miksi kosmetologit liputtavat kasvoveden puolesta, mutta ihotautilääkärit eivät?
Kosmetologit uskoo kasvoveden voimaan ja siihen että se on apu kaikkeen.
Ihotautilääkärit sanovat, että se on turha tuote ja vie iholta sen luonnollisia ominaisuuksia.. mikä totta?
Kommentit (16)
Aika turha se on, turhimpia ihonhoitotuotteita itsellänikin. Paljon tärkeämpää on puhdistusaine ja kosteutus. Kasvovesi sitten on sellainen "ihan kiva käyttää" mutta eipä niin kovin tärkeä.
En tiedä, mutta itselläni on ainakin iho paljon paremmassa kunnossa sen jälkeen, kun aloin käyttämään kasvovettä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itselläni on ainakin iho paljon paremmassa kunnossa sen jälkeen, kun aloin käyttämään kasvovettä.
Mulla kävi päinvastoin, kun löysin hyvän puhdistusaineen niin en tarvinnut mihinkään kasvovettä ja iho oli parempi niin.
Mä en huomaamitään eroa käytin kasvovettä tai en. Välillä aina hommaan, mutta kun missään ei näy muutosta niin sitten se jää taas pois.
Oikea vastaus: Lääkärit eivät pidä siitä, että kuluttajat ostavat helposti omalle iholleen sopimattoman tuotteen, joka tekee enemmän tuhoa kuin hyvää iholle (esim. kuivaihoinen ostaa itselleen rasvaiselle iholle tarkoitetun kasvoveden yms). Kaikkien kasvovesien tärkein tehtävä on palauttaa iholle keinotekoisesti sen happovaippa, suojakerros, joka huuhtoutuu pois kun peset kasvosi vedellä. Jos et käytä kasvovettä, iholla kestää 30min-1 tunti palauttaa luontainen suojakerros iholle. Tuona aikana iho kuivuu, tämä on pintakuivaisten ihojen perimmäinen syy, kosmetologien mielestä pintakuivuutta voi estää kasvovedellä. Mistäkö tiedän? Opiskelin alaa, mutta ei minusta ollut tyrkyttämään tuotteita.
Kuudes kommentoija on oikeassa. Lisäksi meikkaavalle kasvovesi on puhdistuksen viimeistely. Hyvänkin puhdistuksen jälkeen voi yllättää mitä vanulappuun jää kasvovedellä viimeistelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oikea vastaus: Lääkärit eivät pidä siitä, että kuluttajat ostavat helposti omalle iholleen sopimattoman tuotteen, joka tekee enemmän tuhoa kuin hyvää iholle (esim. kuivaihoinen ostaa itselleen rasvaiselle iholle tarkoitetun kasvoveden yms). Kaikkien kasvovesien tärkein tehtävä on palauttaa iholle keinotekoisesti sen happovaippa, suojakerros, joka huuhtoutuu pois kun peset kasvosi vedellä. Jos et käytä kasvovettä, iholla kestää 30min-1 tunti palauttaa luontainen suojakerros iholle. Tuona aikana iho kuivuu, tämä on pintakuivaisten ihojen perimmäinen syy, kosmetologien mielestä pintakuivuutta voi estää kasvovedellä. Mistäkö tiedän? Opiskelin alaa, mutta ei minusta ollut tyrkyttämään tuotteita.
Jos osaa valita omalle ihotyypilleen sopivan kasvoveden niin onko se sitten hyvä/huono/neutraali asia? So onko kasvovedestä hyötyä vai haittaa?
Ihotautilääkäri ei pystynyt hoitamaan minun ruusufinniä mutta kosmetologi pystyi omilla tuotteillaan.
Isossa osassa kasvovesiä on mineraaliöljyjä, jotka ainakin itselläni tukkivat ihohuokoset ja aiheuttavat mustapäitä ja finnejä.
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkäri ei pystynyt hoitamaan minun ruusufinniä mutta kosmetologi pystyi omilla tuotteillaan.
Mainosta vähän, pliis?
Vierailija kirjoitti:
Isossa osassa kasvovesiä on mineraaliöljyjä, jotka ainakin itselläni tukkivat ihohuokoset ja aiheuttavat mustapäitä ja finnejä.
Ekokosmetiikassa ei kai ole?
Ryppyvoiteet ovat myös samantyyppisiä.
Niiden molekyylit ovat liian isoja, että läpäisisivät niitä ihon kerroksia, joilla nimenomaan olisi väliä. Iho uudistuu sisältä ulospäin, joten ulkoapäin laitetut aineet ei auta. Silti niitä myydään sanoilla: dermatologisesti testattu tai kliinisesti testattu. Nämä sanat eivät tarkoita mitään.
Kosteusvoiteet eivät lisää ihon kosteutta. Niiden tehtävä on vain pidättää iholla siitä itsestä tuleva kosteus. Sekin tulee sisältä päin eikä ulkopuolelta laitettuna. Eli voiteen avulla sen ihon oma kosteus pysyy iholla kauemmin, voide ei tuo sitä lisää. Mikä tahansa rasva varmaan toimisi.
Huomasin itse, miten kasvojenpesuaineen poisjättäminen auttoi iho-ongelmiin. Kosmetologin mielestä olisi pitänyt olla vähintään kolme eri tuotetta, jolla pestä kasvot iltaisin. Mulle toimii se vesi parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisit sekoittaa esim. kasvovoiteeseen. En ole koskaan nähnyt kasvovettä, joka sisältäisi mineraaliöljyjä. Ja minä syynään aina pullon takaa joka ainesosan.
Eli ei pidä paikkaansa tämä. Monet kasvovedet sisältävät kyllä alkoholia, mikä ei mielestäni sovi edes rasvaiselle iholle. Se kuivattaa ihoa liikaa ja näin ollen ruokkii esim. Ihon rasvoittumista, koska se on kuiva. Iho siis yrittää kosteuttaa näin itse itseään liialla rasvoittumisella.
Vierailija kirjoitti:
Ryppyvoiteet ovat myös samantyyppisiä.
Niiden molekyylit ovat liian isoja, että läpäisisivät niitä ihon kerroksia, joilla nimenomaan olisi väliä. Iho uudistuu sisältä ulospäin, joten ulkoapäin laitetut aineet ei auta. Silti niitä myydään sanoilla: dermatologisesti testattu tai kliinisesti testattu. Nämä sanat eivät tarkoita mitään.
Kosteusvoiteet eivät lisää ihon kosteutta. Niiden tehtävä on vain pidättää iholla siitä itsestä tuleva kosteus. Sekin tulee sisältä päin eikä ulkopuolelta laitettuna. Eli voiteen avulla sen ihon oma kosteus pysyy iholla kauemmin, voide ei tuo sitä lisää. Mikä tahansa rasva varmaan toimisi.
Huomasin itse, miten kasvojenpesuaineen poisjättäminen auttoi iho-ongelmiin. Kosmetologin mielestä olisi pitänyt olla vähintään kolme eri tuotetta, jolla pestä kasvot iltaisin. Mulle toimii se vesi parhaiten.
Kyllähän ihon kautta imeytyy elimistöön kaikenlaisia myrkkyjä, ja lääkkeitäkin annetaan laastarilla. Joten kyllä on väliä, mitä ihoonsa sutii. Vaikka voiteiden vaikuttavat aineet eivät imeytyisi, on vesipohjaisissa tuotteissa aina kaikenmoista säilöntäainetta, ihan turhaa kamaa elimistöön.
Itse pesen naaman vedellä ja rasvaan öljyllä - periaatteena, että laitan naamaan asioita, mitä voin syödäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvovesien incejä kun lukee niin ei ihan heti pistä silmään mikä tukisi tätä happovaipan palautumista, valtaosahan niistä sisältää esim. alkoholia?
Koska kosmetologi ei saa käynnistäsi rahaa, ellet mene heidän hoitoihin. Jos käyt kysymässä apua ihoosi, he myyvät tuotteitaan. Eivä he voi sanoa että se olisi turha tuote