Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairasloma menossa, jotenki vahingossa tuli luvattua tehdä sijaisuus

Vierailija
21.04.2017 |

Eli oon siis pääsääntöisesti työtön työnhakija mutta nyt sairaslomalla 28.4 asti. Joskus mulle tarjotaan noita 1-3päivän sijaisuuksia. Nyt viimeisestä sijaisuudesta kulunut jonkun aikaa ja kun tänään nyt yllättäen soitettiin niin jotenkin vaan suusta lipsahti että kyllä mä tuun 26.4 sijaiseksi... Jotenkin en edes ajatellutkaan että mulla on silloin vielä sairasloma menossa. Olen sairaslomalla keskenmenon takia ja ainakin tällä hetkellä olen jo fyysisesti aivan kunnossa ja kyllä mä nyt uskon että henkisestikin pärjään tuosta työpäivästä. mutta mutta voinko ottaa sen sijaisuuden vai pitääkö mun nyt sit maanantaina soittaa etten pääsekään ja ne on sit ihan kuseessa jos en tuu... Mut miten ku työkkärikin on tietoinen mun sairaslomasta..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa.

Vierailija
2/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vakavasti lomasi sairastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa, sun täytyy vain huolehtia ettet hae kyseiselle päivälle sairaspäivärahaa. Tai jos päätös siitä on jo tehty niin ilmoittaa maksajalle asiasta.

Nykyään osa-aikaiset sairaslomat yleistyvät. Hyvä päästä mukaan pienissä pätkissä aluksi eli vaikka yhden päivän sijaisuudella. Toivottavasti se poikii jatkoa. Ihmisen työkyky ei ole 0 tai 100 prosenttia vaan aina jotain välillä ja tuolla päivän sijaisuudella saat nyt kokemustietoa omasta jaksamisesta tänäpäivänä, esim. tarvitsetko jatkoa sairaslomalle.

Olen pahoillani keskenmenosta ja aurinkoista kesää sinulle.

Vierailija
4/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa nykyään itse päättää siis voi mennä töihin. Niin meillä pomo sanoi.

Sitä sairauspäiväraha et varmaankaan silloin hae siltä päivältä.

Kyllä sen voi ilmoittaa jälkikäteen.

Vierailija
5/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan en tiedä, mutta eikö Kela tms. maksa sairauspäivärahaa sairausloman ajalta? Tulee sinulle suoraan tai sitten se jotenkin korvaa työttömyyskorvausta asianomaiselle maksajalle. Eli jonkinlainen sotku tiedossa? Jos on sairauslomalla töissä, ei saa mitään tapaturmakorvauksia siltä ajalta (jos jotain sattuu).

Vierailija
6/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaan en tiedä, mutta eikö Kela tms. maksa sairauspäivärahaa sairausloman ajalta? Tulee sinulle suoraan tai sitten se jotenkin korvaa työttömyyskorvausta asianomaiselle maksajalle. Eli jonkinlainen sotku tiedossa? Jos on sairauslomalla töissä, ei saa mitään tapaturmakorvauksia siltä ajalta (jos jotain sattuu).

Miinusta tuli tuosta urbaanilegendasta, ettei korvausta tulisi, jos työskentelee sairauslomalla. Se ei pidä paikkaansa. Sairausloma on loma omasta työstä ja on vain arvio kestosta. Sen saa keskeyttää. Nykyään työnantajat teettävät myös ns. korvaavaa työtä SL:n ajalta, esim. arkistointia/toimistotyötä hoitajilla, joilla on vaikka tulehtunut haava kädessä, mikä estää käsien desinfioimisen (jolloin potilastyö estyy). Kaikki vakuutukset ovat voimassa.

Vierailija
7/7 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vakuutusjuttu on niin jäätävää paskaa, että lopettakaa nyt se jo hyvän sään aikana.