(YLE) El-Saadi toivoo, että Tanskasta, Suomesta ja kaikista muistakin maailman maista tulisi yhtenä päivänä islamilaisia.
Kommentit (37)
Minä toivon koko maailman olevan joku päivä ateistinen.
Niin? Meinaat, että kristityt eivät toivo vastaavaa, ja ole jopa hyvin aktiivisesti vuosisatoja käännyttäneetkin maailman kansoja, miekallakin ajoittain!
Toivon hartaasti että näin ei tule ikipäivänä käymään. Islamin, varsinkin radikaalin sellaisen, opetukset ovat kuitenkin sen verran ristiriidassa omieni ja varmasti ylivoimaisen tanskalais- ja suomalaisenemmistön käsityksen kanssa, ja tarkoitan huonolla tavalla.
suljettujen ovien takana opetetaan mm. naisten kivittämistä, koska Koraanissa niin lukee, imaami sanoo että jotkut eivät ymmärrä, ettei näin tule tehdä esim. Tanskassa. Kuitenkin hän kertoo kaikkien Grimhøjvejn moskeijassa kävijöiden ymmärtävän, että esimerkiksi naisten kivittäminen on Tanskassa laitonta. Hän vetoaa siihen, että imaamit opettavat moskeijassa uskontoa sen mukaan, mitä Koraani ja muut pyhät kirjoitukset käskevät. Mutta opettavatko he, ettei Tanskassa niin saa tehdä?
Luin just Ari Paulow : Khilafa.
On toki fiktiota, mutta ei koskaan tiedä. ..
Tarina on Suomesta tulevaisuudessa kun islam on valloittanut koko maailman.
Hyytävää. Suosittelen.
Ja minä toivon että wannabe-rasistit lopettais sen jankutijankuttamisen, boooring, ketä oikeesti kiinnostaa?
Mielellään toiveeni saisi toteutua saman päivän aikana, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Muslimit ovat valmiita pommittelemaan ja katkomaan kurkkuja toiveensa toteutumiseksi.
Mitäs ateistit meinaa toiveen toteuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Meinaat, että kristityt eivät toivo vastaavaa, ja ole jopa hyvin aktiivisesti vuosisatoja käännyttäneetkin maailman kansoja, miekallakin ajoittain!
Niin, siitä ollaan sitten otettu opiksi ja kehitytty sittemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit ovat valmiita pommittelemaan ja katkomaan kurkkuja toiveensa toteutumiseksi.
Ateisteilla ei kai pääsääntöisesti ole tarvetta tuputtaa maailmankatsomustaan ainakaan, jos sen hintana on ihmishenkien menetys.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on myös uskonto, siinä ihminen uskoo tietävänsä ettei mitään jumalaa ole.
Itse toivon, että joku päivä koko maailma olisi agnostisen ateistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ateistit meinaa toiveen toteuttaa?Ateisteilla ei kai pääsääntöisesti ole tarvetta tuputtaa maailmankatsomustaan ainakaan, jos sen hintana on ihmishenkien menetys.
Sitten on aika turha toivoa että etenkään islamilainen maailma muuttuisi ateistiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivomme yleisen koulutustason noustessa järjen voittavan. Kirjoja asiasta kirjoitetaan, videoita, artikkeleita, sisältöä nettiin. Ei sen kummempaa.
Alapeukutukset eivät muuta sitä tosiasiaa, sori nyt vaan. Wikipediakin tietää näin: " Russell pyrki silti itse tekemään selväksi, että jumalaan uskomaton agnostikko ei ole filosofisessa mielessä ateisti, sillä ateistit luulevat useimpien uskovaisten tapaan, että jumalan olemassaolosta tai olemattomuudesta olisi mahdollista saada jotain tietoa.[6]. Russell kuitenkin myöntää, että käytännössä ero uskonnottoman agnostikon ja ateistin välillä on pieni ja että filosofiaan perehtymättömälle tavalliselle ihmiselle hänen olisi parempi sanoa olevansa ateisti.[4]"
Eli älykkäät ihmiset näkee ateisminkin yhtenä uskonnon muotona, mitä se onkin, vaikka ateistejä tämä varmasti kiukuttaa kovasti. Mistä ateisti tietää ettei jumalaa ole? Aivan, ei ole mitään todisteita, joten kyse on uskonnosta. Kukaan ei voi tuollaista varmaksi TIETÄÄ koska todisteita ei sille voi olla, että Jumalaa ei olisi, kuten ei sillekkään että Jumala olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on myös uskonto, siinä ihminen uskoo tietävänsä ettei mitään jumalaa ole.
Varmaankin suurin osa ateisteista myöntää että täysin varmaa todistusta jumalan olemattomuudesta on mahdoton saada vaikka itseään ateisteiksi kutsuvatkin.
Koska asiasta ei ole toistaiseksi esitetty varteenotettavia todisteita kutsun myös itseäni ateistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agnostinen ateismi on ateismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotilasvalasta voi sen lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon, että joku päivä koko maailma olisi agnostisen ateistinen.Agnostinen ateismi on ateismia.
Ei ole, koska ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, agnostikko ei sitä kiellä, eikä myönnäkkään, vaan toteaa, ettei sitä voi tietää onko Jumala olemassa vai eikö.
Ja itse väittäisin että suurin osa ateisteista kylläkin väittää tietävänsä ettei Jumalaa ole, näkeehän sen tällä palstallakin miten ateistiksi julistautuneet pilkkaavat uskovaisia satuihin uskomisesta jne. Jos suhtautuminen uskontoon olisi agnostinen, niin ei silloin olisi tarvetta pilkatakkaan.
Aika tehokkaasti poisti moderaattori taas palstalta kaiken maahanmuuttoa kritisoivan tai siitä uutisoivan sisällön :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja postimerkkien keräilemättömyys on harrastus, kaljuus on hiusten väri ja selibaatti seksiasento.
Saahan sitä toivoa kaikenlaista.