Voitteko olla kynimättä rakkienne karvoja luontoon??
Pölisevät tuulessa kaikkialle. Tarttuvat lasten vaatteisiin ja linnut tukehtuvat kun luulevat karvoja pesäntekomateriaaliksi.
Kiitos.
Kommentit (35)
Nehän ovat pesäntekomateriaalia. Parasta
Itseasiassa osa karvoista ei ole. Ja vähän pitäisi miettiä, ettei karvakasa ole seuraavan tuulenpuuskan jälkeen takertuneena naapurin tuulettumassa olevissa matoissa.
En. Heitän trimmattuani koirani karvat takapihalle. Linnut ovat tehneet niistä lämpimän pesän pönttöön, eivät todellakaan tukehdu!
Keväällä näkee, kuinka lintuvanhemmat epätoivoisesti siivoavat pesänsä ympäristö karvoista, joteivät poikaset tukehtuisi.
On sydäntäsärkevää nähdä itsetuhoinen pikkulintu repimässä villoja suoraan koirasta. :(
Itse vien leikatut hiukset metsään lintujen tarpeisiin. Äiti opetti...
"Pitkäkarvaisten koirien karvoja ei kannata jättää luontoon lintujen pesätarpeiksi tai voi käydä näin.
Pieni varpusenpoika on tarttunut jalastaan karvatuppoon ja raahannut sen mukanaan pesästä. Karvatuppo oli juuttunut orapihlaja-aitaan ja jalka kuolioitunut nilkasta alaspäin.."
Ap voisi sitten kieltää luontoon karvaamisen myös hirviltä, peuroilta, karhuilta, supikoirilta ja ahmoilta.
Koirankarvat tahmaantuvat märkinä niin, ettei niitä saa lasten vaatteista irti millään. Olen siis samaa mieltä apn kanssa.
Täytyy varmaan loimittaa hevoset karvanlähtöajaksi, ettei linnut tukehdu. Meillä nimittäin linnut käy nyppimässä suoraan hevosista pesämateriaalia näin karvanlähdön aikaan.
Pitkäkarvaisten, siis oikeasti pitkäkarvaisten koirien karvat saattavat erittäin huonolla tuurilla olla vaarallisia. Koirilta vaan irtoaa näin kevätaikaan se pohjavilla, mikä ei siis pitkäkarvaisillakaan koirilla ole sellaista pitkää jouhta, vaan ihan pehmeää villaa.
Mä harrastan tällaista pikkulintujen joukkotuhoamista koirani välityksellä. Pistän keväisin koiran pihalle, ja kun se siellä maassa köllöttää, niin pahaa aavistamattomat pikkulinnut tulevat nyhtämään karvaa irti koiran persauksesta. Hhähähähäh >:D
Ei ne kaikki tupot ole koirankarvoja! Joku sammal näyttää ihan samalta, nyt en kuollaksenikaan muista lajia.
Vuosien varrella palstalla on keskusteltu paljonkin mukavuudenhaluisista ja itsekkäistä koiranomistajista, jotka käyttävät luontoa roskiksenaan, ja menevät oikein erikseen virkistysalueille ja metsiin harjaamaan koiransa. Eikö tätä törkeyttä saada loppumaan millään? Karvat ovat pikkulinnuille vaarallisia, ja ne ovat muutenkin täysin turhaa jätettä luonnossa. Luonto ei koiranne karvoja tarvitse, siivotkaa itse lemmikkinne karvat älkääkä levitelkö tuulen mukana!
Vierailija kirjoitti:
Vuosien varrella palstalla on keskusteltu paljonkin mukavuudenhaluisista ja itsekkäistä koiranomistajista, jotka käyttävät luontoa roskiksenaan, ja menevät oikein erikseen virkistysalueille ja metsiin harjaamaan koiransa. Eikö tätä törkeyttä saada loppumaan millään? Karvat ovat pikkulinnuille vaarallisia, ja ne ovat muutenkin täysin turhaa jätettä luonnossa. Luonto ei koiranne karvoja tarvitse, siivotkaa itse lemmikkinne karvat älkääkä levitelkö tuulen mukana!
Eläinten karvat eivät ole luonnon kannalta jätettä. Miten kauas luonnosta olette vieraantuneet?
Se luonto on aikaisemmin selvinnyt useammasta ison asteroidin täysosumasta, mutta tämä nykyinen luonto ei klaaraa edes jotain helkkarin koirankarvoja.
Lemmikkihullut ovat kyllä suurimpia ympäristön tuhoajia. Ensin linnunpoikaset kuolee koiran karvojen takia pesiinsä ja sitten vapaana kulkevat kissat tappaa mitä jäi jäljelle. Puhumattakaan lemmikkien järkyttävän kokoisesta hiilijalanjäljestä.
Olisiko jo aika alkaa sääntelemään tätä hulluutta??
Ne ovat pesäntekomateriaalia.
Ole hyvä.