Hyi hitto, työkaverilla eväänä kuulemma lehmän kieli, taidan syödä lounaani muualla
Miten joku voi syödä tuollaista? En ainakaan mene samaan tilaan vaan syön salaattini muualla.
Kommentit (31)
Kieli on kuulemma hyvää, mutta sitä ei ole jatkuvasti jokaisen kaupan tiskissä, vaan pitää tilata, sen vielä joskus teenkin. Snellun kielimakkara on tooosi hyvää ja kaunistakin, erilaista.
Meillä kaikki rakastavat kieltä! Keitän kypsäksi liemessä. Kuorin nahan pois ja tarjoan kylmänä viipaloituna piparjuurimajoneesin ja keitetyn perunan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään voi syödä mitään mikä on ollut jonkun eläimen suussa. Siksi eväänä on tänään munakas.
Mistähän aukosta ne munat ulos putkahtaa?
Et taida käydä ihan täysillä :-D
Miltä ap tuntuu, kun kukaan ei komppaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään voi syödä mitään mikä on ollut jonkun eläimen suussa. Siksi eväänä on tänään munakas.
Mistähän aukosta ne munat ulos putkahtaa?
Oikein odotin tätä huumorintajuttoman vastausta. Se tulee aina.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Kieli oli hyvää - kunnes ihmettelin nystyröitä viipaleiden reunassa ja tajusin mitä söin. Siihen loppui.
Rajoitteet ovat vain kunkin omassa päässä.
Kyllähän se nystyrä osuus yleensä ns. nyljetään pois.
Siis mitä hittoa?!?!? Kieli on todella herkullista, se on mureaa, täyttä lihaa.
Mä oon kasvissyöjä näin aikuisella iällä (vähän maitotuotteita ja munia joskus), mutta olen kotoisin perheestä, jossa kasvatettiin+teurastettiin omat joulukinkkupossut, syötiin poronkielet jne.
Olen aina ihmetellyt, miksi tuo kieli nimenomaan ällöttää? Perustellaan monesti, että kun on ollut jonkun suussa. Samalla vedellään kinkkua leivän päällä, joka voi olla juuri siitä persreiän vierestä. Ja kanamunat tulee kanan persauksista. Ja karkkien gelatiini on nahkaa, aivoja ja perusnakeissa on jauhojen lisäksi reippaasi alle 50% "lihaa ja lihaan verrattavissa olevia osia". Ja nuo lihaan verrattavissa olevat osat on kuules pikkuisen ällöttävämpää roipetta, kuin kieli. Ne on jauhettua nahkaa, läskiä, jänteitä ja muuta mukavaa.
Hyvää ruokahalua!
Niin ja tosiaan, kielen "nahka" pitää irrottaa keittämisen jälkeen, kuten tuossa yhdessä viestissä sanottiin.