Pitääkö kissaa kehua saaliista?
Monet taitaa kehua. On se kuitenkin saaliseläin, joka toimii oman vaistonsa varassa metsästäessään.
Itse kiljuin ja karjuin, kun kissa toi sisälle puolielävän päästäisen. Kissa säikähti, minä otin päästäisen äkkiä ulos ja annoin sille armokuoleman.
Ei ainakaan mennyt niinkuin monien mukaan kuuluisi mennä.
Kommentit (5)
Tottakai kuuluu kehua, hiirestys on niiden työ.
Ainakaan ei saa moittia, se on selvä.
Mutta en nyt kehukaan enkä usko, että kissa kehuista välittää. Koiran hommia on olla ihmiselle mieluinen ja palveleva.
(minulla on koirakin, joten tämä ei ollut arvottava puheenvuoro)
Minä ainakin kehun mun pitää rotat ja hiiret kurissa. Joskus on lintu suussa silloin saa vähän satikutia.
Joskus kissa on silminnähden ylpeä yksittäisestä suurikokoisemmasta saaliistaan, joskus saaliiden määrästä (asettelee hiiret ja myyrät jonoon rappusille) ja oikein odottaa kehuja. Kehun, kun ei tuo sisälle. Linnuista en kehu. Hyin vähän on lintuja tuonut. Sisälle on saanut tuoda elävän hiiren vain silloin, kun on opettanut poikasiaan saalistamaan ja kuolleita ei ollenkaan.
Hiiristä kehun, linnuista olen nostanut metelin ja kuvittelin että oppi, oppikin kasasi linnun raadot talon taakse, hiiret ja myyrät on ovimatolla jonossa aamuisin. Alkuun kantoi sisältä nappaamansa hiiret yöllä sänkyyn elävinä, johtuneesta metelistä viisastuneena jättää keittiön lattialle raatona, kiva oli astua sellaisen päälle eräänä aamuna paljain jaloin. Onneksi tänä talvena ei hiiriä ole ollut.