Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA mistä tiedän sainko sakot poliisin pakettiautosta?

Vierailija
20.04.2017 |

Ajoin ruuhkassa muun liikenteen mukana, tien viereen oli pysäköity poliisin tutka auto ja oma mittari näytti 80 alueella 90kmh. Nyt pelkään, että saan sakot!!!! Mihin minulla ei todellakaan ole varaa koska rahat lopussa muutenkin !

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa se selviää. Tyhmyydestä kuulukin sakottaa.

Vierailija
2/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje tulee kotiin, voi olla myös huomautus, ei välttämättä sakko koska ylitys oli noinkin pieni.

Mutta jos se uusi lakiehdotus menee läpi sellaisenaan ja tulee voimaan niin jo 5km/h ylinopeus on noin 80-100€ sakko ja suuremmissa huomattavasti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Vahingonilo on iloa puhtaimmillaan.

Vierailija
4/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla ei olisi lainkaan mittarivirhettä. Eikö kaikissa ole?

Vierailija
5/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välähtikö salama? Se on sen verran tehokas että ei kovin helposti jää huomaamatta.

Aika jännä jos koko jono ajaa kamera-auton ohi ylinopeutta. Oma kokemus on se että jo kauempaa näkee että salama välähtää ja ehtii vielä hidastaa. Riippuu tietenkin paikasta että näkeekö ajoissa.

Vierailija
6/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa jos sakot saa, se välähtää.

Jos ei ole varaa sakkoihin, miksi ihmeessä ajaa ylinopeutta? :O

en nyt ihan tajua, eikös silloin kannattais nimenomaan välttää sitä ylinopeutta jos ei ole varaa maksaa sakkoa?

Meidän mittari jos on asetettu vakionopeudensäätimessä 128 niin oikea nopeus on 122, eli ei nyt hirveästi meillä ainakaan heitä

Vierailija
7/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vakio -3. Ap nopeus tulee olemaan 91 ja siitä pois -3 ja tästä lähes lähes 200 euron sakko. Jos hyvä tuuri käy nopeus on 87, eikä sakkoa tule. Mutta se tosiaan selviää viikon sisällä.

Vierailija
8/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä paikassa meni kolme kaistaa rinnakkain eli mistä se tutka tietää kuka ajoi ylinopeutta?? VOinko saada sakot vaikka vierellä oleva ajoi liian kovaa jos itse olen samassa kuvassa?!

Vierailija
9/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä digitaalimittaria ja vakionopeudensäädintä.

Vierailija
10/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vakio -3. Ap nopeus tulee olemaan 91 ja siitä pois -3 ja tästä lähes lähes 200 euron sakko. Jos hyvä tuuri käy nopeus on 87, eikä sakkoa tule. Mutta se tosiaan selviää viikon sisällä.

87 saa vielä sakon, ainakin miehelle tuli 7km ylityksestä. Tässä tietysti voi vaikuttaa papereita kirjottavan poliisin innokkuus.

Vierailija
11/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus jokatapauksessa, haalari jengi rikkoo lakia ainakin PK-seudulla kamera-auton sijoittelussa. Lain mukaan tutkaa ei saa sijoittaa alamäkeen siten että auton nopeus ei ehdi laskea muuttuneen nopeusrajoituksen mukaiseksi jarruttamatta.

Kamera-auton sijoittelusta päättävä henkilö on joko epäpätevä eikä tunne lakia taikka sitten yksinkertaisesti rikollinen joka tekee näin laista piittaamatta. Kenkää sanon minä!

Vierailija
12/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaa jos sakot saa, se välähtää.

Jos ei ole varaa sakkoihin, miksi ihmeessä ajaa ylinopeutta? :O

en nyt ihan tajua, eikös silloin kannattais nimenomaan välttää sitä ylinopeutta jos ei ole varaa maksaa sakkoa?

Meidän mittari jos on asetettu vakionopeudensäätimessä 128 niin oikea nopeus on 122, eli ei nyt hirveästi meillä ainakaan heitä

Ei se välähtäminen vielä tarkoita, että sakot tulee. Minun kohdalla välähti ja sain kirjallisen huomautuksen kotiin. Ajonopeuteni ylitti 3km/h sallitun nopeuden.

Vierailija
13/19 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

87 saa vielä sakon, ainakin miehelle tuli 7km ylityksestä. Tässä tietysti voi vaikuttaa papereita kirjottavan poliisin innokkuus.

Ja eräs kaverini oli saanut sakot 6 km ylityksestä.

Vierailija
14/19 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö jostain netistä, onko sakkoja tullut? Olen ainakin ladannut passikuvan poliisille. Minulla on myös Poste restante -osoite, joten joku kirje on voinut mennä roskiin, koska en sitä aina 2 viikkoon tarkista (ei paperipostia paljon tule).

Vierailija
15/19 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kyttä olla asioita modernisoinut?

Vierailija
16/19 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirje tulee kotiin, voi olla myös huomautus, ei välttämättä sakko koska ylitys oli noinkin pieni.

Mutta jos se uusi lakiehdotus menee läpi sellaisenaan ja tulee voimaan niin jo 5km/h ylinopeus on noin 80-100€ sakko ja suuremmissa huomattavasti enemmän.

Just tuli sakko: 80 alueella 87km/h. 140e.

Vierailija
17/19 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla virallisessa osoitteessa ei ole ees postilaatikkoa. Sinne viranomaiset vaan lähettelee lappujaan, vaikka maistraattiin on erikseen ilmoitettu postiosoite. Miten tyhmiä ovat?

Vierailija
18/19 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi saada rikosakon jo 3 km/h ylityksestä. Laitevähennys on myös 3km/h eli 80-alueella kärsii ajaa todellista nopeutta 85 km/h ilman pelkoa sakosta (85-3=82 jää alle sakotusrajan). Mun autossa mittarivirhe on n. 5%. Jos laitan vakionopeudensäätimen 90 km/h, ajan n. 85,5 km/h, siitä laitevähennys 3 km/h niin jää 82,5 eli alle sakotusrajan.

Sääntöjä on helppo rikkoa, kun ne tuntee :)

Vierailija
19/19 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei varmaan kannata ajaa ylinopeutta! Ei se ole poliisin vika että kaasupoljin on liian painava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän