Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen saa mitään aikaiseksi?

Vierailija
21.04.2017 |

En ymmärrä mikä mua on vaivannut viimeiset pari vuotta. Olen nelikymppinen perheellinen nainen ja lapset lähestyvät teini-ikää. Ennen innostuin asioista ja sain ihan helposti kaikkea aikaan. Oli harrastuksia, tapasin ystäviä jne. Nyt oli varsinkin aiemmin ihan sellainen "tässäkö tämä nyt oli" fiilis, mutta se on jäänyt ihan hiljattain vähän taka-alalle. Silti minun on hirveän vaikea saada aikaiseksi asioita. Päivittäiset pakolliset asiat hoidan, mutta vähänkin ylimääräinen asia pitää hoitaa kamalan pinnistelyn tuloksena. Kuten esimerkiksi lasten pienien vaatteiden lajitteleminen kirppiskamoihin on aivan hirveän rankka urakka, vaikka se veisi vain puolituntia. Uusien asioiden edessä saatan innostua, mutta hyvin pian huomaan ajattelevani, että ei minusta kuitenkaan ole siihen, en osaa, en opi uusia juttuja, minua ei kuitenkaan hyväksytä jne.

Päiväni kuluvat osapuilleen niin, että käyn töissä, siivoan kerran viikossa, käyn kaupassa, laitan ruuan ja hoidan lasten asiat normaalisti. Kaikki vapaa-aika menee tv:tä katsellessa. Sinänsä kaikki on ok, en ole mielestäni ahdistunut tai masentunut. Asioihin tarttuminen on vain hirveän vaikeaa. Mitä ihmettä tämä oikein on?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet silloin, kun noihin ryhtymistä vaativiin hommiin ois aikaa? Vaikka kirpparilajitteluun tai lenkille? Vaikkei olisi selvää, miksi lusmuan, oon aloittanut noiden vihollisten nujertamisesta. Toimii aika hyvin.

Vierailija
2/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vaivaa sinun omat ajatukset ja käsitykset. Ne sua hidastaa ja estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet silloin, kun noihin ryhtymistä vaativiin hommiin ois aikaa? Vaikka kirpparilajitteluun tai lenkille? Vaikkei olisi selvää, miksi lusmuan, oon aloittanut noiden vihollisten nujertamisesta. Toimii aika hyvin.

Ennen kykenin tähän, mutta nykyään saan tehtyä asioita vain aivan hirvittävän ponnistuksen myötä ja olen monesti henkisesti jotenkin ihan poikki jonkun ns. pikkuhommankin jälkeen. 

ap

Vierailija
4/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Myös masennus voi oireilla noin.

Vierailija
5/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koet ihan väsymystä? Sisäilmaongelmat eli suoraan sanottuna homeen ja bakteerien toksiinit, rakennusmateriaalien ja irtaimiston erittämät kemikaalit tai vaikka liiallinen tekstiilipöly voivat tehdä ihmisen voimattomaksi ja väsyneeksi.

Vierailija
6/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koet ihan väsymystä? Sisäilmaongelmat eli suoraan sanottuna homeen ja bakteerien toksiinit, rakennusmateriaalien ja irtaimiston erittämät kemikaalit tai vaikka liiallinen tekstiilipöly voivat tehdä ihmisen voimattomaksi ja väsyneeksi.

En ole millään tavoin väsynyt. En vain saa tartuttua asioihin ja tehtyä mitään. Kaikki harrastukset on jääneet ja ystäviä tapaan harvoin jne. 

Vierailija
7/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin kriisi? Lapset kasvaa ja sinua ei enää sillä tavoin tarvita? Työelämässä nuoremmat kirmaavat ohitsesi ja alat tuntea itsesi vanhaksi. Mies luo uraa ja sinä junnaat paikallasi? Vähemmästäkin turhautuu. Osuinko oikeaan? 

Vierailija
8/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennus. Lievänä sitä vaan pystyy käymään töissä ja hoitamaan perusasiat eikä itke jatkuvasti, niin ei ehkä miellä olevansa masentunut. Mä oon aiemmin ollut keskivaikeasti masentunut niin en tunnistanut nykyistä lievää masennusta ennen asiantuntijan diagnoosia.

Kilpirauhanen ja home tosiaan voi olla myös, mutta näihin yleensä liittyy myös väsymys.

Vierailija
9/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla masennus. Lievänä sitä vaan pystyy käymään töissä ja hoitamaan perusasiat eikä itke jatkuvasti, niin ei ehkä miellä olevansa masentunut. Mä oon aiemmin ollut keskivaikeasti masentunut niin en tunnistanut nykyistä lievää masennusta ennen asiantuntijan diagnoosia.

Kilpirauhanen ja home tosiaan voi olla myös, mutta näihin yleensä liittyy myös väsymys.

Töissä pystyn kyllä käymään ja hoidan asiat siellä niin kuin ennenkin ja vastuualue on jopa laajentunut, joskaan en siitä niin perustaisi. Olen enemmänkin perustyöntekijä kuin haalin vastuualueita tai valtaa. Kotona sitten voin hyvin katsoa koko päivän telkkaria, jos satun olemaan yksin kotona. Kaupassa saatan käydä sen lisäksi. Ihan normi päivä ja vaikka aina ei ole näin ollut ja se tässä ihmetyttääkin. 

Ap

Vierailija
10/10 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän tekee, sitä vähemmän jaksaa.

Telkkari kiinni, älä haaskaa aikaa tällaisilla palstoilla. Kännykät ja netti ovat tehneet monista tosi saamattomia. Kaikenlaisia aikasyöppöjä on niin paljon että päivät humahtavat hujauksessa ohi.

Jos asia vaivaa sinua, tappele vastaan. Älä anna itsesi addiktoitua viihteeseen.

Ulkoile ja syö vitamiineja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi