ehkäise mitään, kertoo vaan milloin ei todennäköisesti tule raskaaksi..

Terveisin AP

Ei todellakaan ole luotettava. Mikään ehkäisy ei ole 100%. Hormonaalinen ehkäisy ja vasektomia "varmimmat" ehkäisytavat, eli siis niiden ehkäisyprosentti on suurin verrattuna muihin. Voit kokeilla kuparikierukkaa tai extra safe-kondomeja käyttöön.

En ole koskaan ymmärtänyt kondomista valitusta. Minusta se tuntuu ihan samalta oli kumi tai ei. Mielummin siis ehkäisen raskautta, että sukupuolitauteja samalla. Huomioi, että olet antanut miehelle luvan panna muita, joten hän voi kantaa ties mitä tauteja.

Vierailija
15/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet(harvat?) ovat jotenkin siinä mielessä häiriintyneitä,että eivät niin välitä tuleeko se nainen raskaaksi vai ei,ainahan voi tehdä abortin heidän mielestä.Jotkut ovat niin häiriintyneitä,että voivat tehdä lapsen useamman naisen kanssa,narsistit ja psykopaatit ja antavat sitten näiden naisten hoitaa ne lapset itse.Mukavahan se on olla sitten mamma joukon jatkona miehen haaremissa.

Vierailija
16/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai muut seksimuodot, esim anaali, oraali, petting?

Nimenomaan tuossa järjestyksessä.

Vierailija
17/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama ongelma suhteen alussa, välinpitämättömyys näkyy kyllä muissakin asioissa ja seksikään ei miestäni oikein innosta. Miehet yleisesti tuntuu olevan todella välinpitämättömiä ehkäisyn suhteen. Itse sain migreenin riesakseni hormonaalisesta ehkäisystä, mutta mieheni on sanonut, että jos seksiä olisi aina kumin kanssa, häntä ei huvittaisi senkään vertaa kuin nyt. Kuparikierukka pelottaa kun ilman pillereitä vuotoni oli tosi runsasta, ja kuparikierukka voi lisätä sitä entisestään.

Itselleni on käynyt valitettavasti pari virhearviota, mutta miehet olisi tekemässä niitä mun kokemuksen mukaan AINA ja ihan tietoisesti/tahallaan, myös ne kiltin oloiset vinkuu viime hetkellä kondomin käytöstä vaikka se olisi kätösessä odottamassa avaamista. Kun ei kumi tunnu niin kivalta niin voitaisko ilman sillai vähän vaan... Samoin tautien suhteen ollaan huolettomia.

Kysyy että mites ehkäisy kun mies on jo viittä vaille tunkemassa sisällesi, niin ollaan vaan ihan silmät pyöreinä että etkö syö pillereitä mukamas? Ja eivät monesti edes kanna kumeja mukanaan, itselleni oli aina edes jotain. Naurattaa kun lukee välillä keskusteluja kaameista naisista, jotka huijaa miehiä isäksi.

Yksi kerta jäi oikeasti vituttamaan, soimaan itseäni vieläkin aina kun palaa mieleen...Tapasin sinkkuaikoina seksin merkeissä yhtä miestä, joka tuli luokseni käymään ja käynnin ohjelma oli kyllä tiedossa. Esileikin jälkeen juteltiin ja ei ollut kuulemma kumeja mukana vaikka tiesi että haluan niitä käyttää ja yleensä käytettiin aina. Mulla oli kumeja pari isompaa jäänyt laatikoihin, mutta tää mies oli aika minimuna. Ihan päinvastaista kokoluokkaa. Juteltiin taudeista ja jossain mielenhäiriössä suostuin kuitenkin seksiin vaikka käyttökelpoisia kumeja ei ollut. Noin 30 sekunnin päästä laukeaa ja lähtee, kattaen minut wtf fiiliksillä yksin kotiin. Siihen asti kumin kanssa oli ollut ihan ok kesto, johon ehdin mukaan kun saan melko nopeasti yleensä. Parin tunnin päästä tulee viesti "Miten hei ehkäisy?!?!". Olin maininnut ohimennen joskus että syön pillereitä, mutta tää puolen minuutin sankari ei ollut edes muistanut sitä ja oli jotenkin täysin välinpitämätön sekä tautien että RASKAUDEN suhteen. Myöhemmin, kun olin käynyt testeissä, pystyi vähän nauramaankin tälle jutulle. Enemmän kyllä itketti, kun olin niin hölmö.

Jos vielä joskus sinkkuunnun, pitää ottaa ehdoton asenne sekä ehkäisyyn että vinkumiseen. Ja kyllä, rimaa pitäisi myös kohottaa sieltä maanrajasta reilusti ylemmäs vaikka elääkin jatkuvassa puutteessa. Sillä ne vinkujat on niitä samoja jotka ei käy testeissäkään, ellei heppi muutu vihreäksi ja syyläiseksi. Jos saisi seksin pois mielestä jollain konstilla, sinkkuna olisi huomattavasti helpompi elää. Ja suhteessakin.

Vierailija
18/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut minipillereitä.  Niillä voi olla vähemmän haittavaikutuksia.  Muistat vain todella säännöllisesti ottaa.  Nyt tilaa aika sieltä ehkäisyneuvolasta ja mene keskustelemaan sinne heti.  Mitä haittavaikutuksia sinulle tuli pillereistä ja mitä pillereitä käytit?  Täällä on paljon asiantuntijoita.

Vierailija
19/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako minipillerit hiustenlähtöä?

Vierailija
20/37 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa vihaan valehtelua. Mutta tässä tilanteessa en nyt oikein näe muuta vaihtoehtoa kuin että ap sanoo miehelle, että kuukautiset on pari päivää myöhässä. Ja että ne on aina säännölliset, niin on varmaan nyt sitten raskaana. Katsoo miten mies reagoi. Jos mies sössöttää yhä että "et sä mitään raskaana ole", niin ap "tekee yksin kotona ollessaan raskaustestin", ja sanoo, että plussa tuli. Ja katsoo miten mies reagoi. Jos mies ilmoittaa, että abortti on tehtävä, niin miehen lapsellisuus ja itsekkyys paljastuu siinä. Jos taas mies ilahtuu, niin paljastuu se, että oikeasti mies haluaakin lapsen. Ja ihan oikeastihan moni raskauksista päättyy jo ensimmäisellä viikolla, eli että herkällä testillä ehtii plussata, mutta sitten se menee hyvin varhaisesti kesken. Niin ap vetoaa sitten vain tähän, plussa tuli, mutta ei enää tule plussaa uudessa testissä viikon päästä, niin testi oli varmaan rikki tai sitten se meni kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä