Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu paksunilkkaisuus ja -pohkeisuus?

Vierailija
22.04.2017 |

Olen pitänyt itseäni ihan hoikkana, mutta läheskään kaikki villasukkaohjein tehdyt pitkävartisemmat sukat eivät mahdu jalkoihini, tosin kyllä käsialakin on melko tiukka mutta olen jäänyt pohtimaan että mistähän erot johtuvat? Eihän nilkassa mitään lihaksiakaan oikein ole.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö liikunnalla kaventamaan jalkojaan? Tuli mieleen kun kävelen usein ja pitkiä lenkkejä että tuo ei ole ainakaan edesauttanut kapeutta.

Vierailija
2/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennejuttu. 

Voihan hyvin hoikalla ihmisellä olla esim. lyhyt ja paksu kaula jne. 

80-luvulla vaikutti malli nimeltä Leena Sarvi. Vieläkin joissain muotikuvioissa mukana. Hänellä on huomiota herättävän paksut nilkat, muuten mallimitoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneissä tulevat nämä rakenneasiat.

Vierailija
4/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyy isän äidiltä. Siskoni kanssa ollaan paksujalkaisia ja mummikin oli.

Vierailija
5/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kerääntyy nestettä jalkoihin. Tai voi olla lihaksikkaat pohkeet. Juo vihreää teetä, se poistaa nestettä.

Vierailija
6/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohkeet ainakin vahvistuvat kovalla treenillä ja ovat monilla hoikilla tosi muhkean lihaksikkaat=paksut.

Vierailija
7/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt mullekaan kovin hyvin geenilotossa, mun kädet on kuin tikut ja jalat kuin tukit (paksut pohkeet ja nilkat). Ja tolle ei voi mitään, nuorena ja alipainosena oli jo toi ongelma.

Vierailija
8/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nilkassa muuten lihaksiakin on.

Mun phkeet on paksut kahdesta syystä. Ensimmmäinen on geneettinen ja toinen on nuoresta asti harrastettu maastokävely (paljon ylämäkiä). Mun nilkat eikuitenkaan ole paksut, paitsi jos on ollut tulehdus joko noveleddä tai imusuonistossa.

Vierailija
9/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noveleddä =nivelessä

Vierailija
10/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisella pitäisi olla rimppakintut? Terveellä nuorella suomalaisella naisella on voimaa pohkeissa ja reisissä. Se on seksikästä, vaikka valokuvamallit olisivatkin toisenlaisia. 

Vierailija
11/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä. Mulla on lapsesta saakka ollut vahvat ja lihaksikkaat jalat ja vaikka ne ei ole niin nätit ja sirot kuin muilla, tykkään niistä! Niillä jaksaa tehdä vaikka mitä, suojaavat niveliä (monella tulee esim polvet kipeäksi heikkojen lihasten takia) jne.

Lihas voi olla myös pitkänmuotoinen tai lyhyt. Pohjelihas voi yltää paljon lähemmäs nilkkaa kuin muilla ja jalka näyttää paksulta. Sama käsivarressa, joidenkin hauis on hyvin lyhyt ja "pallomainen", toisilla se on pitkä.

Jos ei halua lisää massaa jalkoihin niin välttää isoilla painoilla lihasten treenaamista ja harrastaa vaikka juoksua ja joogaa/balettia. Juoksijan keho on semmoinen kuivakka jos oikein kunnolla treenaa ja huippumaratonareilla on ihan olemattoman kapoiset jalat - lihasmassasta on vaan haittaa. Jooga ja baletti venyttävät lihaksia ja antavat voimaa ilman massaa. Joogit ja tanssivat ovat yleensä vahvoja, mutta raajat "pitkiä" eivätkä lihaksikkaita.

Vierailija
12/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennejuttu. 

Voihan hyvin hoikalla ihmisellä olla esim. lyhyt ja paksu kaula jne. 

80-luvulla vaikutti malli nimeltä Leena Sarvi. Vieläkin joissain muotikuvioissa mukana. Hänellä on huomiota herättävän paksut nilkat, muuten mallimitoissa. 

Ooh? Leena on mielestäni niin ihanan kaunis. Nyt tykkään hänestä vielä enemmän :)

Vierailija
13/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kääpiökokoiset jalat ja nilkat tosi kapeat ja silti tosi paksut pohkeet. Muutenkin olen lyhyt ja leveä. Joillakin on pitemmät raajat ja silti samankokoisehkot lihakset kuin lyhyemmillä joten jakautuu nätimmin.

On kyllä kurjaa että on isot pohkeet!! Ärsyttää että vaikka kuinka liikkuisin juoksemalla ja uimalla ja tehden kehonpainoharjotuksia niin silti aina paksut pohkeet!!!

Vierailija
14/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteellinen juttu pääosin. Toisilla on pidemmät jänteet ja lyhyemmät lihakset, jolloin tulee vaikutelma, että nilkka on "hoikempi". Treeni vaikuttaa sitten taas sen lihaksen paksuuteen, eli ylempänä pohkeessa.

Vierailija
15/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nilkassa muuten lihaksiakin on.

Mun phkeet on paksut kahdesta syystä. Ensimmmäinen on geneettinen ja toinen on nuoresta asti harrastettu maastokävely (paljon ylämäkiä). Mun nilkat eikuitenkaan ole paksut, paitsi jos on ollut tulehdus joko noveleddä tai imusuonistossa.

Maastokävelyä minäkin nimenomaan harrastan, usein jotain 10 km lenkkejä. ap

Vierailija
16/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihailen muodokkaita paksuja pohkeita. Omat on treeneistä huolimatta ohuet narut..

Vierailija
17/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin nuorena aikuisena. Mutta oudosti nilkat kapeni ja tulivat luisevammaksi vanhemmiten.

Vierailija
18/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuudesta.

Vierailija
19/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisella pitäisi olla rimppakintut? Terveellä nuorella suomalaisella naisella on voimaa pohkeissa ja reisissä. Se on seksikästä, vaikka valokuvamallit olisivatkin toisenlaisia. 

Mutta kun niissä paksuissa pohkeissa ei kuitenkaan ole sitä voimaa, turha selitellä millään voimajutulla tota. Suomessa on muutenkin paljon paksujalkaisia kottaraisia.

Vierailija
20/20 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niissä paksuissa pohkeissa ei kuitenkaan ole sitä voimaa, turha selitellä millään voimajutulla tota. Suomessa on muutenkin paljon paksujalkaisia kottaraisia.

Apropoo lintujenystävä, oletko västäräkkejä bongaillut tänä keväänä? Mä näin ekan n. kuukausi sitten ja seuraavan vasta tänään. Jalkoja en erikseen noteerannut, mutta pyrstö vipatti kovasti ja oli tosi terhakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme