Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kovaääninen kysymys "miksi tuo täti on niin lihava". Miten stoppi kysymystulvalle?

Vierailija
21.04.2017 |

Ehdotuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihava nainen ja kyllä olen saanut lapsilta kuulla juuri vastaavia kysymyksiä.

"äiti miksi tuo on noin lihava", "isi katso kun tuolla on lihava nainen" tai tullaan suoraan minulta kysymään "miksi sinä olet niin lihava".

Et ihan normaalissa elämässä näihin törmää

Vierailija
22/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pikkulapsi kysyy miksi joku on niin lihava. Hän voi kommentoida, että jjoku on iso tms. Lihava ei edes kuulu pikkulasten sanavaraston tai ainakaan spekulointi mistä se johtuu. Muutenhan lapset peilaavat kaikkea kotoa opittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lihava nainen ja kyllä olen saanut lapsilta kuulla juuri vastaavia kysymyksiä.

"äiti miksi tuo on noin lihava", "isi katso kun tuolla on lihava nainen" tai tullaan suoraan minulta kysymään "miksi sinä olet niin lihava".

Et ihan normaalissa elämässä näihin törmää

No vastaatko niihin ja jos, niin mitä?

Vierailija
24/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan lapsi sano noin. 

Eli provofantasiaa!

Hah, ei tosiaan ole varmaan yhtään lasta, joka ei olisi tuollaista kysynyt.

Neljä lasta ja kukaan heistä ei ole kysynyt. 

En ole tuttavapiirissänikään kuullut kenenkään kysyvän julkisesti. (kotioloista en tietysti tarkkaan tiedä) 

Eli korjataan tämä provofantasia velafantasiaksi, jossa lapset ovat tunteettomia eläimiä. 

Muistan itse, kun kysyin samaa! Olin jo reilusti yli 3, ehkä 6, ja erittäin hyvä sittemmin esim. koulussa jne.

Vierailija
25/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni sanoi:' " vau onpa voimakas mies. " kun todella lihava mies tuli vastaan. En muista mitä asiasta keskusteltiin, mutta tuollaisia lihava kysymyksiä ei ole tullut. Toisaalta en kommentoi itsekään iihmisen olemuksia. Oman lapsen fokus on yleensä ollut jossain muualla kuin tätien olemuksessa.

Uimahallissa valitettavasti asiat korostuvat.

Vierailija
26/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että lihavat saavat kuulla olevansa lihavia

Muutenhan he eivät toki sitä vielä tiedäkkään.

Vierailija
27/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erikokoisia. On muuten epäkohteliasta pohtia ihmisen kokoa. Sellaista ei tehdä. (Paitsi aikuisena vauvapalstalla, mutta kerron siitä lapseni sinulle sitten vähän myöhemmin kun kasvat.) 

Vierailija
28/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin pikkulapsi kysyy miksi joku on niin lihava. Hän voi kommentoida, että jjoku on iso tms. Lihava ei edes kuulu pikkulasten sanavaraston tai ainakaan spekulointi mistä se johtuu. Muutenhan lapset peilaavat kaikkea kotoa opittua.

Tavallisuudesta poikkeavaa kommentoivat.

Vierailija
29/29 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyi juuri niillä sanoilla, että miksi tuo nainen on niin lihava. Kuten täällä ovat muutkin vastaavia kuulleet.