Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iittalan huono laatu?

Vierailija
22.04.2017 |

Miten teillä kestää Iittalan lasitavarat?

En uskalla enää ostaa, kun lasilautaset olivat jo vuoden jälkeen täysin naarmuilla normaalista kahden hengen talouden käytössä.

Samoin laseihin on tullut säröjä reunoihin. Enkä jaksa enää edes reklamoida, kun kaikki ovat hajonneet.

Haluaisi suosia suomalaista merkkiä, mutta ei tällaista kertakäyttötavaraa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein reklamaation Taika mukeista. Lasitus kulunut ja kuvio harmaantunut mattapintaiseksi. Sain tietää, että kuppi on vm -09, eikä enää minkään takuun piirissä.

Aloin tutkia muitakin Taika astioitani. Olen ostanut niitä vuosien varrella lisää.

Tulin siihen tulokseen, että lasitus kestää hyvänä n. 5 vuotta! Tiedän näes nyt, että astian pohjan numero kertoo valmistusvuoden.

Meillä ei näitä ole käytetty edes mikrossa ja olemme aikuistalous.

Iittalalla taitaa olla iso ongelma edessäpäin!

Vierailija
22/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo Iittalan Taika-mukit painavia, siis ei ihme että rikkoontuvat. Olin niin tottunut niiden painoon, mutta kun otin käyttöön Wedgwoodin Cornucopian kahvikupit, huomasin posliinin eron. Kun Wedgwoodin lautanen osuu tiskialtaan reunaan, kuuluu soitannollinen ääni. Iittalan mukit taas ovat tiiliskivimäisiä.

Mulla kokemusta taika-sarjasta että tuntuu tosiaan jämäköiltä ja kestäviltä, mutta todellisuudessa hajoaa herkästi pienimmästäkin rasituksesta. Tärähdyksestä, paineesta tai lämmön vaihtelusta.

En osta enää ikinä. Rahoille vastinetta 2.5/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijA110 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo Iittalan Taika-mukit painavia, siis ei ihme että rikkoontuvat. Olin niin tottunut niiden painoon, mutta kun otin käyttöön Wedgwoodin Cornucopian kahvikupit, huomasin posliinin eron. Kun Wedgwoodin lautanen osuu tiskialtaan reunaan, kuuluu soitannollinen ääni. Iittalan mukit taas ovat tiiliskivimäisiä.

Mulla kokemusta taika-sarjasta että tuntuu tosiaan jämäköiltä ja kestäviltä, mutta todellisuudessa hajoaa herkästi pienimmästäkin rasituksesta. Tärähdyksestä, paineesta tai lämmön vaihtelusta.

En osta enää ikinä. Rahoille vastinetta 2.5/5

Mun Taika -lautaset taas tuntuu tosi ohuilta. Ei uskalla käytää, koska pelkään, että ne hajoaa.

Vierailija
24/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kysyit, tosi monessa Koko-sarjan lautasessani on säröjä reunassa. Essence-olutlasi hajosi pesukoneessa. Onneksi en maksanut astiastosta, ja pidän Essencestä ihan vain siksi koska se on kaunis sarja, mutta ei ole kyllä kovin kestävää tavaraa. 

Vierailija
25/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasin vanhat Arabian astiat vuodelta 1988 uusilla, kun alkoivat olla hieman kulahtaneita.

Taika-sarjan astioiden lasitus kesti noin kolme vuotta.

Sitten hankin Rosenthalin astioita, mutta ne hajosivat pelkästä katseesta.  Näistä jäljellä on teepannu, kermanekka, viisi salaattilautasta, yksi iso lautanen ja kolme keittolautasta.

Nykyiset astiat ovat Ikeasta.

Ei paljon naurata, mutta en laita rahojani enää kalliisiin melkein kertakäyttöastioihin.

Vierailija
26/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä made in Finland. Sontaa kaikki.

Tuo Fiskarsin perus veitsenteroitin, ei tapahdu enään yhtään mitään, kun käytetään. Pilasivat senkin idiootit.

Ikea ok. Mutta hiton paksuja kaikki ruokailuvälineet.

Vierailija
27/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, 20-15 vuotta sitten ostetut kestävät hyvin, uudempia ei olekaan.  No tekisi mieli päivittää sininen Teema , mutta ehken päivitäkään jos laatu on huonoa.

Vierailija
28/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made in Finland on vielä hyvää, mutta kun nykyisin kaikki on vain Desing from Finland (ja made in jostain kaukaa...)

Vierailija
29/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suosittelette Iittalan tilalle? Ikea? Pentik? Villeroy&Boch? Valmistaako mikään enää kestäviä?

Pentikin laustasten lasitus on huomattavasti parempi kuin Teeman/Artican lautasten, jotka ovat muutaman vuoden käytön jälkeen kuluneet.

Vierailija
30/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Made in Finland on vielä hyvää, mutta kun nykyisin kaikki on vain Desing from Finland (ja made in jostain kaukaa...)

Pentik tekee keramiikkansa Posiolla.

https://www.pentik.com/fi/meista/keramiikkatehdas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän