Patti kainalossa
Mua on jo pitempään kutittanut vasempaan rintaan ja tänään tuli n 2 cm kokoinen patti kainaloon.
En enää saanut tälle päivälle aikaa lääkärille, onko jollain ollut vst ? Patti on kipeä.
Kommentit (13)
Isoäidilläni rintasyöpä (levinnyt jo kainalon imusolmukkeisiin) ilmeni noin. Selvisi kuitenkin, yritä päästä nopeasti lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Isoäidilläni rintasyöpä (levinnyt jo kainalon imusolmukkeisiin) ilmeni noin. Selvisi kuitenkin, yritä päästä nopeasti lääkäriin.
samoin minun mummollani. Patti oli golfpallon kokoinen.
Minulla atopia, tissejä, varsinkin toista kutittaa jaksomaisesti. Viime kesänä rinnassa oli löydös, mikä oli ilmeisrsti tulehtunut rauhanen, sillä mammografiassa tai ultrassa ei näkynyt. Tissi oli lämmin. Juuri olen käynyt ultrassa yhden patin vuoksi, mikä oli toisaalla kehossa. Kyseessä tulehtunut talirauhanen. Odotat tutkimukset rauhassa ja toivotaan parasta. Älkääkä tulko heti huuteleen pahinta. Pelottelu on aiheetonta, sillä ap pelkää jo varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla atopia, tissejä, varsinkin toista kutittaa jaksomaisesti. Viime kesänä rinnassa oli löydös, mikä oli ilmeisrsti tulehtunut rauhanen, sillä mammografiassa tai ultrassa ei näkynyt. Tissi oli lämmin. Juuri olen käynyt ultrassa yhden patin vuoksi, mikä oli toisaalla kehossa. Kyseessä tulehtunut talirauhanen. Odotat tutkimukset rauhassa ja toivotaan parasta. Älkääkä tulko heti huuteleen pahinta. Pelottelu on aiheetonta, sillä ap pelkää jo varmasti.
Mahdollisuuksia on monia, itsellänikin on atoopikkona tullut rintaan suuri tulehtunut talirauhanen. Oireet kuitenkin VOI viitata rintasyöpään, joten on tärkeää tutkia asia lääkärissä. Syytä paniikkiin ei kuitenkaan ole.
Lääkäriin tilaat ajan ja otat hetiekan kelle vaan
Soita ja sano parista selkeästi
Yksityiselle pääset heti
Kävin mammografiassa vuosi sitten, mutta hyvin nopeasti asiat voivat edetä.
Huomenna lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin tilaat ajan ja otat hetiekan kelle vaan
Soita ja sano parista selkeästi
Yksityiselle pääset heti
Yksityiselle menen mutta vasta aamulla. Päivystystä on enää tarjolla ja ajat olivat menneet kun patin huomasin,
pattihan voi tulla joskus pelkästään kainalokarvojen ajosta, karvatupen tulehdus.
Toivotaan, että sellaisesta kyse.
Minkä ikäinen olet? Kainalon imusolmukkeet voivat turvota monesta syystä, eikä läheskään aina syövästä, vaan myös tulehduksista. Tottakai se patti pitää tutkia, mutta älä nyt vielä arkkua tilaa.
Itselläni on kainalossa tuntuva, mutta harmiton imusolmuke. Se on ollut siellä iät ja ajat ja rinnat on kuvattu ja ultrattu tuon havainnon jälkeen useampaankin otteeseen, samoin tuo imusolmuke. Mistä lie tullut ja jäänyt "vahtimaan" tunkeilijoita, sanoi radiologi.
Vierailija kirjoitti:
pattihan voi tulla joskus pelkästään kainalokarvojen ajosta, karvatupen tulehdus.
Toivotaan, että sellaisesta kyse.
Ja kainalokarvojen ajosta kainaloihin jää usein pienen pieniä haavaumiakin, jota kautta voi päästä pöpöjä, jolloin imusolmukekin heräilee hyvin nopeasti tilanteeseen suurentuen kainalossa.
Kiitos kaikille vastaamisesta.
Menin seuraavana päivänä lääkäriinja kainalossa oli vain tukos.
Sain voidetta ja nyt patti on historiaa
Imusolmuke tai rintasyöpä.